Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2022

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 mei 2022 18:36

@Rene Beterschap.

Ikzelf ben op 14 April tijdens het wandelen gevallen. Ik weet niet hoe het is gebeurd maar op eens laag ik op de grond. Doordat ik op mijn hoofd ben gevallen had ik een blauw oog daar waar mijn bril heeft gezeten. De hele rechter kant van mijn gezicht was bont en blauw. Zelfs nu zie je het nog als je goed kijkt. Doordat dit zo plotseling kwam heb ik ook niks aan mijn handen ik heb dus de val niet kunnen breken met mijn handen. Heel raar allemaal.
Ghost Nivolet 6LC

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 09 mei 2022 19:53

Beterschap René en Sweety2008!

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 23 mei 2022 17:54

Yep, heb mijn jaarlijkse innige ontmoeting met het asfalt ook weer gehad. Dinsdag onderuit gekegeld in een trainingsrit en sleutelbeen gebroken (en een scheurtje in de schouder en een rib gebroken). Woensdag geopereerd omdat het echt schots en scheef stond… pfff
Operatie gelukkig goed gegaan en ben nu druk bezig met het herstel, maar mijn doelen van dit jaar komen snel dichterbij… we gaan het zien

Grtz Erik

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 mei 2022 18:29

Balen, enfin beterschap en veel sterkte met het herstel @Erik.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 mei 2022 18:51

Beterschap, hopelijk herstel je snel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 23 mei 2022 19:10

Spoedig herstel gewenst!

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 23 mei 2022 19:23

Beterschap en een spoedig herstel gewenst!
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 mei 2022 09:38

Sterkte met het herstel.
Bij mij nu 5 weekjes geleden en ik begin nu pas te denken aan fietsen.
Ik hoop van de week mijn eerste ritje te maken.
Alles is nog wel gevoelig rondom de schouder/sleutelbeen maar ik kan het weer voor 70% bewegen.
Dus ik waag het er maar op. ;)

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 24 mei 2022 10:05

Vorig weekend met mijn vaste fietsvriend een rondje over de Veluwe gefietst, hij had op de laptop een mooie route uitgezet met een paar stukjes gravel (hij heeft een gravelbike, ik niet....)

Het was schitterend weer en zowaar redelijk rustig en we draaien een gravelpaadje op dat langzaam veranderd in een zandpad. Ik krijg het met 32 mm bandejes op 6 bar en een flinke portie overgewicht redelijk zwaar maar het gaat. Op een gegeven moment besluit ik om toch maar even om een stuk mul zand heen te fietsen en dat was één van de minder slimme beslissingen in mijn leven :-)

Ik kom met mijn voorwiel in een kuiltje en ga vol over de kop, mijn schoenen kwamen niet los uit de pedalen dus ik lag daar uiterst charmant onder mijn fiets en uiteraard gebeurde dit net op het moment dat twee andere fietser langs kwamen (die zoals het hoort vroegen of ik ok was) Shifter wat naar binnen verschoven, een mooie snee op mijn bovenbeen en ik zag later een hele mooie bloeduitstorting op mijn lies en natuurlijk een flink beschadigd ego.

De volgende dag zoals verwacht overal pijntjes maar omdat ik in de heide viel geen blijvend letsel.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 24 mei 2022 10:41

Erik1.0 schreef: 23 mei 2022 17:54 Yep, heb mijn jaarlijkse innige ontmoeting met het asfalt ook weer gehad. Dinsdag onderuit gekegeld in een trainingsrit en sleutelbeen gebroken (en een scheurtje in de schouder en een rib gebroken). Woensdag geopereerd omdat het echt schots en scheef stond… pfff
Operatie gelukkig goed gegaan en ben nu druk bezig met het herstel, maar mijn doelen van dit jaar komen snel dichterbij… we gaan het zien

Grtz Erik
Mijn zoon is op 5 mei gevallen in de vredeskoers voor junioren in Tsjechië. Verdict was een gecompliceerde sleutelbeenbreuk en spaakbeenbreuk net boven de pols.
Door problemen met de repatriëringsverzekering (het ziekenhuisverslag moest eerst vertaald worden ?) kon hij pas op 9 mei geopereerd worden in het ziekenhuis van Herentals. Ze hebben zowel op zijn sleutelbeen als op zijn spaakbeen plaatjes met schroeven aangebracht om de breuken te fixeren. De eerste dagen na de operatie waren wel pijnlijk maar op 14 mei reed hij alweer een uurtje op de rollen en dat viel eigenlijk heel goed mee, enkel het gipsverband rond zijn pols hinderde hem wel. Op 19 mei werd zijn gipsverband vervangen door een aangepaste brace voor zijn pols en mocht hij terug op de weg trainen.
Hij heeft inmiddels alweer verschillende ritjes tussen 2 en 2.5u op de weg gereden en dat gaat wonderwel heel goed. Hij moet natuurlijk geen sprinttrainingen gaan doen maar D3 blokjes zijn gewoon goed te doen.

Toen we het slechte nieuws vernamen, dachten we dat zijn seizoen zowat voorbij zou zijn en nu gaat hij waarschijnlijk over een maandje al terug kunnen koersen zonder veel conditieverlies.
Een fit lijf kan veel aan en met de juiste behandeling kan het allemaal snel genezen.

Tevens veel en snel beterschap aan de andere pechvogels.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 mei 2022 16:32

Beterschap met je zoon, vredeskoers….netjes hoor talent van z’n vader?

Ps voor de Nederlandse of Belgische selectie?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 mei 2022 17:05

Erik1.0 schreef: 23 mei 2022 17:54 Yep, heb mijn jaarlijkse innige ontmoeting met het asfalt ook weer gehad. Dinsdag onderuit gekegeld in een trainingsrit en sleutelbeen gebroken (en een scheurtje in de schouder en een rib gebroken). Woensdag geopereerd omdat het echt schots en scheef stond… pfff
Operatie gelukkig goed gegaan en ben nu druk bezig met het herstel, maar mijn doelen van dit jaar komen snel dichterbij… we gaan het zien

Grtz Erik
Balen man. Ik ben 1 mei in een koers hard onderuit gegaan (we gingen toen 55kmh) gelukkig raakte in de berm, maar daar lag al een renner waar ik bij op reed. Ben over de kop gegaan en geland in een droge sloot op mijn rug/achterkant schouder. AC Luxatie (graad 2) en vandaag bleek ook nog een rib gebroken (ik had wel pijn bij hoesten en tijdens slapen, maar dacht aan gekneusde rib). Ze hadden dit niet direct op foto's gezien. Mijn sleutelbeen staat nu wat hoger dan normaal, maar bij beperkte belasting is de pijn wel weg. 7 mei zat ik alweer binnen op de fiets en vanaf 17 mei weer buiten, dit gaat prima. Zondag na 3u rit had ik nog wel last van mijn rib, maar dat is niet gek bij een breuk.

Mag nog wel van geluk spreken na deze klappert. Jij succes met je herstel, hopelijk zit je ook snel weer op de fiets.

Plaats reactie