Omdat de 55 dan meer aanleunt bij de maten (incl spacers) van je Ridley.
Bulls grinder 3
Als je naar het plaatje kijkt zou de 52 makkelijker goed te maken zijn.
Bijna geen spacers eronder en een stuurpen van 110, of zou dat te lang zijn voor een gravelbike?
Bij de 55 zou ik met een stuurpen van 100 wegkomen en een hoek van -10 ofziets.
Of gewoon accepteren dat ik wat hoger zit.
Ik dacht dat op een gravelbike ook gewoon de houding van je racefiets goed zou zijn.......
Bijna geen spacers eronder en een stuurpen van 110, of zou dat te lang zijn voor een gravelbike?
Bij de 55 zou ik met een stuurpen van 100 wegkomen en een hoek van -10 ofziets.
Of gewoon accepteren dat ik wat hoger zit.
Ik dacht dat op een gravelbike ook gewoon de houding van je racefiets goed zou zijn.......
Er is niks verkeerds aan dezelfde houding op je gravelfiets als op je racefiets. Alleen kiezen de meeste mensen er voor om iets relaxter (korter en hoger) te zitten omdat het bij gravel vaak wat minder hard en wat meer om relaxen gaat.
Na enkele honderden kilometers gemaakt te hebben ben ik het wel met bovenstaande post eens.havana schreef: ↑13 jan 2022 08:26 Ik kan alleen iets zeggen over 1x, want ik ken die fiets verder niet. Bulls staat i.h.a. wel goed bekend.
Ik rijd hier ook mee en het bevalt mij goed. Echter moet ik er niet aan denken om in NL met zo'n gatenkaas te gaan rijden. Ik kies dus voor sleutelen. 11-28 voor Nederland, hier kom ik in combinatie met een 40T overal hier in de buurt boven. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik niet in Zuid-Limburg woon. Dit gezegd hebbende, de volgende keer zou ik voor een 38T voorblad gaan want 40x11 rijd ik nooit.
Voor het buitenland heb ik dan een 11-42 erbij. Die heb ik bijvoorbeeld gebruikt om de Col de Parpaillon te beklimmen. Hier was iets lichter wel fijn geweest, vandaar ook weer de keuze voor 38T volgende keer. Op een rpm van 100 is 38x11 nog altijd 43,4 km/uur en dat rijd ik zelden op een gravelbike.
Verder vind ik 1x echt ideaal. Je hoeft nooit na te denken bij schakelen, het ziet er goed uit, is licht, nooit chainsuck, er kan minder aan kapot en het is makkelijker schoonmaken.
Begrijp me niet verkeerd. Met 2 by is ook niks mis, het heeft gewoon net andere voor- en nadelen.
Ik woon in Brabant dus heb ook geen klimmen hier.
Nu zit er een Shimano SLX CS M7000 11-42T cassette op. Ik heb nog een nieuwe 105 R7000 11-30 liggen, deze moet er op passen toch?
Voor de rest, echt een super fijne fiets! Ik kan het nergens mee vergelijken maar ik vind de schwalbe G one allround ook erg fijn rijden, heb niet het idee dat ik op de weg veel weerstand heb en in t veld / op de gravelpaden toch voldoende grip. Ik heb ze wel tubeless gemaakt en rij met 2.5 bar.
Heerlijk dat gravelen, je komt zo op plekken waar je eerst nooit kwam met de mtb of racefiets en je kan toch grote afstanden afleggen.