Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaring Gore Ardent kledijset

koenve
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2019 13:14

koenve 17 jan 2022 22:02

Onlangs heb ik geprofiteerd om een setje van Gore aan te schaffen tijdens de solden. De reviews op internet zijn over het algemeen wel positief en ik ben al een tijdje benieuwd hoe hun kledij is.

Ik had hiervoor gekozen voor de ardent/fade reeks in XXL.
Toen mijn bestelling aankwam was mijn mening ook wel positief en mijn eerste reactie was "oh, speciale stof".

1. Het truitje : het positieve werd al direct een gemengd gevoel bij de eerste passing. Rond de buik/heupen was het truitje ok, rond de borststreek was het ook nog ok maar de armen waren te groot. De stukken rond de schouders vielen ook altijd in een vreemde plooi, zowel rechtstaand als zittend op de fiets. Iets was ik zeker niet heb met een Castelli bijvoorbeeld

2. De broek : de broek voelde ok aan bij de eerste passing.

3. De indoor training : Het truitje was ok tijdens de rit, de zweetafhandeling was ok. De broek is een ander verhaal. Gedurende de hele rit heb ik het gevoel gehad dat het zeemvel te kort was(of te ver naar voor), ik heb er een hele tijd aan liggen friemelen om het naar achter te krijgen maar na een half uur begon mijn achterwerk toch wel pijn te krijgen van het achterste stuk van het zadel en na een uur was het me teveel.

ik heb contact opgenomen met hun support met de veronderstelling dat er iets fout aan de broek was en die waren vriendelijk en correct, ik mocht alles terugsturen. Ze hebben er echter ook "product development" bijgehaald en die deden uit de hoogte dat alles was zoals het hoort te zijn en dit perfect is terwijl mijn achterwerk er anders over denkt. Heel de set is gewoon onbruikbaar voor me.

Nu pasvorm is iets persoonlijk en een andere persoon kan er geen last van hebben, of in een XS broek naaien ze misschien hetzelfde zeemvel waar het dan wel groot genoeg is.... Ik heb in ieder geval er een foto proberen van te maken met wat verschillende merken ter vergelijking. Het is maar een poging want het leek evidenter dat het uiteindelijk is.

Op hun website geven ze ook aan dat het zeemvel 22.5cm is maar het dikke stuk is maar 18cm, het stuk andere stuk errond is zo dun dat ik het onbestaande noem en niet bijdraagt tot het zitcomfort.
IMG_20220110_221621 - kopie.jpg

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 18 jan 2022 07:51

Oei dat ziet er inderdaad kort uit,
je kunt altijd weer een perfetto/castelli broek kopen, daat heb je al ervaring mee? Never change the winning team.
Die gore was niet voor niet in een te mooie aanbieding.

Over het jasje, jammer. Ergens kan je ook wel zien aan de fotos dat die armen niet zo goed aansluiten.
Kijk modellen zijn ongeveer gelijk in lichaamsbouw, ze krijgen kleding aan van merk a of b, daar kan je al een verschil in zien.
Schouders en armen zijn moeilijk te vermaken, misschien kan een kleding makertje het wel. Ik heb ook al eens jasjes en shirtjes vermaakt, nadat ik na enkele ritten erachter kwam dat het shirt aan het wapperen/te lang was.

Het is vooral vervelend als ze binnen 1 merk verschillende maten of vormen hanteren. (Bv Sportful: bodyfit/geen aanduiding)

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 08 feb 2022 22:04

Enige ervaring is alleen met een jersey aangeschaft van Gore afgelopen zomer, bevalt mij zover prima. Maatvoering van deze was redelijk gelijk als met mijn jersey van Castelli en totaal geen ongemakken.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Plaats reactie