Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 jul 2022 18:21

Je maakt er ook elke keer weer een feestje van Gerard! :like:

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 28 jul 2022 18:28

Rondje in het gebied tussen Essen en Wupertal. Mooi fietsen daar, al zijn de wegen af en toe wel slecht.

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 28 jul 2022 19:28

Vandaag de 'Gironimo' route bij Nijmegen gefietst, eerste klimtocht van dit jaar, viel me niet tegen. Bijna als laatste de Beekmandalseweg, dat was nog ff op de tanden bijten. Woon al 25 jaar niet meer in Nijmegen maar kom er nog regelmatig. Wat is de stuwwal toch een mooi gebied. Ging zo lekker, volgende week doe ik 105 km met 1300hm, ook van de site 'klimmen bij Nijmegen '. Dan meer richting Kleve.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2081
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 30 jul 2022 18:10

Vandaag relatief korte rit (120km) over vlakke wegen, even uitrijden na een hele week woon-werk ritten. Daarmee ook een nieuw maand-afstandsPR gezet; 1463km voor Juli.
Zoals het nu gaat kom ik dit jaar misschien op 13.000km uit. 12k lukt in ieder geval, dat was ook het streefdoel.
Dogma F

bever
Forum-lid
Berichten: 2097
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 30 jul 2022 19:42

Fietsgenieter schreef: 28 jul 2022 19:28 Vandaag de 'Gironimo' route bij Nijmegen gefietst, eerste klimtocht van dit jaar, viel me niet tegen. Bijna als laatste de Beekmandalseweg, dat was nog ff op de tanden bijten. Woon al 25 jaar niet meer in Nijmegen maar kom er nog regelmatig. Wat is de stuwwal toch een mooi gebied. Ging zo lekker, volgende week doe ik 105 km met 1300hm, ook van de site 'klimmen bij Nijmegen '. Dan meer richting Kleve.
mooie site :like:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 30 jul 2022 20:56

Altijd leuk om weer wat inspiratie te krijgen.

In Limburg schijnt het vaak te druk te zijn in het weekend.
Wellicht is deze regio wat rustiger in het weekend.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8422
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 30 jul 2022 22:32

Fietsgenieter schreef: 28 jul 2022 19:28 Vandaag de 'Gironimo' route bij Nijmegen gefietst, eerste klimtocht van dit jaar, viel me niet tegen. Bijna als laatste de Beekmandalseweg, dat was nog ff op de tanden bijten. Woon al 25 jaar niet meer in Nijmegen maar kom er nog regelmatig. Wat is de stuwwal toch een mooi gebied. Ging zo lekker, volgende week doe ik 105 km met 1300hm, ook van de site 'klimmen bij Nijmegen '. Dan meer richting Kleve.
Dit is de website https://klimbijnijmegen.com/ en leuke achtergrondinformatie ook.
Op Twitter ook actief.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8422
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 30 jul 2022 22:33

bakboord1 schreef: 30 jul 2022 20:56 Altijd leuk om weer wat inspiratie te krijgen.

In Limburg schijnt het vaak te druk te zijn in het weekend.
Wellicht is deze regio wat rustiger in het weekend.
In het weekend ook redelijk druk dit gebied.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 03 aug 2022 17:47

Gisteren weer een route van de al genoemde site gefietst. Route 'Xantagonist', net over de grens, tussen Goch en Xanten, 105km en 1000hm. De eerste en laatste 25km stellen klimmend niet veel voor, maar boven Sonsbeck is het erg mooi fietsen. Speciale vermelding voor 'op den Hövel', echt mooi. Prachtig uitzicht over de Rijnvlakte. Wat meteen opviel: heel rustig. In tegenstelling tot de routes dichter bij Nijmegen. In de 105km kwam ik welgeteld 2 soortgenoten tegen! Misschien omdat het ruim 30 graden was? De steilste beklimmingen vind je er niet, die liggen tussen Beek en Berg en Dal. Maar zeer de moeite waard. Sowieso een rustig gebied. Wel op de kleine weggetjes typisch Duits mozaïek-asfalt. Kwam eigenlijk nooit verder dan Reichswald en Kleve en vroeg me meteen af...waarom? Zeker voor herhaling vatbaar.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 aug 2022 16:55

Gister was prima fietsweer en rondje van 80km naar het noorden. Met de wind (vrij stevig overigens) was het ook niet te warm. Nu kan ik daar sowieso goed tegen maar was gewoon prima.
Wel bizar rustig overal en ik was toch door wat populaire gebieden als Bentwoud en Rotte.

Als enorme fan van The Allman Brothers Band moest ik hier natuurlijk even een foto van maken :mrgreen:
Afbeelding

Vanmorgen schrok ik een beetje van het verschil. Weer redelijk stevige wind maar het was ook verre van warm. Niet koud (kan ik overigens ook goed tegen alleen ik fiets beter als het warm is) maar het zat toch stevig tegen fris aan.
Een pittige interval stond op het programma en dat doe ik doorgaans op de strook langs de roeibaan van Zevenhuizen omdat normale mensen daar niet gaan fietsen. Geen verkeer dus daar kan ik "blind" sprinten (wat daar op mijn leeftijd voor doorgaat)
Daarna nog een beetje spelen rond de Rotte maar toen er spetters kwamen was ik er klaar mee.

Afbeelding

Dit stukje is echt een gem.....
Afbeelding

Terug thuis ging de zon schijnen en nog even met m'n lief een stuk wezen wandelen. Nu Blackberry Smoke door de oren laten waaien met een mooi Schots glaasje.

Fijn weekend allen!

0475
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 05 aug 2022 21:52

Met de geleende vriendin van een vriend een kennis in de Betuwe gaan opzoeken, donderdag heen, vrijdag terug. Toeristisch gefietst, met regelmatig een stop voor een kopje koffie/colaatje en rond het middaguur even de tijd nemen voor de lunch. Op meer dan de helft van de zaken die we aandeden voor een kop koffie, lunch of colaatje gezeur over het in het zicht parkeren van onze fietsen. Op een plek, in Boxmeer, kon er zelfs geen goedemorgen vanaf maar was het eerste dat het nuffige meisje van de bediening wist uit te brengen: geen fietsen op het terras. Ik antwoordde nog: staat er toch niet op maar aan de buitenkant tegen de bloembak. Nuffig autistisch meisje volharde: geen fietsen op het terras (dat verder volstrekt lege terras...dat snap ik nu wel). Ja dáág, we zoeken wel een andere zaak. Ik snap ook wel dat je geen chaos wilt met overal fietsen die ergens worden neergezet maar kom op zeg, wat een gastvrijheid. Je kan dat ook anders aanvliegen of als zaak iets regelen voor je gasten maar: mag niet, zoek het zelf maar uit, is toch wel erg treurig.

Gebruikersavatar
Soepkop
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 okt 2016 21:33

Gebruikersavatar Soepkop 07 aug 2022 22:06

Hel van de Heuvelrug. Wellicht wel de minst toepasselijke naam mogelijk. Want niets was 'hels' aan deze door DTC georganiseerde toertocht. Prachtig parcours, goed uitgepeild (naast gpx bestand) heerlijk weer en super gezelschap. Ging ook nog eens erg lekker vandaag. Geslaagde dag!
https://strava.app.link/U4sfhe35isb
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018

https://www.strava.com/athletes/2602414?hl=nl-NL

Plaats reactie