Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Union Goldrun 2000 Krenkset

MartijnKoopman
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2022 16:27

MartijnKoopman 11 jan 2022 16:30

Hallo! Ik heb pas geleden een 2e hands Union Goldrun 2000 gekocht en kwam erachter dat de krenk as een beetje wiebelde. Ik weet niet of ik deze alleen moet aandraaien of dat ik hem helemaal moet vervangen. Maar voor mijn eigen genot wil ik hem liever helemaal vervangen. Ik kan er alleen niet achter komen welke lengtemaat ik moet hebben :/ De breedte van de krenkbehuizing is vgm 68 mm, maar de lengte van de as kan ik niet bepalen zonder de as er helemaal uit te halen. Heeft iemand enig idee wat de maat is?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 11 jan 2022 23:33

Laten we eens beginnen met de dingen bij hun naam te vermelden. CRANK is de naam; welk systeem dan en welk bottom bracket systeem heb je? Triple of dubbel? Union is nu niet bepaald een merknaam die op dit punt herkenbaar is. 3e rangs merk (ook nog als naam doorverkocht) is het meest herkenbare wat ik kan verzinnen. 68 mm is al heel wat. Is dit een racefiets, mountainbike, trekkingfiets, stadsfiets enz? Zonder info komen we niet verder!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 jan 2022 07:58

Foto kan ook helpen
Afbeelding

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 14 jan 2022 20:18

Als 2000 uit de modelnaam ook het bouwjaar is, dan is er behalve bij Campagnolo, eigenlijk alleen de JIS standaard, met vierkante tapeinden. Wel met heel veel varianten. De as kun je opmeten, zonder de cranks.
Een foto laat zien of er nog wat versteld kan worden, of niet.

Plaats reactie