Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 06 jun 2022 19:05

Afgelopen zaterdag de Trois Ballons:
Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jun 2022 07:30

colnagofreak schreef: 06 jun 2022 16:55 ik heb P-R ooit eens gereden omdat deze nu eenmaal onderdeel was van het Klassiekerbrevet wat ik wilde vol maken.
Deze klassieker als laatste gereden, omdat het totaal niet mijn ding is.
Leuk brevet was dit. Zelf ook PR als laatste gedaan en toen..............was ik er ineens aan verslaafd.
Het koste mij totaal geen moeite. Toen die eerste keer in de kracht van m'n leven kwam ik de wielerbaan op of ik naar de bakker was gefietst.
Maatjes die 1, 2 uur later binnenkwamen met blaren en volledig naar de kloten en ik had lekker gefietst :mrgreen:
Ik had nog een half uur eerder binnen kunnen zijn want ik was met m'n ex. Die kon prima fietsen maar heeft 245 km in m'n wiel gezeten.
Overigens blijf ik Lombardije de mooiste vinden en Milaan San Remo de meest spectaculaire. Beide 2x gedaan en net als PR toch een must voor de wielertoerist om een keer gedaan te hebben.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 jun 2022 08:01

Door de droge omstandigheden heb ik mijn P-R ook vrij gemakkelijk kunnen volbrengen, maar een natte en glibberige P-R lijkt mij echt niet te doen!!!
Om daar op de wielerbaan te eindigen en daar te douchen is wel een kippevel momentje wat ik nooit zal vergeten.

Milaan San Remo is inderdaad spectaculair, heeft veel weg van een cyclosportive, de eerste 100 km werd er echt snoeihard gereden.
Ik reed daar in een groep en had een gemiddelde van rond de 40 km/uur over de eerste 100 kilometer.

Lombardije is inderdaad heel mooi, maar ook zwaar.
De inmiddels verdwenen wielerkoers Kampioenschap van Zurich was ook een zeer mooie tocht.

Ook aan Parijs-Brussel een tocht van ruim 300 kilometer die ik met rugwind gereden heb en zo ook in een zeer snelle tijd heb kunnen afleggen zal ik niet gauw vergeten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jun 2022 10:04

MS wordt idd als GF verreden. Eerste deelname ben ik tot op de Turchino met de eerste meegereden maar was toen door drinken en eten heen en op m'n maatjes gewacht.
Gekkenhuis :-)

Kampioenschap van Zurich zoals die klassieker officieel werd genoemd heb ik bizar fraaie foto’s van. Echt ook een heel mooi parcours.
Parijs-Brussel heb ik dan weer minder goede herinneringen aan. Die dag stond er stevige noorder wind.
Dan is 300km ineens een heel eind :mrgreen:

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 09 jun 2022 19:00

F87E3241-2CB5-4BDA-B592-6782B6F14EDF.jpeg
Vandaag naar het Lac de Bious-Artigue vanuit Laruns gefietst. Toprit als je in de buurt bent!
https://strava.app.link/P6TNmupXIqb
Niet zijken maar reiden !

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 10 jun 2022 14:20

Gastheerg schreef: 07 jun 2022 07:30
colnagofreak schreef: 06 jun 2022 16:55 ik heb P-R ooit eens gereden omdat deze nu eenmaal onderdeel was van het Klassiekerbrevet wat ik wilde vol maken.
Deze klassieker als laatste gereden, omdat het totaal niet mijn ding is.
Leuk brevet was dit. Zelf ook PR als laatste gedaan en toen..............was ik er ineens aan verslaafd.
Het koste mij totaal geen moeite. Toen die eerste keer in de kracht van m'n leven kwam ik de wielerbaan op of ik naar de bakker was gefietst.
Maatjes die 1, 2 uur later binnenkwamen met blaren en volledig naar de kloten en ik had lekker gefietst :mrgreen:
Ik had nog een half uur eerder binnen kunnen zijn want ik was met m'n ex. Die kon prima fietsen maar heeft 245 km in m'n wiel gezeten.
Overigens blijf ik Lombardije de mooiste vinden en Milaan San Remo de meest spectaculaire. Beide 2x gedaan en net als PR toch een must voor de wielertoerist om een keer gedaan te hebben.
Ik heb dit jaar voor het eerst P-R gereden de 140 km, onder lichtelijke dwang. Ook letterlijk nog nooit eerder over een kasseienstrook gereden. Dus de 1e strook was het direct raak in het Bos van Wallers. Ben na 100 meter van de strook afgegaan met de gedachte 'dikke lul' hier ga ik niet overheen fietsen, want dat kan niet! Iets verderop toch weer op de strook gegaan en daarna wel elke strook volledig gepakt. Maar sjeezz wat een gestuiter zeg. Wat was ik blij toen ik de wielerbaan opdraaide. PR is dus ook iets eenmaligs voor mij. 1 voordeel: na PR is elk stukje wegdek dat ik voorheen slecht vond, nu zo strak als een biljartlaken.
Sensa

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 11 jun 2022 16:51

Leuke rit gereden vandaag, 110km met kleine 800hm. Geen topsnelheid maar wel leuk gereden.
Op de hele rit ben ik niet 1 e-bike tegen gekomen (kan het mij tenminste niet herinneren). Ook maar sporadisch andere wielrenners gezien, een keer stukje samen gereden met een andere man. Deze mocht graag achteraan rijden, hij stonk nogal naar oud zweet.
Super mooie route, geen lastige mede weggebruikers, geen e-bikers zonder besef van de wereld om hun heen, redelijk tot goed asfalt.
Helemaal gelukkig. Vooral omdat er nog een stukje 14% beklimming in zat.
Dogma F

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 11 jun 2022 17:13

https://strava.app.link/Og6Po9o9Lqb

Vandaag de Marie Blanque gereden vanuit Laruns. Heel fraaie klim met beestjes.
6A50A734-4273-4D45-A23F-67BD729955AD.jpeg
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 jun 2022 08:23

Gisteren een ritje door de Alblasserwaard gedaan.
Rit was georganiseerd door de stichting Sportfrinten. https://www.sportfrinten.nl/
Lekker kleinschalig maar toch goed.
Ik was een beetje bang voor de afstand omdat mijn "ongeluk" pas 8 weekjes geleden was en ik pas 3 weekjes weer fiets.
Met het nieuws (dinsdag) dat de breuk nog niet geheeld is ging ik toch een beetje met geknepen billen op pad.
Maar ondanks dat het voor mij te warm was ging het voortreffelijk.
Wat kleur erbij op de armen en benen en ik was niet degene die aan het eind gelost werd. ;)
https://www.strava.com/activities/7312375752

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 18 jun 2022 19:27

Ondanks de temperatuur toch een mooie tocht kunnen maken, wel iets lager tempo dan ik gewend ben. Vanuit huis naar Scherpenheuvel, 130km gereden met de bedoeling weer thuis aan te komen. Dus geen wedstrijdjes met mezelf om 30+ gemiddeld te pakken. Het zou wel kunnen op die tocht, maar daar was het toch iets te warm voor. Heb zelfs twee keer moeten bijtanken. Jammer dat België niet zoveel (geen?) openbare waterkranen heeft. De "zaterdag=autowassen" heren spuiten echter je bidons met plezier vol met drinkwater :mrgreen:

Leuke rit.

Afbeelding
Dogma F

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 18 jun 2022 20:20

Vanmorgen de rit met 2 uur vervroegt en om 08:00 waren we vertrokken, 120Km, voor een deel door de Limburgse heuvels, onderweg dankbaar gebruik gemaakt van het kraantje dat tegen de buitengevel van een pand in Heijenrath zit om de verschillende bidons weer af te vullen. het was de kleine omweg waard. De temperatuur was inmiddels aardig opgelopen en de korte klim naar Hoogcruts via de Piemert was even verstand op nul en doortrappen, niks souplesse of zo. Voor het echt vies warm werd waren we weer terug.
Schermafbeelding 2022-06-18 om 20.09.45.png

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 18 jun 2022 21:21

Zat vanochtend ook al om 07:00 uur op de fiets. Mooi rondje slingerend door Noord Brabant, via Weelde en Ravels op het jaagpad naar Postel gefietst. Van daaruit naar Eersel en zo weer op huis aan. 120 km solo in een matig tempo. Had gerekend op 100 km en daardoor wat te weinig gegeten en gedronken. Laatste uurtje daardoor wel taai.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie