Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuw forum en website

hayes

hayes 21 jan 2022 19:36

De Tukker schreef: 11 jan 2022 14:13 En uiteraard is het de makers van de site weer gelukt om flinke irritatie op te wekken door een pop-up die je iedere keer te zien krijgt. :mrgreen:
Dit :roll:
Verschrikkelijk irritant.
Kan toch zo ingesteld worden, dat het maar één keer getoond wordt. Ik weet niet hoeveel kee rik het al weg moest klikken, maar véél te véél alleszins.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 jan 2022 06:36

Wat is eigenlijk het verschil tussen de overzichten "Actieve Topics" en "Nieuwe Topics"? De eerste geeft wat minder resultaten (122 vs. 355) maar de eerste pagina's geven exact dezelfde topics weer in exact dezelfde volgorde? Een van de twee kan men denk ik weglaten.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 22 jan 2022 10:31

Joseba schreef: 22 jan 2022 06:36 Wat is eigenlijk het verschil tussen de overzichten "Actieve Topics" en "Nieuwe Topics"? De eerste geeft wat minder resultaten (122 vs. 355) maar de eerste pagina's geven exact dezelfde topics weer in exact dezelfde volgorde? Een van de twee kan men denk ik weglaten.
Dat komt doordat Nieuwe Topics niet nieuwe topics is maar 'new posts' misschien kan dat worden aangepast.

met search.php?search_id=unanswered krijg je topics waarop nog niemand geantwoord heeft.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 22 jan 2022 12:49

Joseba schreef: 22 jan 2022 06:36 Wat is eigenlijk het verschil tussen de overzichten "Actieve Topics" en "Nieuwe Topics"? De eerste geeft wat minder resultaten (122 vs. 355) maar de eerste pagina's geven exact dezelfde topics weer in exact dezelfde volgorde? Een van de twee kan men denk ik weglaten.
Volgens mij is dit het verschil...
  • "Actieve Topics" toont alle topics waarvan het nieuwste bericht geplaatst is gedurende de afgelopen 7 dagen. Met de aantekening dat betreffende periode van 7 dagen naderhand aangepast kan worden via de "Sorteer"-knop (links onderaan).
  • "Nieuwe Topics" toont alle topics waarvan het nieuwste bericht geplaatst is na het tijdstip je zelf actief was, oftewel ingelogd was. Met de aantekening dat dit niet goed functioneert, omdat het tijdstip dat je ingelogd was niet correct wordt bijgehouden. Vandaar dat jij (Joseba) dan abusievelijk nieuwe topics vanaf 14 december 2021 ziet.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jan 2022 21:05

Joseba schreef: 22 jan 2022 06:36 Wat is eigenlijk het verschil tussen de overzichten "Actieve Topics" en "Nieuwe Topics"? De eerste geeft wat minder resultaten (122 vs. 355) maar de eerste pagina's geven exact dezelfde topics weer in exact dezelfde volgorde? Een van de twee kan men denk ik weglaten.
Active topics hebben veel reacties en een hoge reactie snelheid (veel reacties per tijdseenheid in combinatie met veel reacties)

Nieuwe topics zijn…. Tja relatief vers, niet lang geleden ontstaan, misschien zelf nieuw sinds je laatste bezoek….

Je hebt daarnaast vaak ook nog “ongelezen topics” dat zijn -anders dan de naam doet vermoeden- meestal gewoon onbeantwoorde topics.

Het zou inderdaad handig zijn als er een eenduidige terminologie zou komen op dit forum. Één die voor iedereen logisch en begrijpelijk is…
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 jan 2022 13:18

Enzzo schreef: 23 jan 2022 21:05
Joseba schreef: 22 jan 2022 06:36 Wat is eigenlijk het verschil tussen de overzichten "Actieve Topics" en "Nieuwe Topics"? De eerste geeft wat minder resultaten (122 vs. 355) maar de eerste pagina's geven exact dezelfde topics weer in exact dezelfde volgorde? Een van de twee kan men denk ik weglaten.
Active topics hebben veel reacties en een hoge reactie snelheid (veel reacties per tijdseenheid in combinatie met veel reacties)

Nieuwe topics zijn…. Tja relatief vers, niet lang geleden ontstaan, misschien zelf nieuw sinds je laatste bezoek….

Je hebt daarnaast vaak ook nog “ongelezen topics” dat zijn -anders dan de naam doet vermoeden- meestal gewoon onbeantwoorde topics.

Het zou inderdaad handig zijn als er een eenduidige terminologie zou komen op dit forum. Één die voor iedereen logisch en begrijpelijk is…
Volgens mij is het juiste antwoord net boven jouw reactie geplaatst. :winkthumb:

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 jan 2022 18:58

Het inloggen gaat nog steeds via een omweg. Ik moet nog steeds regelmatig opnieuw inloggen (geen idee waarom, wellicht omdat ik op 3 verschillende schermen inlog)
Maar als ik dan het inlogscherm gevonden heb, staat daar vrolijk dat ik ingelogd ben. Ga ik dan weer via de knop naar dit forum, sta ik gewoon weer uitgelogd. Pas als ik mij op de inlogpagina uitlog, kan ik mij daarna opnieuw inloggen. Dan werkt alles wel en ben ik op het forum dus ook ingelogd

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 24 jan 2022 22:53

Kortom, het wrak is opnieuw gespoten en ziet er uitwendig weer gelikt uit maar onder de motorkap is er niets veranderd.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 24 jan 2022 23:27

senior schreef: 24 jan 2022 22:53 Kortom, het wrak is opnieuw gespoten en ziet er uitwendig weer gelikt uit maar onder de motorkap is er niets veranderd.
:like: +1
Prachtig verwoord!

Behalve de vormgeving is er niets, maar dan ook werkelijk niets ten positieve veranderd.
In tegenstelling tot wat Edwin suggereerde ziet het er ook niet naar uit dat er iets met de opmerkingen op dit forum wordt gedaan.

Inloggen is nog steeds een drama, irritante pop-up die iedere keer opkomt als je de website bezoekt, pagina-onderdelen die op mobiel of tablet ontbreken, lijst van actieve topics op de hoofdpagina die heel traag wordt bijgewerkt en nog veel meer dat niet deugt.

Het enige dat Fiets gedaan heeft is een ander WordPresss thema activeren. En dat is kennelijk niet gedaan door iemand die er veel verstand van heeft, d.w.z. er is echt niemand aan het programmeren geweest.

Ik heb het een maand geprobeerd, maar ik ben genezen en bezoek de site nog zeer zelden. Af en toe zie ik het forum nog omdat ik ben geabonneerd op een aantal pagina's maar mij zijn ze kwijt.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 jan 2022 12:49

Dat had ik nog niet gezien, handig :winkthumb:
Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 25 jan 2022 12:53

De Tukker schreef: 24 jan 2022 23:27
senior schreef: 24 jan 2022 22:53 Kortom, het wrak is opnieuw gespoten en ziet er uitwendig weer gelikt uit maar onder de motorkap is er niets veranderd.
:like: +1
Prachtig verwoord!

Behalve de vormgeving is er niets, maar dan ook werkelijk niets ten positieve veranderd.
[...]
Niets veranderd? Handig vind ik met name dat — na het openen van een topic — je nu ook onderaan de forumpagina kunt navigeren naar andere topic-pagina's. Tevens is het nu mogelijk om zowel onderaan als bovenaan de forumpagina direct te navigeren naar 'actieve topics'. Kon voorheen niet...

Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 25 jan 2022 18:55

Wauw, dat is inderdaad nogal een verbetering. Dat heb ik nou al die jaren moeten missen. (en ja, dit is sarcasme.)

Plaats reactie