Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Spatborden

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 02 jan 2022 23:27

Ik wil op m'n fiets spatborden plaatsen. Achter zitten oogjes en een brug met gat dus dat komt goed.
Voor zitten ook oogjes. Echter boven aan de vork zit geen gat (schrijfremmen. Dus geen gat voor montage voorrem). Wat voor een spatborden zouden dan het beste zijn?
Is er een optie zonder bandjes om je voorvork heen of ontkom je daar niet aan, zonder montage gat bovenaan?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 02 jan 2022 23:44

Heb je ook aan de onderkant van je vorkkroon gekeken of daar een bevestigingspunt zit? Bij veel disc racers zit het daar uit het zicht.

Om wat voor fiets gaat het?

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 02 jan 2022 23:57

Meteen even in de schuur gaan kijken.. Zit inderdaad een gat met schroefdraad, onderin de vorkkroon.. Weer iets geleerd.. :-) merci..

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 03 jan 2022 10:00

Dan is het wel waarschijnlijk dat je in je set spatborden op die plek gewoon zelf even een gat moet boren. Zo te horen kan je met een standaard spatborden set wel uit. De eerste keer monteren is best even wat prutsen om de lengtes goed te krijgen. De volgende keer is het een kwestie van even de boutjes vastzetten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 04 jan 2022 23:37

Inhaken op dit onderwerp;

Overweeg de CX te gebruiken voor nat weer ritten. Zou een SKS aeroblade XL passen icm avid shorty remmen?
Zijn deze ook lang genoeg tegen opspattend water?

Kan altijd 25mm banden steken ipv CX banden.

BVD!
Ben benieuwd naar praktijk ervaringen.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 05 jan 2022 07:19

Het ligt er maar net aan wat voor provisies je hebt op je fiets.
De aeroblades zijn van origine vrij kort.
Dus bij het bracket( jou kuiten) spat het graag op. En bij het voorwiel, jou schoenen lopen vol. Deze xl versie heeft al wel verlengers dat kan goed uitkomen. Nu ik heb ze toen de tijd van mijn fiets gedaan, ivm met de beschadigingen aan de lak op bevestigingspunten.
Als je oogjes hebt denk dan aan de beumels.
Geen oogjes en geen oversized dik frame rond de quick release voor en achter, wel twee oogjes in je rem mannetje, de bbb zijn erg goed voor 25mm, voor klassieke racefietsen vind ik ze beter en duurzamer dan de beumels

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 10 jan 2022 22:17

Bedankt. Setje spatborden besteld.

Plaats reactie