Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsbroek

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 12 jan 2022 11:58

Bij 100/150 km rondjes verneem ik geen verschil tussen mijn broeken van Castelli, Sportful en Santini.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jan 2022 12:01

JazzHands schreef: 12 jan 2022 10:45
JPAR schreef: 12 jan 2022 10:19
c.zaballa schreef: 12 jan 2022 08:54 Te verdere info: de 'goedkopere' Assos broeken met zo'n zwevend zeem (Goldgate) kruipen bij mij erg in de lies en zorgen voor irritatie. De broeken van Castelli (met Progetto X2 zeem) vond ik ook altijd fijn zitten, maar was vaak minder tevreden over de duurzaamheid.
Ik denk dat dat precies is wat ik bedoel. Het kruipt omhoog in de lies. Dan schuift het.
Waarom niet wat broekvet smeren op die plek? Op den duur wordt het vlees wel taaier en kun je het achterwege laten.
Dat ben ik met deze broek ook gaan doen. Deed ik voorheen nooit. Maar toch blijft het schuren en irriteren. Ik wil gewoon prettig fietsen en niet steeds aan mijn broek en zeem moeten trekken.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jan 2022 12:04

marsman schreef: 12 jan 2022 10:46 Waarom niet weer een broek van Sportful?

Als je wat nieuws wilt proberen, dan zijn de broeken van Castelli denk ik de veiligste keuze. Ik ken weinig mensen die deze broeken niet fijn vinden. Bij mij zitten Alé broeken ook waardeloos en ik zweer bij Assos. Wellicht hebben we dezelfde billen en past Assos je ook goed. Ook de zwevende zeem die in de goedekopere Assos Mille zit, vind ik heerlijk.
Ik las wat verschillende reviews over Sportful die niet positief waren. Dus daarom eens wat anders geprobeerd na advies in de winkel.

Ik keek naar de total comfort. Was altijd een hele goede broek.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 12 jan 2022 13:05

Broeken zijn inderdaad zo persoonlijk dat je daarbij echt niet op een mening van anderen moet afgaan. Dan heb je ook nog eens per merk verschillende zemen / compressie dus het zegt echt niet veel. Voor wat het waard is: gebruik m'n Sportful en Santini verreweg het meeste. Castelli zal ook wel ok zijn maar ik trek dat logo met die kreeft slecht (hekel aan de kleur rood). Heb vorig jaar ook nog een Q365 gekocht en die streekt er echt bovenuit maar goed, daar is de prijs ook naar dus die bewaar ik voor de echt lange ritten. Ale was voor mij ook een drama maar wellicht was het net verkeerde model / zeem en zou een andere Ale prima voor me zijn.

Kortom, bovenstaande heb je niet veel aan :-)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jan 2022 13:54

franciscus82 schreef: 12 jan 2022 13:05 Broeken zijn inderdaad zo persoonlijk dat je daarbij echt niet op een mening van anderen moet afgaan. Dan heb je ook nog eens per merk verschillende zemen / compressie dus het zegt echt niet veel. Voor wat het waard is: gebruik m'n Sportful en Santini verreweg het meeste. Castelli zal ook wel ok zijn maar ik trek dat logo met die kreeft slecht (hekel aan de kleur rood). Heb vorig jaar ook nog een Q365 gekocht en die streekt er echt bovenuit maar goed, daar is de prijs ook naar dus die bewaar ik voor de echt lange ritten. Ale was voor mij ook een drama maar wellicht was het net verkeerde model / zeem en zou een andere Ale prima voor me zijn.

Kortom, bovenstaande heb je niet veel aan :-)
Ik heb er zeker wel wat aan. Als ik het zo hoor dan zijn er meer die dezelfde ervaring met Alé hebben. En uiteraard ook genoeg die er fijn mee fietsen. :lol:

Welk model heb je van die Q36,5? Zag die bij Futurum staan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jan 2022 13:55

Voor de mensen die met Sportful, Castelli, Santini rijden: welke zeem hebben jullie in de broeken?

Het is zo spijtig dat je nu niet even naar een winkel kunt om te vergelijken. Waarschijnlijk online maar bestellen en dan weer retourneren :?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 12 jan 2022 14:03

Het beroerde met een fietsbroek is dat je na een paar ritjes pas kunt zeggen of hij ok is. Ruilen kan dan toch niet meer. Proberen dus.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jan 2022 14:20

marsman schreef: 12 jan 2022 14:03 Het beroerde met een fietsbroek is dat je na een paar ritjes pas kunt zeggen of hij ok is. Ruilen kan dan toch niet meer. Proberen dus.
Dat is zo.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 12 jan 2022 15:09

Castelli: Progetto, Sportful: TC pro, Santini: GITevo.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jan 2022 15:15

El Pistolero schreef: 12 jan 2022 15:09 Castelli: Progetto, Sportful: TC pro, Santini: GITevo.
Thanks. De betere zeem dus.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 12 jan 2022 15:23

Ik koop ze altijd in de aanbieding. Heb ook jaren probleemloos gereden met de Kiss air zeem van Castelli, het instap model.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 12 jan 2022 15:43

Side step, ik heb even geleden ook een zadelmeting gedaan omdat ik best wat zitklachten had. Daar kwam de Arione uit, sindsdien kan ik met elke broek fijn rijden. Het is dus niet alleen de broek die het verschil maakt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie