Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Poll... Stel je mag morgen je droomfiets kopen... welk merk verkies je dan?

Stel je mag morgen je droomfiets kopen... welk merk verkies je dan?

Scott
6
8%
Trek
10
13%
Specialized
23
30%
Cannondale
3
4%
Cervelo
10
13%
Pinarello
8
11%
Cube
4
5%
BMC
12
16%
 
Totaal aantal stemmen: 76

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5352
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 jan 2022 20:23

Tja een droomfiets. Dat is voor mij per definitie iets wat je niet zomaar nog een keer op de weg tegenkomt. En iets waarvoor ik echt eens de loterij moet winnen. Waarom zou je 12k bij de specialized dealer stukslaan als je ook iets meer unieks kan hebben.

Dus ik denk dat eerder aan zoiets. Maar de oude dura ace kan natuurlijk niet meer he :lol: Die moet wel even vervangen worden.

Afbeelding
Afbeelding
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 04 jan 2022 21:19

Ja, te vervangen door een mooie 7400 groep (zilver)
Niet zijken maar reiden !

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 04 jan 2022 22:03

Ceramicspeed had ik toch niet bij je verwacht @thestudent!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5352
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 jan 2022 22:17

Dat hoeft van mij ook niet ;-) maar er waren geen andere voorbeelden. Die bovenstaande heeft duidelijk een titanium eeWings crank nodig. Die laat ik dan ook nog even polijsten zodat die op de lugs lijkt. ( kan ik toch niet betalen )

Overigens lijkt mij een fiets met 7400 nu nog zeer bereikbaar. Dat kan je nu voor relatief weinig nog wel bij elkaar sprokkelen. De meeste 90s frames zijn ook nog niet erg gewild. Ik bedoel ik raap leuke voorbeelden op voor onder de 100 euro nog. Dus mocht je je droomfiets uit je jeugd nog willen bouwen dan moet je dat nu doen. Het top 70s en 80s spul is vele malen duurder. Al heb ik nog mentaal wel moeite met de gestaag oplopende kosten van mij pina radius project :cry:, kan het wel betalen hoor :lol:

Ik bedoel zelfs ik heb dat 7400 spul in mijn hobby projecten al voorbij zien komen. Ik ben trouwens niet per se groepsetvast. Ik kan met alles rijden hoor. Campagnolo record sla ik ook niet af op de bastion :lol: En ik heb nog een hoop lol van oude campagnolo 10 speed op de bioracer. En ik heb gewoon een moderne ridley noah aero disc racer gereden tot twee jaar terug ( ding was ruk :shock: ). Dus ik weet een ding zeker, van een 13 in een dozijn aero racer uit het oosten met disc, tubeless en interne kabels wordt ik helemaal niet blij. Al vind ik sommige dingen wel mooi.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jan 2022 09:00

thestudent schreef: 04 jan 2022 22:17 Dat hoeft van mij ook niet ;-) maar er waren geen andere voorbeelden. Die bovenstaande heeft duidelijk een titanium eeWings crank nodig. Die laat ik dan ook nog even polijsten zodat die op de lugs lijkt. ( kan ik toch niet betalen )

Overigens lijkt mij een fiets met 7400 nu nog zeer bereikbaar. Dat kan je nu voor relatief weinig nog wel bij elkaar sprokkelen. De meeste 90s frames zijn ook nog niet erg gewild. Ik bedoel ik raap leuke voorbeelden op voor onder de 100 euro nog. Dus mocht je je droomfiets uit je jeugd nog willen bouwen dan moet je dat nu doen. Het top 70s en 80s spul is vele malen duurder. Al heb ik nog mentaal wel moeite met de gestaag oplopende kosten van mij pina radius project :cry:, kan het wel betalen hoor :lol:

Ik bedoel zelfs ik heb dat 7400 spul in mijn hobby projecten al voorbij zien komen. Ik ben trouwens niet per se groepsetvast. Ik kan met alles rijden hoor. Campagnolo record sla ik ook niet af op de bastion :lol: En ik heb nog een hoop lol van oude campagnolo 10 speed op de bioracer. En ik heb gewoon een moderne ridley noah aero disc racer gereden tot twee jaar terug ( ding was ruk :shock: ). Dus ik weet een ding zeker, van een 13 in een dozijn aero racer uit het oosten met disc, tubeless en interne kabels wordt ik helemaal niet blij. Al vind ik sommige dingen wel mooi.
Daarom heb ik een aantal jaren geleden een look kg196 gekocht. Kostte relatief weinig en toen ik 18/20 was, was dat de fiets der fietsen naar mijn mening. Maar voor mij totaal onbetaalbaar. Nu is ie qua gewicht wanstaltig, qua aero redelijk, maar ik blijf het een wereldfiets vinden.

Overigens je zegt 90s frames niet gewild maar die look zie ik toch voor prijzen langskomen waar je van opkijkt. Zoals de stand nu is (huidige waarde vs mijn aankoopprijs) kun je beter in look kg196 beleggen dan in crypto :-)

Deze bv: die moet 2000 kosten (wil niet zeggen dat ie het krijgt natuurlijk) https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -racefiets
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 jan 2022 09:22

Droomfiets? Is dat niet de (gewone) fiets waarmee je je dromen kunt realiseren?

Als bezit je droom is, zitten we niet op dezelfde golflengte.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5352
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 jan 2022 09:29

Je droomfiets valt in de praktijk altijd tegen. Daarom kan het beter een droomfiets blijven. Als je je droomfiets aanschaft is het einde zoek.
Laatst gewijzigd door thestudent op 05 jan 2022 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12483
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 jan 2022 09:32

maarten1 schreef: 04 jan 2022 19:22 Het verwondert me dat mensen niets geven om het merk en het niet belangrijk vinden.
Wat is niets geven? Ik ben er niet zo heel gevoelig voor.
Een merk wordt voor mij ook "beter/mooier" als de fiets goed rijd en het technische klopt.

Zo ben ik in 2007 enorm van mijn Cube Elite gaan houden. Een MTB waar met totaal 50K op de teller geen kraakje vanaf kwam. Snaarstrak reed en voor die tijd helemaal up to date was.

Nu is dat bv voor mij dat je een achterwiel makkelijk vervangt. Bij mij huidige Foil slinger je die er zo in, terwijl je met sommige andere fietsen enorm zit te klooien. Dat is bv gewoon een design feature, waar ik ook heel erg op kan afknappen als het niet in orde is.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5352
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 jan 2022 09:34

pino schreef: 05 jan 2022 09:22 Droomfiets? Is dat niet de (gewone) fiets waarmee je je dromen kunt realiseren?

Als bezit je droom is, zitten we niet op dezelfde golflengte.
Als je er zo over denkt dan is mijn Koga randonneur die ik voor 140 euro opgepikt hebt ook een droomfiets. Die gaat de wereld nog wel een keer rond als het moet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jan 2022 10:52

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best de financiële middelen heb om een wat duurdere fiets te kopen. En die had ik in het verleden ook wel, maar ik ben erachter dat de lol met name in het fietsen en bewegen en buiten zijn zit en niet in de fiets zelf (tuurlijk wel bepaalde basiskwaliteit). Ik geloof dat mij duurste fiets die ik nu heb 2e hands 750 euro heeft gekost (cervelo RS met ultegra 10 speed triple). En dat vind ik prima. Stel dat de miljoenen tegen de plint zouden klotsen zou ik vast er wat makkelijker meer aan uit geven, maar ik geloof niet dat een fiets van 10K mij nou veel gelukkiger maakt.

Overigens kan ik wel genieten van de fietsen die hier af en toe voorbij komen en er prachtig uitzien.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 05 jan 2022 10:55

thestudent schreef: 05 jan 2022 09:29 Je droomfiets valt in de praktijk altijd tegen. Daarom kan het beter een droomfiets blijven. Als je je droomfiets aanschaft is het einde zoek.
Well said! :like:
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jan 2022 11:22

rikkert schreef: 05 jan 2022 10:52 Ik moet eerlijk zeggen dat ik best de financiële middelen heb om een wat duurdere fiets te kopen.
Ik ook, maar de huidige prijzen maken kortsluiting in mijn hoofd.
Het leukste aan fietsen qua materiaal is het zelf samenstellen, spullen op het net opzoeken voor de scherpste prijs, zelf in elkaar zetten. En dat is momenteel gewoon vrijwel onmogelijk. Dus blijft het maar even bij dromen over een Dogma met een geometrie die mij wél past voor een scherpe prijs ;-)
Less is bore

Plaats reactie