Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 24 okt 2022 09:09

Ik had een ander huis hier, in Stoumont, letterlijk aan de voet van de Rosier (300m hoogte), maar dat is intussen een paar weken geleden verkocht :). Nu zit ik 200m hoger, dat pikt toch dat je op 't einde van de rit altijd nog een stevige klim voor de kiezen krijgt, van waar je ook komt.

De natuur toont zich nu wel met haar prachtige herfstkleuren, terwijl je er gewoon in kort/kort kan rondrijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door raven14 op 24 okt 2022 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 okt 2022 09:24

Gisteren en eergisteren een weekendje Oldebroek geweest, crosser meegenomen om tijdens familieweekend nog even tussendoor twee keer een krappe anderhalf uur een beetje te trappen. Is ook wel lekker, tijdens zo'n weekend, even op jezelf. Mijn werk is in Amsterdam maar op dit soort momenten vraag ik me altijd af wat ik daar nog doe. er zijn zoveel stukken Nederland die veel mooier en rustiger zijn dan waar ik woon. Gewoon een beetje rondgekacheld in Wezep, Hattem, Hattemerbroek, 't Loo, Wapenveld. Af en toe een stuk onverhard, gravel/zandpad. Prachtig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 24 okt 2022 12:26

raven14 schreef: 24 okt 2022 09:09 Ik had een ander huis hier, in Stoumont, letterlijk aan de voet van de Rosier (300m hoogte), maar dat is intussen een paar weken geleden verkocht :). Nu zit ik 200m hoger, dat pikt toch dat je op 't einde van de rit altijd nog een stevige klim voor de kiezen krijgt, van waar je ook komt.

De natuur toont zich nu wel met haar prachtige herfstkleuren, terwijl je er gewoon in kort/kort kan rondrijden:
Ik vertoef enkele keren per jaar in de Ardennen, eens je Luik door bent kom je in een andere wereld terecht.
Ik ben gezond jaloers! :winkthumb:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 okt 2022 13:01

rikkert schreef: 24 okt 2022 09:24 . Is ook wel lekker, tijdens zo'n weekend, even op jezelf. Mijn werk is in Amsterdam maar op dit soort momenten vraag ik me altijd af wat ik daar nog doe. er zijn zoveel stukken Nederland die veel mooier en rustiger zijn dan waar ik woon.
Zo herkenbaar. Ik heb zelfde gedaan paar weken geleden tijdens een familieweekend bij de Efteling.

En die vraag "waarom woon ik hier" kruipt bij mij ook steeds nadrukkelijker in mijn hoofd.
Er is zoveel mooier in NL dan die ellendige Randstad.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 okt 2022 13:35

Ja precies, en ik werk meestal vanuit kantoor omdat ik niet overdreven ruim behuisd ben en vanuit de slaapkamer moet werken. Dus een ruimer huis in een ander deel van Nederland voor hetzelfde of minder geld, in een mooiere omgeving, wordt steeds aantrekkelijker. Dat ik dan dat ene dagje per week naar kantoor een tijdje onderweg ben, soit... Maar goed, helaas denkt mijn vrouw daar anders over en twee pubers verpoten vind ik ook geen goed plan. Dus het blijft voorlopig bij ideeën.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 24 okt 2022 13:59

Onderschat het sociale netwerk dat je hebt niet. Dat bepaalt veel van je woongenot.
Wij wonen vlak bij de Belgische grens en sommigen zijn verhuisd naar een groter huis in België maar doen vervolgens alles in Nederland. Dan zit je dus voor alles minstens een kwartier in de auto.

Vrienden van ons zijn vanuit de duurdere regio Eindhoven naar een goedkopere regio in Gelderland gegaan naar een voor hun droomhuis dat ze hier niet konden betalen. Na twee jaar hadden ze spijt omdat het opbouwen van een sociaal leven toch moeilijker bleek dan ze dachten.

Zeker buiten de steden zijn de woningen vaak goedkoper op juist heel mooie plekken maar om er te wonen vraagt wel aanpassingsvermogen. Het is niet alleen maar zonneschijn. Op het platteland vraagt de pinautomaat niet naar je pincode maar naar van wie je er eentje bent.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 okt 2022 15:39

Mee eens hoor. Er is meer in het leven dan de omgeving waarin je fietst. Gelukkig wel. Maar als ik dan buiten de randstad rijdt bekruipt dat gevoel me wel. Maar ik zie mezelf niet zo snel daadwerkelijk verhuizen. Niet vanwege werk, niet vanwege familie/vrienden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 24 okt 2022 16:01

bakboord1 schreef: 24 okt 2022 13:59 Onderschat het sociale netwerk dat je hebt niet. Dat bepaalt veel van je woongenot.
Wij wonen vlak bij de Belgische grens en sommigen zijn verhuisd naar een groter huis in België maar doen vervolgens alles in Nederland. Dan zit je dus voor alles minstens een kwartier in de auto.

Vrienden van ons zijn vanuit de duurdere regio Eindhoven naar een goedkopere regio in Gelderland gegaan naar een voor hun droomhuis dat ze hier niet konden betalen. Na twee jaar hadden ze spijt omdat het opbouwen van een sociaal leven toch moeilijker bleek dan ze dachten.

Zeker buiten de steden zijn de woningen vaak goedkoper op juist heel mooie plekken maar om er te wonen vraagt wel aanpassingsvermogen. Het is niet alleen maar zonneschijn. Op het platteland vraagt de pinautomaat niet naar je pincode maar naar van wie je er eentje bent.
Wij zijn vanuit Breda naar Gelderland gegaan (Achterhoek). En sociale contacten gaan goed als je laat zien dat je mee wilt doen en als je er moeite voor wilt doen. Ik heb me bijvoorbeeld nog zo thuis gevoeld in een buurt waar ik woon als nu (sinds ik puber af ben). En de Achterhoek is fantastisch fietsen, beter dan Breda (wat al niet slecht was)
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 okt 2022 16:41

Tsja, gelderland is geweldig, maar Breda is inderdaad al veel beter dan de veel te drukke randstad.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 okt 2022 12:15

Vandaag van de westkust van Ibiza naar de oostkust gefietst. Leuke route van Komoot gevonden. Voor het stuk aan de oostkust is mooi. Uitzicht over zee op een slingerweg op hoogte. En daarna een aardige klim het binnenland in. De dag weer goed begonnen.
Bijlagen
IMG_20221027_111558_902.jpg
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 okt 2022 17:29

Rondje Veluwe van net geen 100km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 27 okt 2022 19:38

Genieten van het goede weer! Maandag 81, gisteren 104 en vandaag 90 km, vooral langs de jaagpaden.

Afbeelding

Plaats reactie