Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Poll... Stel je mag morgen je droomfiets kopen... welk merk verkies je dan?

Stel je mag morgen je droomfiets kopen... welk merk verkies je dan?

Scott
6
8%
Trek
10
13%
Specialized
23
30%
Cannondale
3
4%
Cervelo
10
13%
Pinarello
8
11%
Cube
4
5%
BMC
12
16%
 
Totaal aantal stemmen: 76

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jan 2022 11:57

Klopt, als eerste moet je geld ervoor hebben, daarna is nog eens de vraag of je geld ervoor over hebt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

estorino
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:36

estorino 05 jan 2022 12:13

Afbeelding

Ik denk dat dit toch wel mijn droomfiets is. Heb hem ooit zien staan bij 12gobiking (niet bepaald een zaak voor de liefhebber van bijzondere Italiaanse fietsen, maar goed :) ).
https://www.12gobiking.nl/colnago-c60-super-record

Colnago C60 met 11-speed mechanische Super Record. Hij had notabene een compact crank, zodat ook ik nog bovenop de top van een col in de Dolomieten zou komen. :)

Zwart stuurlintje erop en clincher Campagnolo alu wielen ipv deze tubes en hij was perfect. :)

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 05 jan 2022 13:00

rikkert schreef: 05 jan 2022 11:57 Klopt, als eerste moet je geld ervoor hebben, daarna is nog eens de vraag of je geld ervoor over hebt.
Dit bedoel ik. Ik heb voor een Oltre xr3 gekozen omdat ik het prijsverschil met de xr4 te groot vind. Met een andere dure hobby ernaast en een gezinsleven ben ik super blij met mijn fiets.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jan 2022 13:00

pino schreef: 05 jan 2022 09:22 Droomfiets? Is dat niet de (gewone) fiets waarmee je je dromen kunt realiseren?

Als bezit je droom is, zitten we niet op dezelfde golflengte.
Onder de streep bestaan de meeste bijzondere belevenissen ook uit het consumeren van goederen en diensten. Die verhevenheid van belevenis boven bezit snap ik niet zo goed. Uiteindelijk gaat om je eigen balans en zoals een wijs man ooit sprak:

"Your addiction to your needs and your wants
is what causes problems in your life.
Make sure you got what you need.
Put at a safe distance all the things that you want
It's wants that get you into trouble."
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jan 2022 13:08

Dat is best wel waar, moet ik zeggen. Mijn belevenissen kan ik ook op een fiets van 100 euro hebben, en op een brikkie van 50 kom ik ook een heel eind. Maar deel van een leuke belevenis als in de bergen fietsen wordt echt wel aangenamer met een wat betere fiets. Maar in mijn geval niet (veel) aangenamer met een fiets van 10k. Dat klinkt als een balans :-)

Maar goed, verder met de droomfietsen. Als gezegd, ik kijk graag mee naar mooie fietsen.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 05 jan 2022 13:49

Ik ben ook wel een liefhebber van mooie (/kwaliteits) spullen.
Bij vrijwel alles houdt echter bij duurder worden van producten op een gegeven moment de toename in functionaliteit / kwaliteit een beetje op en is de meerwaarde daarna vooral "merkbeleving". Dat laatste geef ik dan weer weinig om.

Als een ander wel een duur Italiaans raspaardje verkiest boven een postorderfietsje met dezelfde afmontage, dan is dat die persoons goed recht en roept dat bij mij absoluut geen oordeel op.
Bij die postorderfiets kun je ook de noodzaak voor bepaalde afmontage nog in twijfel trekken;
Ik fiets zelf uiteindelijk ook op een (voor mijn kunnen) veel te duur afgemonteerde fiets rond, omdat ik het gewoon mooi spul vind.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 jan 2022 14:36

Dat hebben we allemaal wel....... Wie heeft er hier een racer nodig van meer dan 1500 a 2000 euro?
Maargoed zo redeneer je alles weer dood. En leuk kleurtje op je muur kost ook geld en een mooie keuken ook.

Het is maar net wat je wil en kan uitgeven. Maar 80% van de mensen geeft gewoon uit wat ze hebben en 19% te veel.
Die overige 1% doet het misschien anders, Ik ken maar 1 persoon persoonlijk die dat doet, maar die is aan de macht kant weer niet echt lekker bezig.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 05 jan 2022 23:40

In 2016 naar de Bike Motion beurs geweest.
Daar stond een prachtige Colnago (op dat moment had ik zelf ook al ± 12 jaar een Colnago).
Die vond ik wel heel erg mooi, zou wel een droomfiets zijn.
Ik ging naar de beurs om hoofdzakelijk te kijken naar de Chesini stand.
Ik heb uiteindelijk ook een Chesini op maat- en naar eigen spuitschema laten maken, daar ben ik ook zeer tevreden mee,
is ook een soort droomfiets geworden.
Hieronder beide foto's.

Afbeelding

Afbeelding
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 jan 2022 06:23

Het probleem met een droomfiets (of eender wat waar je van droomt): wanneer je hem dan eindelijk hebt, wordt het gewoon je fiets en ga je dromen van wat anders (never meet your heroes of zoiets :D )
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jan 2022 08:53

Mooi gezegd en dat is precies wat mij momenteel weerhoudt om iets nieuws te kopen. Bezit van de zaak is het einde van het vermaak en harder rijden ga je er niet van...

Daar komt nog bij dat ik niet zou weten wat te kopen, maar dat is een andere discussie..

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jan 2022 09:16

Een barba papa fiets :mrgreen:

Die plots een motortje heeft als je zelf scheel ziet van ellende en het is nog 40 km
Die spontaan vering krijgt als je over kasseien wordt gestuurd
Die ineens schijfremmen heeft en lekker brede zachte banden als er een plots een haarspeldbocht in de weg opdoemt
Een fiets die nauwelijks nog een paar gram weegt als er een forse klim komt
En boven op de berg weer verandert in een fully MTB om via single trails naar beneden te fietsen
En weer in het dal een terrasfiets om mee te paraderen

Zoiets graag :lol: :lol: :lol:
Live fast; die young. mijn blog

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 06 jan 2022 09:18

Ik heb afgelopen jaar ook een nieuwe fiets gekocht en zou niet weten wat ik anders zou willen dan wat ik nu heb (behalve een nieuwe computer, schoenen en powermeter)

Plaats reactie