Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

advies Bianchi fiets

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 06 jan 2022 12:28

Lcsmet schreef: 06 jan 2022 11:02
roelsyperda schreef: 05 jan 2022 23:09 ..... een Aria Ultegra, deze is een jaar intensief gebruikt....
De prijs (€ 2200,-) ............
Het blijkt wel te kunnen, maar omdat de Aria een aero racer is met een lager balhoofd heeft hij wel een stuurpen erop gezet die schuin omhoog loopt om aan die maten te komen.
Zie onderstaande foto.

............ een hoger balhoofd, kom ik denk ik uit op een endurance als de Infinito XE. Die vind ik met Shimano 105 vanaf € 2800,-
Maar ja, het dan ben ik zeker € 600,- meer kwijt en dat is toch best veel geld.
..............

PXL_20211227_203712614.jpg
Onafgezien of 2200 Euro dan wel of niet een "goede" prijs is.
Als de Aria zo moet afgesteld worden als op de foto dan moet je die al zeker niet kopen, of het moet aan een belachelijk lage prijs zijn om dan verder te verkopen. Maar dat is het niet.

Die Infinito XE 105 disc heeft een adviesverkoopprijs van 2800 Euro, de echte verkoopprijs ligt een pak lager.
Als je je, mogelijk, wat verder wil verplaatsen dan heb je een splinternieuwe en wel passende Binachi Infinito XE met shimano 105 disc voor bijna dezelfde prijs als die niet passende en ook nog eens intensief gebruikte Aria.
Verkoopt de welbekende winkel ook Bianchi? (Sorry ik doe niet aan FB als het niet hoeft...)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jan 2022 12:36

Philippos schreef: 06 jan 2022 12:28 ........
Verkoopt de welbekende winkel ook Bianchi? (Sorry ik doe niet aan FB als het niet hoeft...)
Bedoel je die in Oosterhout :) ? Jawel, en ook bij Hopmans in Bergen op Zoom staan Bianchi's met flinke korting te koop.
I know myself like no one else
Nothing to defend

chris80
Forum-lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 06 jan 2022 12:46

Ook Salden had vaak flinke korting op Bianchi’s. Geen idee of dat in corona tijd nog zo is..

hayes

hayes 06 jan 2022 12:58

De Infinito staat bij Math Salden bv aan 2541 euro.
Daarvoor heb je een fiets die mij beter lijkt voor jou, een nieuwe fiets, en een disc fiets.
Het verschil Ultegra - 105 is wat mij betreft te verwaarlozen. 105 is bij Shimano de groep die prijs-kwaliteit bovenaan staat.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 06 jan 2022 13:08

Als de afstelling van de foto de afstelling is die je zoekt... dan een no-go. Daar ga je spijt van krijgen, dit is een mooi voorbeeld van "een fiets passend maken" in plaats van een passende fiets kopen. Als je zeker bent van de benodigde geometrie, moet je dus zoeken naar een kortere fiets met een hoger balhoofd.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 jan 2022 15:27

+1, als je een fiets van een bekende krijgt toegeschoven en en je maakt m zo passend, dan snap ik het. Maar als je toch wat nieuws aanschaft, koop dan wat passends.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 06 jan 2022 17:17

Lcsmet schreef: 06 jan 2022 12:36
Philippos schreef: 06 jan 2022 12:28 ........
Verkoopt de welbekende winkel ook Bianchi? (Sorry ik doe niet aan FB als het niet hoeft...)
Bedoel je die in Oosterhout :) ? Jawel, en ook bij Hopmans in Bergen op Zoom staan Bianchi's met flinke korting te koop.
Voor de prijzen bij Hopmans wel even bellen of langs gaan. Prijzen op hun site zijn standaard prijzen.
Voor die in Oosterhout (Wim de Vos voor de leken :mrgreen: ) verwacht ik ook dat je even moet bellen of langs gaan.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

roelsyperda
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2022 23:02

roelsyperda 06 jan 2022 20:06

Bedankt voor alle reacties!
Poeh, dat is wel even een eye-opener.
Ik was echt in de veronderstelling dat ik een prima koop had aan die Aria en dat het helemaal ok is om die dan gewoon passend te maken, maar zo te lezen moet ik dat dus maar snel uit mijn hoofd zetten ;-)
Nou ja, maar goed dat ik het gevraagd heb want had in mijn enthousiasme al bijna ja gezegd.

Om wat vragen te beantwoorden: belangrijk om te vertellen is wel dat ik die bike-fit een jaar geleden al gedaan met met mijn huidige Trek fiets. En aan de hand daarvan zijn die maten vastgesteld. Die lijkt qua geometrie daarna trouwens wel een beetje op de foto van de Aria die ik gedeeld heb (dus eigenlijk ook op dezelfde manier 'passend' gemaakt). Hieronder een foto van de Trek en een waar ik er zelf op zit (een beetje schuin van de voorkant genomen, maar geeft wel een idee).
En die bike-fit heeft gewerkt want die rug zorgt daarna echt wel voor veel minder problemen en ik kan langer doorgaan dus dat is tof. Ja, ik heb er nog steeds last van maar dat heb ik ook bij andere activiteiten want het is bij mijn nou eenmaal een zwakke plek (er hebben in verleden al fysiotherapeuten naar gekeken maar zonder goed resultaat).
Dus dit is waarschijnlijk wel de afstelling die ik nodig want fiets nu met veel meer plezier dan voor die tijd.

Dus de Infinito XE zou dus wel een goede koop zijn zo te horen. Nog steeds echt wel een verbetering met mijn huidige fiets? Ik ben het met jullie eens dat comfort voor mij belangrijker is, maar wil er daarnaast ook gewoon wel lekker hard op kunnen rijden.
Ik hoop inderdaad dat ik er dan 1 kan vinden in de juiste maat voor een goede prijs. Had dus eigenlijk gehoopt voor voor € 2200,- klaar te zijn. Heb er best wel wat meer voor over als het echt beter voor me is, maar er zit wel ergens een grens.
Maar goed, het hoeft allemaal niet a-la-minute, ik kan best nog een paar maanden geduld hebben en rustig hier en daar kijken.
Bijlagen
20211222_225107.jpg
_DSC2617_klein.jpg

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jan 2022 20:15

roelsyperda schreef: 06 jan 2022 20:06 ....dus eigenlijk ook op dezelfde manier 'passend' gemaakt......
Dus dit is waarschijnlijk wel de afstelling die ik nodig want fiets nu met veel meer plezier dan voor die tijd.

Dus de Infinito XE zou dus wel een goede koop zijn zo te horen........
Had dus eigenlijk gehoopt voor voor € 2200,- klaar te zijn. ............
Zoals je zelf hebt vastgesteld, je Trek is wel passend gemaakt maar het is geen passend frame.

En als je de reacties goed leest kan je dus wel degelijk voor ongeveer 2200 Euro wel een splinternieuwe passende Bianchi met passend frame kopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

roelsyperda
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2022 23:02

roelsyperda 06 jan 2022 20:48

Weten jullie toevallig ook nog adresjes die wat meer in de Randstad zitten? (ik woon zelf in Haarlem).
Bovengenoemde winkels zitten in Zuid-Limburg en Noord-Brabant. Als het echt een goede deal is heb ik die rit er wel voor over natuurlijk, maar zomaar even langs gaan (ik lees dat die in Oosterhout geen prijzen door geeft via mail of telefoon) is dan nogal een gok.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jan 2022 20:53

roelsyperda schreef: 06 jan 2022 20:48 .......ik lees dat die in Oosterhout geen prijzen door geeft via.... telefoon....
Dan heb je verkeerd gelezen, via telefoon wel hoor :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 06 jan 2022 21:18

Als ik dit zo zie dan lijkt me stack en reach wel een ding voor je.
Volgens mij kom je uit op endurance geometrie als ik de spacers en korte stuurpennen zo zie.
Mijn tips zijn: kijk naar nieuw en kijk op welke stack en reach je zit.
Aan de hand daarvan zoek je uit welke fietsen je passen en daarvan kies je de mooiste.

Dat is misschien niet heel leuk en confronterend als al je droomfietsen af vallen. Maar uiteindelijk wel het slimste als je eur 2.200 gaat uitgeven.

Plaats reactie