Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2022

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 26 aug 2022 13:38

i-mac schreef: 26 aug 2022 13:07
Slowracer schreef: 26 aug 2022 12:41 Ik rij zelf (zodra ik weer hersteld ben, zie onderaan pag. 2 van dit topic) legaal op een Speed-pedelec en krijg door dit soort acties het idee dat het met de gevoelens van andere weggebruikers dezelfde kant op zal gaan als met wielrenners.
Ik heb dit zelf nog niet voor gehad. Wel merk ik op dat er in de regio van Brugge zeer veel speed-pedelec fietsers zijn bijgekomen de laatste maanden.
Daar zal het mooie weer voor veel tussen zitten. Benieuwd hoeveel er zullen verder rijden als het weer wat minder wordt.
't mooie weer en de dure brandstof (plus evt. zakelijke voordelen (lease) voor sommigen).
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 26 aug 2022 19:59

Dank jullie wel voor de beterschapswensen!

Goeie tip @I-Mac! Ik zal in het vervolg in ieder geval ook even checken of de persoon bij wie ik aanhaak het goed vindt. Over het algemeen vinden de mensen op speed-pedelecs het wel prima. Die op opgevoerde e-bikes blijkbaar niet...

Ramon73 schreef: 26 aug 2022 13:25 Maar wat een idioot om een brakecheck te doen met die snelheid. Beter om volgende keer een metertje of meer afstand te houden, dan is er nog wat speelruimte voor een uitwijkmanoeuvre. Slipstream werkt ook met 1-1½mtr afstand.
Ja bizar, maar ik reed er zelfs iets van 1,5 tot 2 meter achter. Alleen wijk maar eens echt uit met zo/n snelheid.

Wout88 schreef: 26 aug 2022 12:03Helaas mag ik zelf vanmiddag ook weer terug naar de chirurg. Bij ongeval in 2021 de pols gebroken en na aanhoudende klachten een controle gevraagd. Blijkt dat de breuk verzakt is en er een scheefstand is. Vanmiddag krijg ik behandelopties te horen. Hopelijk valt het mee.
Succes! Ik hoop inderdaad dat het meevalt en een operatie niet nodig zal zijn.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 okt 2022 09:51

Theo V schreef: 18 aug 2022 15:49
Theo V schreef: 20 apr 2022 07:55 Sinds gisterenmiddag hoor ik ook bij de 'echte' wielrenners.
Geheel door mijn eigen schuld frontaal op een auto geklapt.
En daarbij mijn sleutelbeen gebroken.
Van wat ik gezien heb aan mijn fiets is het voorwiel bedankt.
De rest zie ik morgen pas, dan wordt hij thuis gebracht.
Nu met veel spierpijn thuiszitten.
Niet mijn favoriete bezigheid. :(
Nu 17 weken geleden dat ik mijn "ongelukje" heb gehad en net weer voor controle teruggeweest in het ziekenhuis.
De foto liet zien dat het nog niet geheeld is. :(
De dokter zegt dat dit soms wel tot 9 maanden kan duren.
Ze zag wel wat verbetering en aangezien ik er weinig last van heb is de volgende controle over 2 maanden.
Hoewel weinig last is het wel vervelend dus ik hoop dat die verbetering doorzet.
En weer twee maandjes verder.
Een half jaar na het ongeval is de boel nog steeds niet geheeld.
Aangezien ik er nu minimaal last van heb hoef ik niet meer terug naar het ziekenhuis.
Alleen als de klachten verergeren moet ik contact opnemen.
Op zich heb ik daar geen probleem mee maar ik ben toch wel nieuwsgierig wanneer het helemaal geheeld is.
Bijlagen
20221018_135231.jpg

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 okt 2022 15:33

Waarom kan zoiets zo lang duren? Een breuk heelt toch normaal gesproken binnen 6 weken?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 okt 2022 15:39

rob74 schreef: 19 okt 2022 15:33 Waarom kan zoiets zo lang duren? Een breuk heelt toch normaal gesproken binnen 6 weken?
Lang niet bij iedereen, jammer genoeg

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 okt 2022 15:43

rob74 schreef: 19 okt 2022 15:33 Waarom kan zoiets zo lang duren? Een breuk heelt toch normaal gesproken binnen 6 weken?


Dat zeiden ze ook toen ik in april op de SEH zat en om een "plaatje" vroeg.
Mooie breuk, is in zes tot acht weken geheeld. :(

esmeew
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 19 okt 2022 16:37

Jeetje wat balen Theo! Kun je hier wel mee fietsen of enkel op de binnentrainer?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 okt 2022 16:43

Theo V schreef: 19 okt 2022 09:51
Theo V schreef: 18 aug 2022 15:49
Theo V schreef: 20 apr 2022 07:55 Sinds gisterenmiddag hoor ik ook bij de 'echte' wielrenners.
Geheel door mijn eigen schuld frontaal op een auto geklapt.
En daarbij mijn sleutelbeen gebroken.
Van wat ik gezien heb aan mijn fiets is het voorwiel bedankt.
De rest zie ik morgen pas, dan wordt hij thuis gebracht.
Nu met veel spierpijn thuiszitten.
Niet mijn favoriete bezigheid. :(
Nu 17 weken geleden dat ik mijn "ongelukje" heb gehad en net weer voor controle teruggeweest in het ziekenhuis.
De foto liet zien dat het nog niet geheeld is. :(
De dokter zegt dat dit soms wel tot 9 maanden kan duren.
Ze zag wel wat verbetering en aangezien ik er weinig last van heb is de volgende controle over 2 maanden.
Hoewel weinig last is het wel vervelend dus ik hoop dat die verbetering doorzet.
En weer twee maandjes verder.
Een half jaar na het ongeval is de boel nog steeds niet geheeld.
Aangezien ik er nu minimaal last van heb hoef ik niet meer terug naar het ziekenhuis.
Alleen als de klachten verergeren moet ik contact opnemen.
Op zich heb ik daar geen probleem mee maar ik ben toch wel nieuwsgierig wanneer het helemaal geheeld is.
Even puur uit nieuwsgierigheid, waar zit de breuk precies? Want volgens mij zie ik meer een ac luxatie. Heb je ook een bobbel bovenop je schouder?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 okt 2022 08:05

NuitKor schreef: 19 okt 2022 16:43
Even puur uit nieuwsgierigheid, waar zit de breuk precies? Want volgens mij zie ik meer een ac luxatie. Heb je ook een bobbel bovenop je schouder?
De breuk zit aan de binnenzijde van het sleutelbeen.
Er zit dan ook een bobbel net schuin boven het borstbeen.
Ik ben/was onder behandeling hier in het "burger"-ziekenhuis.
Toevallig was ik een tijdje terug in ons militair hospitaal en heb ik mijn breuk ook besproken met de chirurg waar ik een afspraak mee had.
Ook hij zei tegen mij dat dit gewoon moest genezen.
En dat de plek van de breuk ook zeer moeilijk te fixeren was.
Zoals ik al zei; ik vind het allemaal wel prima, ik ben alleen nieuwsgierig wanneer het weer aan elkaar zit.
Bijlagen
Knipsel.JPG

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 okt 2022 08:59

Laat ik nu denken dat in het bot onderaan een breuk zit. Gelukkig voor patiënten dat ik geen arts ben

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 20 okt 2022 13:38

Als voormalig röntgenlaborant kan ik bevestigen dat dit een suboptimale foto van de clavicula (sleutelbeen) betreft. Het is de de laborant hier niet gelukt de clavicula vrij te projecteren. Overprojectie van een halsrib? Ook de foto van een foto op een scherm helpt niet ;)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 20 okt 2022 15:00

Rubik schreef: 20 okt 2022 13:38 Als voormalig röntgenlaborant kan ik bevestigen dat dit een suboptimale foto van de clavicula (sleutelbeen) betreft. Het is de de laborant hier niet gelukt de clavicula vrij te projecteren. Overprojectie van een halsrib? Ook de foto van een foto op een scherm helpt niet ;)
Het komt bet wel precies ben ik achter gekomen. Ik heb in mei dit jaar een AC Luxatie opgelopen en de foto die werd genomen werd niets gezien over een breuk in een rib (die achter het schouderblad zat). Ik kreeg toch wel veel last van mijn rib bij liggen en hoesten en gaf dat 2 weken later bij controle ook aan. Zij nog eens goed naar de foto kijken en ja...toch een breukje er in..

Breuk was mooi recht en hadden ze toch niets aan kunnen doen, maar je ziet met zo'n foto snel wat over het hoofd.

Plaats reactie