Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

massage gun

moa
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 17 jan 2022 13:14

Ik heb me ondertussen een massagegun aangeschaft. Door een zwakke en verkrampte onderrug heb ik veel last van pijnlijke knopen in de spieren van mijn linkerbovenbeen. Ik moet zeggen dat de massagegun hier een gunstig effect op heeft. In combinatie natuurlijk met stretch- en core oefeningen.

Ik wacht het effect nog af tot ik es een meerdaagse doe, maar tot nu toe zeer tevreden.

Peter_83
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2022 09:37

Peter_83 27 jan 2022 09:51

scottwilko schreef: 10 jan 2022 20:13 Je hebt voorstanders en tegenstanders. Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel een vermoeden wat de ervaring voor jou zal zijn. Je hebt nu reeds een foam roller, maar die gebruik je niet om wat voor reden dan ook. De kans is dus heel groot, dat een nieuw aan te schaffen massage gun hetzelfde lot ondergaat. Dan is in mijn ogen elk bedrag weggegooid geld, die beter besteed kan worden aan iets nuttigs.
Met een foam roller moet je al de gekst mogelijke posities uitvoeren om dat ding te gebruiken waarvoor het dient, waardoor je andere zaken onnodig belast. Een massage gun kan staand gebruikt worden of liggend in je zetel. Ikzelf heb beide in huis en die foam roller word je na een keer of 2 te gebruiken snel beu. Die massage gun gebruik ik regelmatig voor en na een training en het is over het algemeen een pak efficiënter en gebruiksvriendelijker dus ik begrijp je punt niet echt. Mijn vader heeft hem op verlof gebruikt na langere ritten en vond dat het goed werkte. Het enige waar je op moet letten is dat je de gun niet in je gezicht of nek gebruikt, maar verder prima materiaal. Ik heb overigens de Northwall massage gun, kostte 149 € via bol.com

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 jan 2022 10:32

Is zoiets dan niet handiger:
Afbeelding

Compression boots. Kan je niet verkeerd gebruiken, lijkt me.
Afbeelding

Plaats reactie