Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Gegegevens Wahoo --> Strava

Jellelauwers123
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2017 21:49

Jellelauwers123 03 jan 2022 15:50

Dag fietsvrienden,
Wanneer mijn Wahoo mijn fietsrit automatisch overzet naar Strava is dit niet langer een "fietsrit" maar een gewone "sportprestatie" waarbij er zeer veel gegevens zoals snelheid, afstand, kaart, ... niet zichtbaar zijn.
Je kan het wel manueel terug aanpassen maar weet iemand hoe ik dit opnieuw kan instellen dat het standaard terug in orde is ?
Alvast bedankt.
Mvg,
Jelle

pimbel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2012 20:20

pimbel 03 jan 2022 16:15

Dit is het antwoord van Wahoo:
Thank you for letting us know about your experience. This is an issue we are aware of and we have opened an internal ticket with our development team to investigate and resolve the problem.

Since we have an open ticket with our development team, all customer service tickets related to the issue (including this one) will be marked as “On-Hold” and merged with the developer ticket to be monitored internally. This process allows us to send automatic notifications to you via email when changes are complete. Full release notes are posted on https://support.wahoofitness.com

Be sure to keep your app and device up-to-date to receive the fix, when available.

In the meantime, a temporary fix for this is to change your phone language to English - this will fix the uploads to Strava.

We sincerely apologize for any inconvenience and appreciate your patience and support as we strive to serve you better. Please let us know if you have any additional questions or concerns in the meantime.

So Wahoo is aware of the problem and working on a solution. In case you don't want to wait for the proper fix and don't want to keep correcting your rides in Strava manually you can set your phone language to english and that should fix the problem immediately.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 04 jan 2022 14:37

Fijn dat ze het eindelijk serieus nemen. Ik werd een week geleden nog afgescheept met dat ik de Strava app opnieuw moest installeren.. Alsof dat een verschil zou maken.
Ik ben nu wel benieuwd (beroepsafwijking..) hoe deze bug werkt, gezien het feit dat het veranderen van de taal het oplost.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 04 jan 2022 14:50

Geen bug gok ik, simpelweg een foutje in de vertaal tabel waar de nederlandse term voor een activiteit wordt gemapt naar het engels.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 05 jan 2022 09:01

Dat zou ik wel een bug noemen, aangezien dit een term is die helemaal niet vertaald moet worden. Als je, via de Strava API, een rit upload (uploadt?), geeft de zender aan wat het type van de activiteit is. Als Wahoo hier ipv "Ride", "Fietsrit" van maakt, dan is dat gewoon een bug, want de waarde is volledig onafhankelijk van de taalinstelling van de gebruiker.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 18 jan 2022 09:57

Bij mij nog steeds niet helemaal opgelost. Er zijn geen segmenten zichtbaar bij auto upload
It is not a lie if you believe it...

Top
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2019 09:18

Top 18 jan 2022 21:35

Hoi, any update, heb sedert begin dit jaar hetzelfde probleem. Ik kan zelfs mijn rit op strava niet omvormen naar een fietsrit (buiten)… kan alleen maar virtuele fietsrit aanklikken…? Zo worden de gereden km ook niet opgeteld en ook niet gelinked aan de gebruikte fiets… serieus vervelend

Plaats reactie