Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Zakdoek….

i-mac

i-mac 07 jan 2022 12:53

hayes schreef: 07 jan 2022 12:48 In principe spuug je de berm in.
Maar als ik helemaal alleen ben, durf ik al eens creatief zijn 8-)
Het is dat of continu inslikken. En dat komt dan gewoon weer terug.
Ik nam vroeger medicatie om dat taai slijm los te krijgen. Maar fietsen heeft eigenlijk hetzelfde effect.
Maar meer details ga ik echt niet geven.
8 op de schaal van rochel?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jan 2022 14:47

Lol, nog ook proberen de berm in te spugen / naar rechts ?
Best knap om de berm te raken.

Ik hou in principe alleen rekening me de wind (en of er iemand achter mij fietst natuurlijk)
Dus komt wind van rechts dan gaat het spugen naar links.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jan 2022 15:00

Ik rem en stop.
Doe mijn handschoenen uit.
Doe de rits van de achterzak open.
Haal mijn zakdoek uit mijn achterzak en leeg mijn neus.
Dan zakdoek terug mooi opvouwen en terug in de achterzak.
Terug rits sluiten en terug handschoenen aan en terug de fiets op.
Na ongeveer één kilometer, zeker in het begin van de rit, scenario van hierboven herhalen, behalve dat ik de zakdoek niet meer terug opvouw en ook de rits niet meer sluit.
Na weer enkele kilometer bovenstaand scenario herhalen, nu gaat het iets sneller want ik moet de rits niet meer openen.
Dan na enige tijd als de zakdoek vol is begin ik aan de tweede zakdoek, die zit gelukkig in een andere zakje zonder rits.

En wie dat niet gelooft maak ik iets anders wijs, waar blijven sommigen de vragen vinden.
Ik snuit mijn neus gewoon al fietsend in de berm of op de straat zoals het uitkomt, weliswaar enkel op plaatsen waar anderen er geen hinder van hebben. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 07 jan 2022 15:21

Los van grapjes maken is veel slijm aanmaken echt geen lachertje. Zeker als het taai slijm is.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 07 jan 2022 15:32

Zweetbandjes is een goed idee! Ook om missers te verwijderen.

Het spugen beheers ik niet. Ophalen en uitspugen krijg ik niet voor elkaar. Denk dat ik mijn andere techniek maar meer moet gaan perfectioneren. (Ga toch eens een cursus doen. Blijf het moeilijk vinden. De wind inschatten, je rijrichting, juiste lanceringskracht.. )

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 jan 2022 16:05

Ik doe afvegen aan de handschoenen of doorslikken. Vooropgesteld dat ik er weinig last van heb.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 07 jan 2022 16:50

1) juist daar zijn toch die zachte handdoek achtige duimstukken voor bedoeld? om snot chipjes te maken.
2)rechter neusgat dicht duwen en een snot kannon.
altijd even om je heen kijken of er niemand in de buurt fietst, ook niet op 15m.
het blijkt dat niet iedereen het truckje beheerst, sommigen kijken niet om..... aaahg gatver.
via mijn linker neusgat naar rechts richten gaat prima, links is onhandig op een of andere manier.
ik heb er in de fiets groep gehad die het helemaal niet kunnen.
3)in het begin van de corona tijden nog wel een zakdoek opzak gehad, het voelde niet zo verantwoordelijk met mijn enkel loops snotkannon.
die zakdoek kan je echt overal verstoppen, onder je shirt in je mouw in je nek (dat noemen ze een buff)

i-mac

i-mac 07 jan 2022 16:56

hayes schreef: 07 jan 2022 15:21 Los van grapjes maken is veel slijm aanmaken echt geen lachertje. Zeker als het taai slijm is.
Dat geloof ik best. Ik hoop dat je mijn grap een beetje kon plaatsen. Het zit er een beetje ingebakken door mijn job. Hoe wreed dat ook mag klinken, galgenhumor is een manier om leed te verdoezelen of weg te drukken. Of zoals men al eens durft te zeggen "leedvermaak is ook vermaak".

hayes

hayes 07 jan 2022 19:34

Oh, geen enkel probleem hoor. :winkthumb:

Het lijkt een ridicuul probleem, en het is ook niet echt een gezellig gespreks onderwerp.
Het is niet fijn om te moeten kokhalzen omdat slijm echt vast zit in de keel. Ik heb het zelfs nog met m'n vingers uit m'n keel getrokken. Ook het geluid als ik even naar buiten ga om goed te rochelen is niet fijn voor wie het hoort :mrgreen:

Maar als je niet kan lachen met je eigen 'miserie' dan wordt je snel zuur.

En ik kan intussen best goed mikken :D :D

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 jan 2022 20:13

Ik gebruik altijd een speciale spuug-, snot- en rochelbidon.
Na afloop leeg ik deze in mijn biologische groentetuin.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 jan 2022 20:32

En daarna plas je er nog even overheen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 jan 2022 08:49

hayes schreef: 07 jan 2022 19:34 Oh, geen enkel probleem hoor. :winkthumb:

Het lijkt een ridicuul probleem, en het is ook niet echt een gezellig gespreks onderwerp.
Het is niet fijn om te moeten kokhalzen omdat slijm echt vast zit in de keel. Ik heb het zelfs nog met m'n vingers uit m'n keel getrokken. Ook het geluid als ik even naar buiten ga om goed te rochelen is niet fijn voor wie het hoort :mrgreen:

Maar als je niet kan lachen met je eigen 'miserie' dan wordt je snel zuur.

En ik kan intussen best goed mikken :D :D
Mijn vader en grootvader hadden dat ook (kettingrokers, mijn grootvader had het zelfs 10 jaar na gestopt te zijn met roken nog steeds)
Bij mijn grootvader hielp het om 's morgens met een aerosol alles los te maken. Dat was 10 minuten met zo'n ding ademen en dan nog 5 minuten slijm uitrochelen maar dan was hij er wel heel de dag vanaf (meestal)
Mijn grootmoeder had geen medelijden, had hij maar niet moeten roken, niemand heeft hem verplicht :lol:
Afbeelding

Plaats reactie