Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 23 jun 2022 21:26

The RowingCyclist schreef: 23 jun 2022 20:57
pino schreef: 23 jun 2022 16:32 1105FB6E-E112-4F08-A281-4AEFE266FE6D.jpeg
Wat een geweldige foto 👌

(Edit: ik doelde op de landschapsfoto met lavendel, of wat het ook maar is :lol: )
Dank, fietsen in een ansichtkaartenLandschap is niet goed voor het gemiddelde. Maar boeien doet dat niet. (Inderdaad, lavendel, de zonnebloemen zijn nog net in knop)
Niet zijken maar reiden !

moa
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 24 jun 2022 10:52

bakboord1 schreef: 18 jun 2022 21:41 @ramon73 ook in België zijn er gewoon tappunten om je bidon bij te vullen.

Via deze link vind je ze ook in België:
https://kraanwatertappunten.nl/

Best handig als je onderweg bent met dit weer. Die in Mol was erg welkom een paar weken terug toen het ook zo warm was.
Bedankt, interessant, en makkelijk om in te plannen in je gpx. Bestaat ook in app vorm.

hayes

hayes 24 jun 2022 14:40

Binnen een paar weken zit ik ook in de Drôme. Wel met de wegfiets.
Zalig mooie regio vind ik dat. Moet nu de vierde keer zijn dat we die streek doen.

Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 jun 2022 10:17

Gisteren de Flatlands300 gereden, na de start even rustig starten/alle zenuwachtige mensen laten gaan en toen het beetje tot rust kwam gas erop en naar de kopgroep gereden.
Tot 1e stop met Laurens en Thomas, groepje van denk 30 man ofzo en lekker ronddraaien en kletsen.
Na 1e stop ging gas erop bij Laurens, toen ik 300w+ op powermeter zag/snelheid waarmee hij wegreed de hoop maar opgegeven.
Thomas sprinte daarna volle bak naar Laurens die samen naar de finish gereden zijn.
Er onstond mooi groepje van 6-8 man en lekker samengewerkt/elkaar gemotiveerd om gas te blijven geven.
Bij de proloog (laatste stempelpost) waren we nog met z'n 6en, waarvan er een direct doorreed.
Nog even bidons gevul (flink drinken op zo'n dag) en 2 cola naar binnen gekieperd en door.
Uiteindelijk de ontsnapte Ruben Kranendonk niet meer kunnen bijhalen.
Laatste stuk nog ff op kop lopen beuken en zo over de finish gekomen.

Lekker dagje en mooie route 👍👌

Alleen jammer dat ze dan pannenkoeken beloven maar de pannenkoekenbakker pech heeft met z'n bus....

https://www.strava.com/activities/7366222081

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 26 jun 2022 10:17

Gisteren een heerlijk dagje op de fiets gehad. Vrijdagavond met de trein naar Assen om daarna een stukje te fietsen naar Rolde/Nooitgedacht. Die omgeving beloofde als veel goeds. Ter plekke kwam ik meteen verschillende bekende uit de gravelwereld tegen. Nog een biertje met onze eigen DDX gedronken en zijn voorbeeld gevolgd om met bivizak onder het zeil van de ‘feest’ tent te gaan liggen. Dat voorbeeld werd gevolgd door Erwin Sikkens. Wat we niet wisten: om 3 uur begonnen ze daar met de opbouw van het ontbijt. 🙈 Wederom een kort nachtje, als wist ik na Bartje200 dat dat niet in de weg zit.
Bij het ontbijt werd er overal geluld over wat de dag ging brengen, Flatlands300, maar ook over de avonturen uit het verleden. Niet gek met mannen als Bas Rotgans, maar ook LtD en Thomas Dekker. Om 6.00 was de start, maar zat ik op de pot….. Ik veroordeelde mijzelf tot een dagje inhalen, maar dat vond ik niet erg. Tijdens de Badlands rijd ik ook alleen, dus dit was een goed test. Bepakking gaf ik dan ook niet mee aan de organisatie, maar hing ik aan de fiets.
Wat was het mooi! Dauw boven de velden en de zon die er net doorheen kwam. Ik kan daar wel gelukkig van worden. Beetje bij beetje loop ik in de anderen. Meestal blijf ik hangen voor een praatje, maar op de moeilijkere stukken merk ik dat ik er met mijn 52mm makkelijker doorheen ga. Na een kilometer of 70 word ik ‘opgeveegd’ door Bas Rotgans. Met hem rijd ik naar CP1. Mooi de tijd om hem uit te horen over al zijn avonturen, gaaf!
Na CP1 rijd ik een tijdje alleen, waarna ik in een groepje van 4 terecht kom. Tot het Deelerwoud bij Arnhem blijven we bij elkaar. Daar laat ik ze lopen om wat gave pics te schieten met de GoPro en de bekende dode bommen.
Bij CP2 (200km) is het druk: iedereen neemt de tijd voor goede koffie, eten en verhalen uitwisselen. Wederom besluit ik alleen door te rijden. Alleen, als ik besluit mijzelf te verwennen met een lik chamois cream, rijden de mannen van BicyclingNL mij voorbij. Of ze kunnen helpen… 😂
Bij de Proloog is het laatste rust moment. Leuke mix tussen de gravelaars (laatste fashion, baarden, tattoo’s) en toppers an de Homeride, 500km in 24 uur.
Ik kom Nol van de FatPigeons tegen (tip voor insta) en Maarten (Burm_Out) tegen en we besluiten rustig naar de finish te rijden. Nu lijken die mannen wel een ander idee van rustig te hebben, zeker als je beseft dat ik na 270km nog PR-s rijd op het Let de Stigterpad. Gelukkig is er geen kip.
Plots is Bas Rotgans is er ook weer bij. ‘Gas op die lollie’ en dan zijn we voor 19.00 binnen. OK….. Ik ben die sneller dan Laurens en Thomas op de laatste stroken. 😅 1 minuut voor 7 rol ik onder luid applaus van eerdere finishers onder het doek door. Als verrassing staat mijn dochter van 9 trots op mij te wachten. Wat heerlijk. Laurens loopt naar haar toe, ‘heeft papa het goed gedaan’?
Om alles in het juiste perspectief te zien: zoonlief was nog op terras van Buiten in de Kuil. De bitterballen waren onderweg.
En DDX? Die kwam als 4e binnen. Topper!
Conclusie: wat een evenement, wat een omgeving, en wat een gave, relaxte groep fietsers bij elkaar.
Op naar de Badlands!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 26 jun 2022 11:35

Stevige afstand en tempo zoals die hiervoor beschreven zijn, poehoe. Zaterdag het veel rustiger aan gedaan met 120Km en een beetje de afgelaste Math Salden Omloop dunnetjes gedaan. Niet dat we de intentie hadden specifiek hier aan mee te doen maar wel voorbereid op dat we de nodige deelnemers zouden tegenkomen gezien de route die we zouden rijden. De drukte viel reuze mee, het was zelfs relatief rustig zaterdagmorgen, geen drommen fietsers die de Cauberg op gaan, zo ook bij de Fromberg.

In de krant stond recent dat nu niet alleen toertochten en andere events een vergunning moeten aanvragen maar groepen van 30 of meer fietsers ook een vergunning moeten aanvragen willen ze in Zuid-Limburg komen fietsen. Vraag mij werkelijk af wat voor symbool politiek dat nou weer is, als de pelotons van wielerclubs al zo groot zouden zijn dan zul je zien dat ze dat nu dat niet meer zijn en ze zich in groepen opdelen. Denk dat er meer opgetreden moet worden tegen het gedrag, niet de omvang.

Ha ha, en dan kom ik links van de Maas op de Belgische oever regelmatig wel eens van zulke 30+ grote groepen tegen........de een of andere seniorenvereniging die hun jaarlijkse of maandelijkse fietstocht hebben 😂

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 jun 2022 14:20

5E293619-3A68-454A-8640-1A91A9EA11C4.jpeg
https://www.strava.com/activities/7371102587

Een leuk ritje in de Alpen met koetjes, bochtjes en mooi weer.
Tevreden!
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 jun 2022 15:17

DDX schreef: 26 jun 2022 10:17 ....
Laatste stuk nog ff op kop lopen beuken en zo over de finish gekomen.....
Als je begint te lopen wordt het wel heel moeilijk om die anderen op de fiets bij te halen. :)
En nu terug serieus, sterk gereden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2097
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 26 jun 2022 16:35

0475 schreef: 26 jun 2022 11:35 .
In de krant stond recent dat nu niet alleen toertochten en andere events een vergunning moeten aanvragen maar groepen van 30 of meer fietsers ook een vergunning moeten aanvragen willen ze in Zuid-Limburg komen fietsen. Vraag mij werkelijk af wat voor symbool politiek dat nou weer is, als de pelotons van wielerclubs al zo groot zouden zijn dan zul je zien dat ze dat nu dat niet meer zijn en ze zich in groepen opdelen. Denk dat er meer opgetreden moet worden tegen het gedrag, niet de omvang.
Zou niet verkeerd zijn, als ze het tenminste doortrekken naar álle groepen.
Vandaag was dus blijkbaar de jaarlijkse toertocht van de brommer club uit Klimmen. Allemaal tweetakt Kreidler, Zündapp etc. Het stonk overal naar verbrande olie, bah. Op een gegeven moment ben ik kleinere wegen gaan opzoeken om uit de stank te zijn.
Dogma F

pmoraal84
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 jan 2017 17:38

pmoraal84 27 jun 2022 11:15

Afgelopen zondag mijn eerste ervaring met koersen opgedaan. Was al langer van plan om een keertje een wedstrijd te proberen, maar dit stelde ik iedere keer weer uit. Via het Ready2Race platform van Jumbo-Visma me zaterdagavond toch aangemeld voor een wedstrijd in Groningen op de wielerbaan Corpus den Hoorn.

Zondag was het zover! Het was een erg leuke ervaring die smaakt naar meer. Zeker omdat ik, ondanks mijn goede voornemens, veel te hard van start ging en halverwege de man met de hamer tegenkwam. Na op een ronde gezet te zijn nog leuk meegefietst in het peloton en stijf onderaan mijn eerste koers gefinished. Snel nog een keertje voor een beter resultaat!

Leuke foto aan overgehouden:
Ready2Race_Groningen.JPG
Scott Addict RC 20

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 jun 2022 16:51

DDX schreef: 26 jun 2022 10:17 Alleen jammer dat ze dan pannenkoeken beloven maar de pannenkoekenbakker pech heeft met z'n bus....
Vroeger (daarom zonder n) vast een pannekoekencoureur geweest :D

Verder goed verhaal :winkthumb: Ook van Joost!
Overigens weet ik soweiso posts in dit topic enorm te waarderen en met foto een extra +

Zelf vanmiddag vrij genomen want mijn niet werkdagen op do en vr (na bijna 50 jaar werken is 3 dagen per week wel prima) worden zo te zien opblaasbootweer.
Aanvankelijk wilde ik wat dieper het Groene Hart in maar de wind deed mij besluiten na een lusje door de Lopikerwaard nog een lus in de Krimpernerwaard te doen en na 75km het voor gezien te houden.
Vrouwlief is naar een feestje en dochter (die al 2 jaar uit huis is) komt eten.
We doen simpel: spareribs, stokbrood, salade en..........zelf gemaakt stracciatella ijs. Trouwens dat laatste is ook gruwelijk lekker met een kleine pannenkoek. Om even bij het thema te blijven :mrgreen:

Paar plaatjes dan maar..........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 29 jun 2022 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 jun 2022 19:04

Ik zie geen plaatjes. Misschien maat goed ook. Anders wellicht teveel verleiding
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie