Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2022

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 16 jan 2022 10:52

Heel veel sterkte!
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 16 jan 2022 12:21

Dan stelt mijn uitglijer deze week niets voor. Heel veel sterkte en hopelijk mag, kan en durf je snel weer op de fiets te stappen!
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 jan 2022 13:10

Sterkte met het herstel. Een hersenschudding heeft heel veel tijd nodig. Ik dacht ook veel slaaptijd. Hoe harde de klap, hoe langer rust en dat wordt in weken uitgedrukt en niet in dagen of uren.

Wát er gebeurt is zal je waarschijnlijk nooit te weten komen. Iemand moet het gezien hebben en het je achteraf vertellen. Je eigen geheugen heeft het niet opgeslagen. Ook als je het zelfde traject nog eens fietst, gaat er geen belletje rinkelen. Je hebt, zoals onze premier dat noemt 'geen actieve herinnering aan'. En terwijl ik dit schrijf, begin ik me nu af te vragen hoe vaak Rutte zijn kop stoot in het torentje. :roll:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 jan 2022 13:46

Beterschap en rustig herstellen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 16 jan 2022 14:00

Beterschap en neem inderdaad je tijd.

Qua herinnering is het niet zo gek dat je wat dingen kwijt bent. Jongste dochter hier had afgelopen herfst een kopduel met het schoolplein verloren. In eerste instantie dacht de huisarts dat het wel meeviel, maar 's avonds laat lag ze toch nog in de ct-scanner van het kinderziekenhuis (vanwege dufheid, overgeven, verwardheid). Gelukkig viel het uiteindelijk allemaal nog erg mee. Maar in de weken erna hebben we wel twintig a dertig verschillende versies gehoord van wat er nu precies gebeurt was.....met andere woorden ze wist het ook niet meer. Maar uiteindelijk is het allemaal weer terug gekomen en kwam ze langzaam terug op 1 versie die consistent is met het verhaal dat wij vanuit de school hebben gehoord.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 16 jan 2022 18:36

anterograde en retrograde amnesie, een bekend verschijnsel in de neuropsychologie. We denken dat het komt door schade aan structuren in de hippocampus.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jan 2022 19:08

Sommige mensen hebben er écht wat voor over om een topic te kunnen starten wat het hele jaar gelezen gaat worden…. ;-)

Beterschap en hopelijk houd je er niets blijvends aan over.
Less is bore

1094
Forum-lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 16 jan 2022 19:28

Beterschap, ben zelf vorige week ook onderuit gegaan maar dat viel wel mee, wel kleding kapot, sizt niet dat dit onder je ntfu verzekering viel dus ga dat ook maar eens checken.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5215
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 jan 2022 19:39

Beterschap! Hopelijk valt de duur van het herstel mee.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 16 jan 2022 19:55

Dank voor alle beterschapswensen.
De stand van vandaag is dat de (spier-)pijn er nu is en dat er kneuzingen en bloeduitstorting zichtbaar zijn geworden. Daar kom ik wel over heen. Vanmiddag even een wandelingetje gemaakt, dan word ik wel vreemd aangekeken vanwege een bont en blauwe linkerkant van mijn gezicht.
Geheugen is nog niet veranderd, weet niets meer van de val. Ik heb de zaken pas weer op een rijtje van ca 2,5 - 3 uur na de val. Van daarvoor alleen een paar flarden. Verder ben ik snel moe, heb een beetje een misselijk gevoel en hoofdpijn natuurlijk, maar dat is redelijk te handlen met paracetamol. Het valt me al met al nog niet eens tegen.

De arts heeft verteld dat het vaak voorkomt dat mensen niet meer weten hoe een ongeluk is gekomen, niets om bezorgd over te zijn. hij heeft aangegeven dat ik er rekening mee moet houden dat ik die herinnering niet terug krijg. Niets aan te doen, maar wel jammer. Was het gewoon een hobbel in de weg? Ben ik in de berm gekomen? Stak er een dier over?

Jans schreef: 16 jan 2022 09:32 Allereerst spoedig en goed herstel. Maar dat Swedish Chef er zich niets meer van kan herinneren is toch niet zo gek met een flinke hersenschudding? Na val van onze jongste zoon weet hij niets meer vanaf een avond ervoor tot drie dagen later. Terwijl je "normaal" met hem praten kon.
@Swedish Chef ik zou me voorlopig flink rustig houden en die kleding is wel het minste om je druk over te maken.
Ik kon ook normaal praten. Dat hoorde ik ook terug van de mensen die me hebben geholpen en van mijn vrouw die ik gebeld heb vanaf de plek van de val. Pas later kregen ze in de gaten dat ik het allemaal niet meer zo helder zag.
De kleding is inderdaad maar bijzaak, dat besef ik ook. Daar komt wel iets nieuws voor.

daniel1975 schreef: 16 jan 2022 19:08 Sommige mensen hebben er écht wat voor over om een topic te kunnen starten wat het hele jaar gelezen gaat worden…. ;-)

Beterschap en hopelijk houd je er niets blijvends aan over.
:D

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 23 jan 2022 19:04

Afgelopen vrijdag gevallen op weg naar werk en heel ongelukkig terechtgekomen. Gelukkig snel omstanders erbij om ambulance te bellen en binnen no time lag ik op de SEH. Foto's gemaakt en jawel, een lelijke dijbeenbreuk. 's Middags al geopereerd waarbij er twee pennen en een schroef geplaatst zijn. Gisteren mocht ik al beginnen met krukken lopen, mocht meteen trap op en af (feest :dislike: ) en vandaag al weer naar huis. Morgen via de zorgwinkel rollator gaan regelen om buiten te kunnen strompelen. Dus mocht je een dezer dagen in mijn dorp zijn en iemand heel langzaam zien gaan met rollator, dan zou ik dat wel eens kunnen zijn.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

i-mac

i-mac 23 jan 2022 19:16

Spoedig herstel ...

Plaats reactie