Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2022

leon1
Forum-lid
Berichten: 2814
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 jul 2022 21:35

Beterschap voor jouw zoon. Wat een verhaal. Bah...
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 jul 2022 08:59

rene schreef: 06 jul 2022 08:16
.......... In de auto zie ik al ( zit achter mn zoon ) dat zijn sleutelbeen links hoger staat dan rechts. Hij zegt ; ik heb er geen pijn van en kan mn schouder goed bewegen..........

Sleutelbeen is gebroken.............
Heel herkenbaar.
Zo zat ik ook bij de SEH afgelopen april.
(nu 11 weken later nog niet geheeld :( )

Betrerschap aan je zoon.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 jul 2022 09:42

Oei Theo , hopen dat het snel beter gaat of was het een vervelende breuk ?? Bij mijn zoon geen operatie nodig ivm schone keurige breuk. Rusttijd zou 4-6 weken zijn voor hem. Hij baalt het meeste omdat hij maandag niet weg kan voor een schitterend project. Hij is nl stuurman op een heavy load vessel.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rene op 07 jul 2022 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8445
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 jul 2022 09:49

Beste klap geweest René,maar dat je zoon niet met de ambulance naar het ziekenhuis is vervoerd begrijp ik niet.Ik heb echt het gevoel dat je in Nederland qua zorg een nummer aan het worden bent.
Sterkte en een goed herstel.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8287
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2022 11:55

Ach Nijkie, onze zoon brak al zijn vaste ribben rechts aan de voorkant, een stuk of drie achter, sleutelbeen en nog wat meer in Frankrijk (afgelopen augustus). Ze telden maar drie gebroken ribben. In Nederland voldoende voor nachtje IC. In Frankrijk gewoon in kamertje naast SEH. We waren er niet bij in die ambulance. Maar volgens mij kun je beter met ambulance in ziekenhuis aankomen. Ben je eerder aan de beurt. Of is dat inmiddels ook niet meer?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 jul 2022 12:00

Maakte in ons geval niet uit Jans, we waren door de ambulance al aangemeld bij de SEH van het ziekenhuis. En Nijkie, de reden dat we hem zelf konden/ moesten brengen was omdat hij weer goed helder was en slechts één minuut of zo buiten bewustzijn was.

Ik snap het ook niet helemaal - maar ja, wie ben ik ?!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8287
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2022 14:37

René, dat betekende dat hij direct door artsen gezien werd? Hopen dat het herstel snel gaat. Nou ja, goed herstel is nog belangrijker.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 jul 2022 14:55

@Jans, yup direct bij de SEH arts erbij - wonden verzorgd, Ct scan genomen en foto van zijn schouder. En inderdaad, hopen op goed en snel herstel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 12 jul 2022 16:03

nijkie schreef: 07 jul 2022 09:49 Beste klap geweest René,maar dat je zoon niet met de ambulance naar het ziekenhuis is vervoerd begrijp ik niet.Ik heb echt het gevoel dat je in Nederland qua zorg een nummer aan het worden bent.
Sterkte en een goed herstel.
Mwah. Dit is wel het idee van triage toch. O.a. hun werk is de hele dag dit soort afwegingen maken. Ze maken de inschatting dat het op deze manier goed kan (waardoor ze zelf weer 'operationeel' zijn).

Tuurlijk, met oneindig middelen was hij meegenomen met de ambulance, maar dat is niet de realiteit.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 jul 2022 08:03

rene schreef: 07 jul 2022 09:42 Oei Theo , hopen dat het snel beter gaat of was het een vervelende breuk ?? Bij mijn zoon geen operatie nodig ivm schone keurige breuk. Rusttijd zou 4-6 weken zijn voor hem. Hij baalt het meeste omdat hij maandag niet weg kan voor een schitterend project. Hij is nl stuurman op een heavy load vessel.

Het was net zo'n mooie breuk als bij jouw zoon.
En ook de beloofde 4-6 weken maar op één of andere manier heelt het niet zoals het zou moeten.
Maar ik heb er niet zo heel veel last van dus ik wacht het rustig af.
Ik begrijp, als (ex-)zeevarende zijn teleurstelling. :winkthumb:

Hamlin
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 okt 2018 10:23

Hamlin 15 aug 2022 11:07

Helaas dit weekend tijdens LBL toertocht in een bochtje ook onderuitgegaan. Zat niet goed op te letten en knalde een stoeprandje op, stuurde terug en lag zo op het asfalt. Van de automobilisten hoefde ik het niet te hebben want die reden zo door. Kon gelukkig snel opstaan en de schade leek mee te vallen.

Alleen beide handen enigzins open, shirtje een klein gat op de schouder en gek genoeg mn sok kapot en schaafplek op mijn enkel. Qua fiets lijkt alleen de linkershifter wat schrammen op te hebben gelopen (was ook naar binnen gebogen), plus wat schade aan mn wielset en een lekke achterband. Wierp toch een schaduw op een anderzins mooie tocht. Zit alleen nog in dubio over de fiets, als er geen zichtbare (lak)schade is zal het verder allemaal wel meevallen, lijkt mij?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 aug 2022 11:40

Allereerst beterschap met de schaafwonden.

Over de fiets en de val. Zoals je het beschrijft, oogt het als een ongelukkige schuiver. En geen harde knal van een wiel of stuk frame met een stuk beton of grote boom. Zolang je niet echt ergens tegenaan geklapt bent, verwacht ik geen onzichtbare carbon schade
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie