Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 jun 2022 19:11

Als dat ijsjes waren van jouw stracciatella ijs dan zijn ze zeker gesmolten want wij zien niets meer. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 28 jun 2022 22:43

De gemiddelden, wattages en PR's moet je ook af en toe loslaten, zo ook de tuinwerkzaamheden een dagje uitgesteld en met een kennis van de club nog een rustig rondje gaan fietsen. Het vertrek had wel wat voeten in de aarde: nog geen 2 minuten aan het fietsen en bij mijn maat een klapband. Uiteindelijk ook een nieuwe buitenband geplaatst (terug naar huis gelopen) want dat was de reden voor de klapband. Een rondje bij de oosterburen gemaakt. Ik kom daar zelf niet zo snel. Eerst richting Geilenkirchen (nee, niet Eclesia Erotica) en dan in de nabijheid van Roer en Wurm richting Heinsberg. Door de ad hoc route bepaling een min of meer geplande stop in Beeck (voor Kaffee und Kuchen) misgelopen. Onderweg een paar leuke wegen bereden met aardige vergezichten op/over een heel zacht glooiend landschap. Weer bijna terug in NL bij de Kluus in Haaren daar de misgelopen kuchen ingehaald. Daar iets te lang blijven zitten en toen maar rechtstreeks naar huis gereden om een spoedcursus kloklezen te vermijden.
AC0FDAFE-0169-4587-80DC-D84DDD824BA2.jpeg

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 jul 2022 14:54

Deze en volgende week heb ik zomervakantie die ik in Oostenrijk doorbreng. Nu ben ik daar al zo vaak geweest dat ik de tel kwijt ben, en ook alles in de buurt wel een beetje ken. Voelt ook als thuiskomen. Meeste mensen zoeken elk jaar een nieuwe uitdaging, maar voor mij hoeft dat niet zo (gelukkig is de vrouw des huizes het er mee eens ;) )
Om toch een beetje afwisseling te hebben is dit jaar de racefiets mee op vakantie. Ik had al een klein tochtje van 55km gereden, vandaag een echte rit van kleine 100km. Is toch heel anders dan thuis, iets mee stijgingen ook....
Op zich nog een redelijk vlakke rit gezien de omgeving, alleen de laatste klim van bijna 7km tegen gemiddeld 7% was redelijk pittig. Als dat nu in 1x doorging naar boven dan was het een makkie. Er zat echter nog een afdaling in van een procent of 6-7 over bijna 1km, dus de rest ging met 8-12% naar boven. 12% gedurende 2km is toch anders dan wat ik gewend ben met onze korte hellinkjes.
Maar het was een mooie rit, en daar ging het om! Als het laatste stuk Attersee niet zo toeristisch druk geweest was dan was dit mijn mooiste rit ooit geweest.
De route:
Attersee.jpg
Paar foto's horen er uiteraard bij:

Eerste echte beklimming, het is nog ietwat bewolkt.
IMG_20220701_122722.jpg


Sfeerfoto in een afdaling met veel haarspeldbochten
IMG_20220703_121751.jpg



Over natuurfenomenen niet te klagen, zwaan kleef aan:
IMG_20220702_140416.jpg
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 03 jul 2022 15:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 jul 2022 14:55

En de (bijna) laatste bocht voor thuiskomst geeft dit beeld:
IMG_20220703_140021.jpg
Oostenrijk is geen land dat fietsvriendelijkheid bedacht heeft. Fietspaden zijn er meestal niet, en áls ze er wel zijn dan in slechte staat (meestal minder dan de weg zelf). Maar rij je met je fietsje op een Bundesstrasse dan houden de auto´s netjes afstand, en ook heel ruim. Rakelings inhalen en toeteren zoals in NL komt hier dus niet voor.
Fietspaden hebben ook de neiging om zomaar ergens te beginnen, en vaak rij je dan al honderden meters op de autoweg voordat je in de gaten hebt dat er eigenlijk een fietspad is.....
Automobilisten weten heel goed wie waar voorrang heeft, en als de fietser geen voorrang heeft dan gaan ze niet zomaar voorrang geven uit hoffelijkheid.
Dogma F

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 jul 2022 20:35

Gisteren ff lekker dagje afzien, Grenspalen Extreme vanuit Cadzand naar Vaals, zo'n 420km.
50% onverhard en groepje met mannen die lekker wilden/konden doortrappen.
Had de pech dat ik na 40km latex uit achterband hoorde komen (hoopte eerst nog dat het blaadjes oid was) en band teveel voelde meegeven.
Gestopt bijpompen maar helaas, plug erin bijpompen en kon weer door.
Maar je bent snel 5 a 10 minuten bezig.
Toen in de achtervolging om de groep weer bij te halen, had tijd pont bij Doel die op 110km lag in vizier en wist dat de groep daar ook op reed. (pont eerder was onmogelijk zegmaar kwa tempo)
Flink doortrappen, maar power waardes wel in de gaten houden dat ik niet te lang boven de 300w zou komen, dag was nog lang.
Gelukt en daarna beetje bijkomen in de groep van zo'n 20 man.
Tempo lag er verder hele dag goed op, volgens mij zat ik na zo'n 6 uur op 255w np. (beetje vergelijkbaar met vorige week flatlands300 maar daar was het minder draaien/keren/paaltjes zoeken etc)
De groep dunde lekker uit en uiteindelijk reden we nog met 5 man (waarvan 1 als aflossing reed, goed voor moraal dat er verse man kwam na 220km) en 2 man die we soms tegenkwamen omdat die alternatieve route hadden bedacht.
Na 350km kreeg ik het lastig om nog eten naar binnen te krijgen, zelfs gelletje wilde niet echt.
Nog even als groep op terras aan de Maas gezeten en wat cola's gedronken.
Toen ik opstond werd het even dizzy/cola die opborrelde maar gelukkig bleef alles binnen.
Even kort bijkomen en weer door, cola had wel geholpen kwa energie.

Vaanf Pietersberg werd het ieder voor zich (nog zo'n 50km)
Icm dat ik met volledige bepakking reed, de andere net iets frisser waren werd het eigen tempo naar de finish. (maar dat was het voor iedereen)
Toen het nog 25km naar finish was ging licht echt uit bij mij, op reserves uit lichaam/op moraal mezelf nog naar de finish gesleept.
Grenspaal op 20km nog even lekker in gras gaan liggen en van krekels en sterrenhemel genoten voor zo'n 20 minuten.
Beetje van opgeknapt en door.
Laatste 2 palen was echt klauteren over onverhard klimmen van 25% ofzo was met gewicht fiets/keus banden/gearing gewoon onmogelijk te fietsen was.
Werd dus op sommige stukken wandelend omhoog/naar beneden.

Top5 gefinishd en mooie bokaal gekregen.
Matje uitgerold binnen bij het restaurant bovenop drielandenpunt en in slaapzak gedoken.
Goed geregeld van organisatie dat ze dit keer zo'n voorziening hadden. (ze deden ook bagage transport van start naar finish, maar ik vond het wel wat hebben zo volledig alles mee en tailfin los meegeven is ook weer zo'n dingetje en dan zit ik weer met waar laat ik extra kleding ed)
Plan voor vrijdag was wel ergens buiten slapen, maar toen ik de tracker ophaalde kwam Bram Tankink nog met dat ze een hotelbed over hadden, nou dat was dus helemaal top :)
Moest ik hem wel weer lekker uit de wind houden zoals vorig jaar ;)

Vanmorgen weer beetje uitgerust, eten ging er weer in en met de fiets naar Nijmegen met leuke gravelpaadjes over De Meinweg en Maasduinen. (erg mooi gebied om te fietsen)
En nu weer even bijkomen met paar woon/werk ritjes ;)

https://www.strava.com/activities/7405466984

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DDX op 03 jul 2022 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 jul 2022 20:40

Ramon73 schreef: 03 jul 2022 14:55 [...]Rakelings inhalen en toeteren zoals in NL komt hier dus niet voor.
Het komt zeker voor in Oostenrijk is mijn ervaring. Door de welbekende gele kentekens..... :dislike:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 jul 2022 22:22

Diep respect Stephan wat een rit.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 jul 2022 10:14

Gisteren een toertochtje in eigen omgeving gedaan.
De Ronde van de Westfriese omringdijk.
Ik had alle wegen hiervan wel eens gefietst maar nooit in één keer.
Mijn schoonzoon had gevraagd of ik mee wilde en het leek mij wel weer eens leuk om een tochtje te doen.
Chapeau voor de organisatie van le Champion, in mijn ogen was alles goed geregeld.
Goede verzorgingsposten, seingevers waar nodig en een leuk parcours.
https://www.strava.com/activities/7407691650

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 04 jul 2022 16:35

Gisteren zowaar sinds lange tijd weer een toertocht gedaan - De Ronde van de Westfriese Omringdijk.
In mijn ogen een prima georganiseerde fietstocht met de nodige stempel cq verzorgingsposten, en waar het nodig was de verkeersregelaars.

Wij gingen op pad met een groep voornamelijk bestaande uit collega's.

Ons opstappunt was Enkhuizen, waarna wij richting Medemblik reden. Het gedeelte tot ongeveer Schagen/Alkmaar was vooral tegenwind, maar vanaf Alkmaar richting Hoorn (voor ons zal maar zeggen de "terugweg") hadden we de wind meer in rug.

Helaas 1 van de collega's onderweg achter moeten laten zo'n 10km voor Alkmaar. Daar liep hij zijn 3e lekke band op in zeer korte tijd. Moest wachten op de technische hulptroepen want hij had een nieuwe buitenband nodig en ook nieuwe binnenband. Wat zeker 45 min tot 1u ging duren voordat ze er zouden zijn. Collega zei zelf al dat wij verder moesten gaan rijden, en na het nodige overleg met elkaar is ook besloten dat te gaan doen.

Tussendoor wel steeds contact gehad met hem wat betreft de stand van zaken en uiteindelijk kregen wij ook bericht dat hij de toer toch ging vervolgen. Hebben heb hem dan ook nog binnen gehaald in Enkhuizen toen hij de 135km ook kon afstrepen. Al met al evengoed een geslaagde dag geweest.

https://www.strava.com/activities/7408336193


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

hayes

hayes 06 jul 2022 10:53

Een paar dagen voor we op reis vertrekken met de nodige geplande ritjes, een paar Pyreneeën cols, nog eens Ventoux,... krijg ik de ergste buikgriep die ik ooit had.
Overgeven zoals ik nog nooit deed (ik kwam zelfs in acute ademnood, kots door mond en neus), de vliegende ******* en zelfs een paar keer flauwgevallen (één keer knalhard gevallen). Na 10 minuten wakker zijn, wee in je bed willen kruipen, koppijn,...

Vandaag al stukken beter. Ik hoop dat het niet te veel in m'n lijf blijft hangen... De vakantieritjes zijn meestal diegene waar ik het meest van geniet.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 06 jul 2022 16:09

Vandaag weer een rit gedaan in Oostenrijk, 97km rondom Attersee en Wolfgangsee.
Wolfgangsee.jpg
IMG_20220706_132955.jpg
IMG_20220706_133044.jpg
IMG_20220706_133037.jpg
De weg terug vanaf Bad Ischl was (voor mij) episch, je rijdt daar over de oude provinciale weg, vanuit de tijd dat er nog geen tunnels door de berg waren. Dat heb ik nog wel meegemaakt toen we hier de eerste keer op vakantie kwamen. Je rijdt dan vlak langs het meer en hebt de oude tweebaans weg bijna voor jezelf. Gemotoriseerd verkeer mag er niet komen en de weg dient al toerit voor de brandweer, dus in prima staat.
Vandaag was iets normaler qua temperatuur, 24 graden ongeveer. Dus er kon iets meer gas gegeven worden en ik ben nu ook wat vertrouwder met het fietsen in Oostenrijk, beklimmingen zijn toch anders. Veel langer dan ik gewend ben en gemiddeld ook steiler. Waar thuis de langste klim 800-900 meter is, gaat het hier gerust 6-7 km lang omhoog met minimaal 4% en kan oplopen tot 12-13%.
Dogma F

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 07 jul 2022 11:34

DDX schreef: 03 jul 2022 20:35 Gisteren ff lekker dagje afzien, Grenspalen Extreme vanuit Cadzand naar Vaals, zo'n 420km.
Mooi om je verhaal te lezen. Ik heb hem ook gereden op de wegfiets met 30mm conti's. Hadden en eigen route gemaakt om de 40% gravel te verlagen naar ca 40km gravel (van de 420). Ook bij ons vielen de laatste 40-50km echt vies tegen. Combi van de hoogtemeters, donker en een paar palen op vreselijke plekken (zeker voor de wegfiets). We kwamen uiteindelijk 6-7e aan.
Ontzettend zware dag, maar wel erg genoten.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Plaats reactie