Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 22 aug 2022 18:26

Vandaag had ik de keuze; of met de fiets woon-werk en later op de dag spulletjes ophalen voor klus van morgen, of met de auto naar werk en om 14:00 naar huis.
Eens voor het laatste gekozen, meest efficiënte.
Nog even een snel rondje van 69,69km ;) gereden, vlakke rit langs de Mechelse Heide. Daar liggen Fietssnelwegen en kun je eens lekker doorrijden. In het eerste stuk haalde ik een speedpedelec in (naja) die mij schijnbaar niet bij durfde te blijven.
Later bij een oversteek bood de berijder aan om de kop te nemen, de weg werd veiliger en dan durfde ze beter. Normaal gesproken ben ik er niet van, maar werd aangeboden en kost de ander geen moeite. Het was eens grappig om paar km lang 36+ te rijden met 80-100 watt op de pedalen. Maar het voelt vreemd, was ook niet rouwig toen de wegen scheidden. Bedankt, tot ziens en wel thuis. Leuke ontmoeting.
Op zo'n fiets zit dus een elektronische toeter, maar de senioren op e-bikes horen dat nog minder goed dan mijn eigen belletje.
Rest van de weg alleen maar wind in de rug gehad, goed voor het gemiddelde.
Dogma F

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 22 aug 2022 19:40

Niet vandaag, maar afgelopen zaterdag deelgenomen aan Circuit des Cimes Ardennaises.
Start en eindpunt in Marche-en-Famenne, kleinschalige organisatie van Cyclos de Famenne.
Samen met enkele vrienden (en mijn kopvrouw) voor de rit van 111 km gekozen waarbij 2000 hoogtemeters werden geabsorbeerd.
Prachtige rit, 2 ravito's onderweg, af en toe slecht wegdek, maar dat is niet ongewoon in deze regio, en gemoedelijke sfeer.

Andere mogelijkheden waren 57, 150 en 200 km.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 aug 2022 20:08

patrickvb schreef: 22 aug 2022 19:40 Circuit des Cimes Ardennaises.
De lange zelf een keer gereden en daar zat toen de Hezalles in.............die had van mij echt geskipt mogen worden. Als ik dat leuk vind ga ik wel in het circus werken!
Verder - mede door de kleinschaligheid - een dikke aanrader!

i-mac

i-mac 27 aug 2022 18:49

Ik had al een tijdje een gravelrit in de regio van Brussel op het oog die ik wel eens wou rijden. Ik had nog een railpass liggen met 2 ritten die voor eind augustus moest gebruikt worden, dus plannen gemaakt voor vandaag.

Deze morgen de trein van 7u30 naar Brussel genomen, en daar een aansluiting naar Groenendaal. Omstreeks 9u25 kon ik beginnen aan mijn gravelrit. De start kon niet mooier beginnen, midden het Zoniënwoud. Een beetje vergelijkbaar met de Utrechtse Heuvelrug, maar kleiner en vooral meer hoogtemeters.

Na het mooie Zoniënwoud ging het langs de Brusselse rand, waar je de duurdere huizen uit de regio passeert. In de buurt van Waterloo fietst, zie je de leeuw hoog en droog staan op zijn monument, kijkend richting Frankrijk (De Leeuw van Waterloo is een 40 meter hoog monument dat op vraag van Willem I, koning der Nederlanden, in 1826 is opgericht op de vermoedelijke plaats waar zijn oudste zoon, de Prins van Oranje, op 18 juni 1815 gewond raakte. Helemaal bovenaan symboliseert een kolossale leeuw de overwinning van de monarchieën). Je fiets door de velden waar Napoleon werd verslaan (https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Waterloo).

Niet veel later doemt het bos van Halle op in de verte. Eerst moest ik wel een stukje door een bewoude kom, waar de fiets niet echt op de eerste plaats komt. Dat bos is een feest als je graag klimt. En na elke afdaling wacht een nieuwe nog pittiger klim. In de maand april staan de boshyacint er massaal in bloei. Mooi, maar dan fiets je er niet graag.

Na Halle, keer je terug naar het Zoniënwoud. En daar krijg je dan de één na de andere lange draaf,n waar het heerlijk is met de gravelbike. Maar ook hier weer af en toe een meer dan pittige klim.

Na ±80km kwam ik terug in de buurt van Groendendaal, en koos ik ervoor om terug huiswaarts te gaan met de trein. Ik had voor de eerste keer mijn Agu Venture tas aan de zadelpen hangen. Ik had er verse kledij in mee, wasgerief en nog wat eten en drinken. Ook wat reservemateriaal, in geval van pech. Ik heb voorlopig wat huishoudfolie rond de zadelpen gedaan als bescherming. (Straks gaat daar nog heli tape op). Al heeft de folie in ieder geval ook gewerkt. De verdeling van de tas was niet optimaal, dus voelde ik die af toe een beetje slingeren. Maar dat komt wel goed. Het is in ieder geval veel aangenamer dan een rugzak.

Na de rit was ik van plan om me op de trein wat op te frissen, en een vers onderhemd en truitje aan te trekken. Helaas, die trein zat propvol, en ik wou die mensen geen extra show geven ;-) Ik ga wel nog ritten plannen en met het OV de reis maken. Ondanks een paar kleine ongemakken, was het best aangenaam.

https://www.strava.com/activities/7707967169

Voor de liefhebbers ... https://ridewithgps.com/routes/36024314




Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 27 aug 2022 21:37

Gastheerg schreef: 22 aug 2022 20:08
patrickvb schreef: 22 aug 2022 19:40 Circuit des Cimes Ardennaises.
De lange zelf een keer gereden en daar zat toen de Hezalles in.............die had van mij echt geskipt mogen worden. Als ik dat leuk vind ga ik wel in het circus werken!
Verder - mede door de kleinschaligheid - een dikke aanrader!
Daar heb ik mezelf ook al eens compleet op opgeblazen. Was het eerste heuveltje voor mij een paar jaar terug, na een paar honderd meter lopen… paar dagen later terug voor een revanche

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 28 aug 2022 16:49

Vandaag voor het eerst een rondje van 100km+ gefietst vanuit Groningen om het Lauwersmeer. Voor velen hier wellicht niet zo'n afstand, maar ik was er blij mee :D

hayes

hayes 28 aug 2022 18:05

De eerste keer 100 is toch een mijlpaaltje.
Geniet van je prestatie!

glutendokter
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
Locatie: groningen

glutendokter 30 aug 2022 15:03

Rootland schreef: 28 aug 2022 16:49 Vandaag voor het eerst een rondje van 100km+ gefietst vanuit Groningen om het Lauwersmeer. Voor velen hier wellicht niet zo'n afstand, maar ik was er blij mee :D
Die 100 heb ik een paar week geleden gedaan Haren riching Uithuizen en de wereld aanlandweggetjes . Toen ik bijna thuis was en de 100 net niet zou gaan halen heb ik een extra straatje gedaan in de buurt thuiskomen met 99,5 was voor mij geen optie :mrgreen: En daarna met een voldaan gevoel op de bank neer geploft :D

Nu net terug van een rondje 80km
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 31 aug 2022 16:10

DCB0C07C-2E6E-4B44-8961-9E5041BD5BED.jpeg
Wat een heerlijk weertje vandaag!. Rondje Veluwemeer gereden met een stop bij het monument voor prima mensen.

https://www.strava.com/activities/7731041314
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 sep 2022 14:48

Tegen de wind in naar het Oosten en na een kleine 40 km flink doortrappen was de motivatie groot om naar het westen te gaan........

Afbeelding

Niet alleen de kruidnootjes:
Afbeelding

Afbeelding

en nu Vuelta-time!

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 01 sep 2022 16:27

Hier toch ook best veel wind, vooral langs de meren en langs het open veld. Toch is het wel weer genieten hoor.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 01 sep 2022 19:39

Ritje woon-werk vandaag. Eindelijk mijn doel gehaald, in minder dan 45 minuten naar huis gereden. Wel ietsje vals gespeeld door de rit pas na 200 meter te starten, maar zelfs met dat erbij nog binnen de perken.
Dogma F

Plaats reactie