Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 07 apr 2022 18:50

Rustig hier :) zeker niet zo'n lekker weertje.....
Deze week eindelijk weer eens twee dagen met de fiets naar kantoor geweest. Woensdag en vandaag gereden, toch fijn gefietst (vandaag wat lastiger met de wind).
Ben te vaak op locatie aan de slag, dan lukt fietsen minder goed.
Dogma F

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 apr 2022 07:30

Het is gewoon prut fiets weer de afgelopen week.

Afgelopen woensdag op mijn vrije dag wezen fietsen en kletsnat geregend.
Gisteren woon-werk en werk-woon gedaan op de fiets. Ook 2 keer nat geregend, plus een bak wind getrotseerd.
Gisterenavond met de bus naar de stad, omdat het regende. Maar ook de wandeling naar de bushalte betekende een nat pak. Ook 2 keer, zowel heen als terug.

Vandaag weer droog naar kantoor gefietst
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 apr 2022 19:22

Na een week van feitelijk niks doen (ok, vrijdag mislukt rondje van 2:15u) vanwege het weer, vandaag gelukkig wer eens ouderwets "los kunnen gaan" op de gravelbike.
Zag bij toeval een rit van Laurens ten Dam vanaf Arnhem over de Veluwe. Deze ietsjes verbouwd met startpunt de bossen bij Kootwijkerbroek. Lekker op tijd en nog voor kwart voor 8 al op de fiets. Was frisjes zo rond het vriespunt en bleef ook lang frisjes. Dan zo'n beetje het enige buitje regen na zo'n 90 minuten. Maar gelukkig niet te lang en kon het genieten beginnen. Maar vooral opnieuw: Wat een rust op veel stukken Veluwe, niet te geloven.
Na zo'n dikke 5 uur was het fijne er af en was het "harken". Later toch ook weer de linker knie die wat begon te protesteren, maar dat komt hopelijk in oktober wel weer goed. Kon blijven trappen en wat stuk/versleten kan toch niet verder stuk............
Na 6:45u trappen toch 164 km op de klokken wat nog zo'n kleine 5 km/u gemiddeld langzamer is dan Laurens. Niet belangrijk, want was weer een ouderwets rit.
https://www.strava.com/activities/6959697259
Thuis vlot douchen en aan de kabouter en iets lekkers op de BBQ gemaakt.
Paar sfeerplaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 10 apr 2022 21:58

Na een week van feitelijk niks doen (ok, vrijdag mislukt rondje van 2:15u) vanwege het weer, vandaag gelukkig wer eens ouderwets "los kunnen gaan" op de gravelbike.
Mooie 'mooi weer'-foto's erbij!
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 11 apr 2022 06:30

Zondag eerste keer muur van Huy gedaan. Een keer maar nooit meer....
De beklimming is op zich wel oké, pittig maar goed te doen. Maar de weg erheen en terug is een ramp. Hopen omleidingen, slechte wegen met kuilen en gaten. Automobilisten hebben gelukkig wel begrip ervoor dat je soms in het midden van de weg moet rijden.
Verder is de beklimming ook niet speciaal, hele wegdek staat volgekalkt met Huy en het is eigenlijk maar één straat in een woonwijk.
Centrum van Huy ziet er wel leuk uit. Misschien in de herfst nog eens, met de gravelbike. Kan iets beter tegen de slechte wegen.
Dogma F

i-mac

i-mac 11 apr 2022 07:08

Ramon73 schreef: 11 apr 2022 06:30 Zondag eerste keer muur van Huy gedaan. Een keer maar nooit meer....
De beklimming is op zich wel oké, pittig maar goed te doen. Maar de weg erheen en terug is een ramp. Hopen omleidingen, slechte wegen met kuilen en gaten. Automobilisten hebben gelukkig wel begrip ervoor dat je soms in het midden van de weg moet rijden.
Verder is de beklimming ook niet speciaal, hele wegdek staat volgekalkt met Huy en het is eigenlijk maar één straat in een woonwijk.
Centrum van Huy ziet er wel leuk uit. Misschien in de herfst nog eens, met de gravelbike. Kan iets beter tegen de slechte wegen.
De omgeving tussen Namen en Hoei is één groot drama wat de wegen betreft. Ik heb al meerdere keren de dag voor de Waalse pijl een rit gefietst, en dan besef je dat het een half mirakel is dat er niet meer renners vallen in de afdalingen. Er zijn putten (kraters) in de weg waar ze probleemloos mee kunnen wedijveren met deze op de maan.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 11 apr 2022 18:24

Woon-werk rit vandaag. En dan valt op dat het best kl*te weer is voor dergelijke uitspattingen. In de ochtend rij ik door buitengebied waar het net boven het vriespunt is. Terug naar huis is het dan 15° of meer. Zit je te zweten in je ochtendkloffie.
Ik hád wel wat achter kunnen laten, maar dan heb ik voor de volgende dagen onvoldoende warme ochtendkleding.
Dogma F

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 11 apr 2022 19:00

Ramon73 schreef: 11 apr 2022 18:24 Woon-werk rit vandaag. En dan valt op dat het best kl*te weer is voor dergelijke uitspattingen. In de ochtend rij ik door buitengebied waar het net boven het vriespunt is. Terug naar huis is het dan 15° of meer. Zit je te zweten in je ochtendkloffie.
Ik hád wel wat achter kunnen laten, maar dan heb ik voor de volgende dagen onvoldoende warme ochtendkleding.
Aan het frame vastknopen? Of om je middel? :mrgreen: :lol:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 apr 2022 19:22

Of een fietstasje.? :o ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 11 apr 2022 19:45

Tussen het werk door even rondje van zo’n 45km gedaan. Heerlijk weer, maar blij met de keuze voor beenwarmers en een thermo.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 apr 2022 21:31

Even op de gravelbike weg voor een korte rit na het avondeten. Het gaat gelukkig weer iets beter met de gezondheid, dus ik ben een blij man 🍀. Ondanks dat het maar 26km was toch veel plezier gehad.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 12 apr 2022 18:13

F45FAD5B-DE2B-479F-B770-410DE3398A39.jpeg
De korte broek eindelijk weer buiten aan.
Paar tegeltjes gescoord en het vierkant van 25 naar 26.
Lekker!
https://www.strava.com/activities/6970452542
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie