Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2022

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 15 jan 2022 21:48

Dit topic was er nog niet voor dit jaar.

Vandaag was ik lekker op pad in Duitsland, maar helaas gevallen. Van de laatste 5 km voor de val weet ik niets meer af, van het eerste uur daarna ook niet (alles) meer.

Een vriendelijke mevrouw die liep te wandelen hoorde me vallen en is teruggelopen. Met haar ben ik naar haar huis in Ahaus gelopen (circa 2 km). Ik heb schijnbaar mijn vrouw gebeld en haar gevraagd me te komen halen bij het huis van de mensen waar ik naar toe zou lopen, daar weet ik niets meer van.
Ik was alleen op pad en mijn navigatie is gestopt op een redelijk recht stuk weg (kennelijk heb ik heel netjes mijn rit opgeslagen).
Ben op de zijkant van mijn gezicht en hoofd terecht gekomen, de helm is helemaal doorgescheurd. Echt blij dat ik die goed op had. Ben ook met mijn gezicht op straat terecht gekomen, dat zal er fraai uit gaan zien de komende dagen. Verder schaafwonden op de heup en een pijnlijke duim.

Van mijn vrouw moest ik mee naar de eerste hulp, daar was de conclusie van de arts dat ik een hersenschudding heb. Mijn vrouw zegt dat ik erg verward was. Wel heel gek dat het moment van voor en na de val weg is, ben echt heel benieuwd wat er gebeurd kan zijn.

Verder broek, jack, en handschoenen kapot. De fiets heeft wat schaafschade, eigenlijk niets ergs (is de winterfiets) en het metalen plaatje op het pedaal is verbogen. Broek en jack vind ik echt jammer die had ik nog niet zo lang. Hopelijk vergoed de NTFU verzekering een deel van de schade aan kleding en helm.

Moet je niet te vaak meemaken dit.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 jan 2022 22:10

Dat klinkt toch als een heftige val. Sterkte!

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 15 jan 2022 22:16

Pfff. Heftig. Veel sterkte!

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 16 jan 2022 07:49

Gelukkig ben je weer in staat om hier je bericht te schrijven. Je hebt zo te lezen een flinke klapper gemaakt of gewoon heel ongelukkig terecht gekomen. Veel sterkte met het herstel!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jan 2022 08:36

Heftig, sterkte!!

hayes

hayes 16 jan 2022 08:52

Dat zal inderdaad een goeie klap geweest zijn.
Soms komen die herinneringen wel nog terug, soms niet.

Hopelijk snel beter. Vallen hoort er bij maar liefst zo weinig mogelijk natuurlijk.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 jan 2022 09:10

Nou gelukkig is me dat met fietsen nog niet overkomen. Beterschap en doe het even echt rustig aan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

i-mac

i-mac 16 jan 2022 09:12

Het is idd vreemd dat je het moment voor de val niet meer kan herinneren. Hopelijk kunnen de artsen daar een antwoord op geven. Ik ga eens luisteren op mijn werk wat ze daar van denken. Het kan zijn dat het normaal is, maar ik hoorde dat nog niet eerder.

Los daarvan, spoedig herstel.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 16 jan 2022 09:16

Swedish Chef schreef: 15 jan 2022 21:48 Dit topic was er nog niet voor dit jaar.

Vandaag was ik lekker op pad in Duitsland, maar helaas gevallen. Van de laatste 5 km voor de val weet ik niets meer af, van het eerste uur daarna ook niet (alles) meer.
....
Moet je niet te vaak meemaken dit.
Beterschap! Komt allemaal weer op zijn pootjes terecht.
Spreek uit ervaring, heb ook eens een val gemaakt op een stuk weg zonder aanleiding. Een kwartier voor de val kan ik me nog herinneren, daarna is een hele week wég. Ambulance, drie dagen ziekenhuis, paar dagen thuis, geen herinnering aan.
Ik heb proberen te achterhalen wat er gebeurd is, maar dat was een heilloze missie. Artsen konden er ook niks mee, mss blackout maar kon destijds (14jr geleden) niet bewezen worden. Niet teveel over nadenken, nieuwe kleding aanschaffen en rustig weer beginnen.
Dogma F

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 jan 2022 09:32

i-mac schreef: 16 jan 2022 09:12 Het is idd vreemd dat je het moment voor de val niet meer kan herinneren. Hopelijk kunnen de artsen daar een antwoord op geven. Ik ga eens luisteren op mijn werk wat ze daar van denken. Het kan zijn dat het normaal is, maar ik hoorde dat nog niet eerder.

Los daarvan, spoedig herstel.
Allereerst spoedig en goed herstel. Maar dat Swedish Chef er zich niets meer van kan herinneren is toch niet zo gek met een flinke hersenschudding? Na val van onze jongste zoon weet hij niets meer vanaf een avond ervoor tot drie dagen later. Terwijl je "normaal" met hem praten kon.
@Swedish Chef ik zou me voorlopig flink rustig houden en die kleding is wel het minste om je druk over te maken.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 jan 2022 10:20

Dat is zeker geen goed begin van het jaar met zo'n zware valpartij, veel sterkte en beterschap.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 jan 2022 10:50

Beterschap!

Plaats reactie