Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

advies Bianchi fiets

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 06 jan 2022 21:45

Uiteindelijk gaat het er om dat je zelf plezier hebt en tevreden bent. Als jij blijer wordt van een Aria met spacers en stuurpen omhoog dan van een Infinito op maat prima toch. Ik zou dan alleen geen 2de hands Aria met velgremmen kopen voor 2200 euro.. Daar koop je al bijna een nieuwe met schijfremmen voor.

En als je inderdaad liever een beter passend frame hebt zodat je met minder spacers en de stuurpen normaal kunt rijden is het idd verstandig om naar de stack en reach te kijken. Op www.Velogicfit.com kun je heeeel veel frames met elkaar vergelijken.

Succes met je keuze!

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 07 jan 2022 00:43

Kan aan mijn zoek capaciteiten liggen op internet hoor maar een Bianchi Aria met disc en 105 groep uit 2022 kost €3240. Dus voor bijna hetzelfde geld lijkt me wat overdreven.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16201
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jan 2022 00:58

Met een dergelijke afstelling vrees ik dat je er met een Infinito ook niet gaat komen. Dan toch liever een Trek Domane. Dat is het kortse en hoogste wat er op de markt is en waarschijnlijk qua demping ook nog een stukje beter. Zo'n rood-zwarte SL5 is ook niet verkeerd qua looks. Wel wat duurder uiteraard maar je hebt maar één rug.

Wit met zilver nog op voorraad bij een zeer goede fietsenmaker: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... n-voorraad
(daar verkopen ze ook Bianchi dus is goed vergelijken wellicht mogelijk.)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 jan 2022 10:24

Toen ik die foto van de Trek zag, dacht ik ook direct aan een Trek Domane. Dat gaat er het beste uitzien met de gewenste afstelling (levertijd is wel een dingetje bij Trek, en prijs eigenlijk ook wel)
Afbeelding

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1364
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 jan 2022 12:33

roelsyperda schreef: 06 jan 2022 20:06 Dus de Infinito XE zou dus wel een goede koop zijn zo te horen. Nog steeds echt wel een verbetering met mijn huidige fiets? Ik ben het met jullie eens dat comfort voor mij belangrijker is, maar wil er daarnaast ook gewoon wel lekker hard op kunnen rijden.
Zonder confronterend of neerbuigend te zijn: kan je niet op elke fiets lekker hard rijden? In mijn ogen ligt hem dat veel meer aan degene op de fiets, dan aan de fiets zelf (extremen buiten beschouwing gelaten).

Ik volg de rest volledig: koop een fiets, merk maakt weinig verschil, waar je met zo weinig mogelijk aanpassingen, zo goed mogelijk op past. Frames worden gemaakt in een range van aero tot comfort, behalve die zaken wordt er ook gekeken naar bv. stuurgedrag. Dat betekent dus ook: als je de maten van een comfort model nabootst op een aero model, dan kan het zo maar zijn dat je fiets veel minder aangenaam gaat sturen.
Een analogie met je huidige 2 voorbeelden is dat je je aanhangwagen achter je sportwagen probeert te hangen.

roelsyperda
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2022 23:02

roelsyperda 07 jan 2022 18:17

Ok, duidelijk verhaal. Ik ga eens rustig kijken welke maten ik precies nodig heb en welke fiets daar dan bij in de buurt komt.
Die Trek Domane SL 5 lijkt ook zeer interessant inderdaad, maar dat is eigenlijk echt wel boven mijn budget helaas.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 07 jan 2022 18:35

LcSmet heeft nog wel wat goedkope adressen voor Trek :). Denk aan 20-25% korting.

Geen idee alleen hoe de beschikbaarheid/levertijd is..

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 jan 2022 18:49

Ook Italiaans mooi en endurance is de Basso Vento. Persoonlijk vind ik dat nog een pak specialer dan de Bianchi die je vaker ziet.
Wel endurance maar minder spannend zijn de cube Agree of de endurance van Canyon of Sensa.

Allemaal net iets boven budget maar als het 2.200 mag zijn voor een tweedehands dan moet 2.500 wellicht ook nog wel lukken voor een mooie nieuwe fiets die je past.

Wat hierboven al is gezegd: bel Wim de Vos uit Oosterhout eens.
(Maar ik zou voor de Basso gaan in jouw geval.)
Zelf heb ik de Cube agree in bestelling omdat de Basso niet te vinden was in mijn maat.
In eerste instantie een rationele keuze maar de keuze bevalt me steeds beter.

roelsyperda
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2022 23:02

roelsyperda 07 jan 2022 20:12

Kijk, dat zijn de betere tips.
Zeker, met € 2500,- kan ik ook leven hoor (zeker als het een mooi is en passend).
Van Basso had ik nog nooit gehoord maar ziet er zeer interessant uit! Die komt ineens hoog binnen op mijn short-list.

roelsyperda
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2022 23:02

roelsyperda 07 jan 2022 22:07

Toch nog even een aanvullende vraag voor het vervolg van mijn zoektocht: hoe bepaal ik welke fiets passend is voor mij en welke maat ik dan nodig heb?
Ik zag hierboven al staan dat stack en reach dan belangrijk zijn (weer wat nieuws geleerd). Maar ik neem aan dat ik dan juist niet uit moet gaan van de maten van mijn huidige fiets? (want daar waren dus kunstgrepen nodig zoals de schuine stuurpen om het passend te maken).
Als ik op https://www.velogicfit.com/frame-comparison/ kijk lijkt het allemaal niet zoveel te verschillen, zeker niet in vergelijking met mijn huidige fiets (en dat is zeker geen endurance).

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jan 2022 22:39

roelsyperda schreef: 07 jan 2022 22:07 Toch nog even een aanvullende vraag voor het vervolg van mijn zoektocht: hoe bepaal ik welke fiets passend is voor mij en welke maat ik dan nodig heb...........
In een eerdere post schreef ze dat ze je huidige fiets passend hebben gemaakt aan de hand van wat? Van een meting?
Heb je jouw meting niet meer?
Zet deze even hier in je topic.
I know myself like no one else
Nothing to defend

roelsyperda
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2022 23:02

roelsyperda 07 jan 2022 22:57

Ik heb deze gegevens gevonden van de aanpassingen die ik na afloop gemaild kreeg.
Kan je daar wat mee?
Bijlagen
bikefit.jpg

Plaats reactie