Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Waarom is er geen nederlandse Windklassieker

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 24 jan 2022 18:27

Haha maar al die mooie brabantse koersen vielen dan ook weer niet onder de KNWU. Maar hieronder https://wielrenbond.nl/wielrenbond/. Daarnaast heb je vast nog wel de BWF en de TMZ? dacht ik.

Ook al werden het omlopen, het waren op zich nog wel mooie koersen om te rijden. Behalve die 5km ronde de Heidehof dan, dat vond ik geen reet aan. En zelfs met omlopen werd het al moeilijk.

Ik vraag me af hoe lang het nog bestaat.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

LethalP
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 24 jan 2022 18:41

thestudent schreef: 24 jan 2022 18:27 Haha maar al die mooie brabantse koersen vielen dan ook weer niet onder de KNWU. Maar hieronder https://wielrenbond.nl/wielrenbond/. Daarnaast heb je vast nog wel de BWF en de TMZ? dacht ik.

Ook al werden het omlopen, het waren op zich nog wel mooie koersen om te rijden. Behalve die 5km ronde de Heidehof dan, dat vond ik geen reet aan. En zelfs met omlopen werd het al moeilijk.

Ik vraag me af hoe lang het nog bestaat.
Dat kan wel kloppen inderdaad, al waren die omlopen ook al aardig draaien/keren ipv de oorspronkelijke ritten in lijn en daardoor geschikt voor heel andere renners.
Onder welke bond ze vallen maakt eigenlijk niks uit, er wordt alleen nog gefocust op topsport waardoor 'wij' buiten de boot vallen en het in Nederland moeten doen met wat trainingskoersjes ala WVAN (welke weer gelieerd is aan de WNB).
Al met al erg jammer, toch maar gewoon Cyclo's in het buitenland rijden..

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 24 jan 2022 20:36

Die omlopen zijn aardig zwaar. De wegen zijn altijd smal en bij wind is het aanpoten. Ik denk dat de ritten in lijn makkelijker te overleven zijn.

Ja de WVAN had ik niet apart genoemd. Die koersjes zijn redelijk ideaal om te beginnen met wielrennen. Sommigen zijn hooguit een veredelde trainingskoers eigenlijk. Ze zijn wel leuk en gezellig en belangrijk voor de wielersport.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

LethalP
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 24 jan 2022 21:00

thestudent schreef: 24 jan 2022 20:36 Die omlopen zijn aardig zwaar. De wegen zijn altijd smal en bij wind is het aanpoten. Ik denk dat de ritten in lijn makkelijker te overleven zijn.

Ja de WVAN had ik niet apart genoemd. Die koersjes zijn redelijk ideaal om te beginnen met wielrennen. Sommigen zijn hooguit een veredelde trainingskoers eigenlijk. Ze zijn wel leuk en gezellig en belangrijk voor de wielersport.
Helaas door covid en daarfoor afgelasting van andere koersen ook veel elite aan de start wat wel een domper was voor wielrenners die eens kennis willen maken met koersjes. Maar volgens mij zijn ze wel van plan daar op te handhaven vanaf dit jaar.

Blijft een fijne afwisseling tov de normale avondritjes, hopelijk starten ze over een paar maanden weer op

Plaats reactie