Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuw forum en website

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 15 dec 2022 18:13

Tuurlijk neem je recht, doen we niks mee.
Rule #5

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 15 dec 2022 18:20

Om het, tot andere reacties, inhoudelijker te maken.

Twee moderators/beheerders, laten we zeggen 40 uur per week, met een internetvergoeding, pensioen e.d.

Ben je 5 tot 8k per maand kwijt, zonder beheer op servervlak of het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten qua forum.

Qua banners haal je dit niet binnen.

Ga je dan nog verlangen dat er iemand de boel in de gaten houd na 17:30 en in het weekeinde, ga je naar 150 en 200 procent. Dan heb je nog vervanging nodig in de vakantie, of als er iemand ziek is.

En dan precies wat Philippos zegt, het forum is een leuk extraatje, welke je gratis aangeboden word. Als je fiets echt wil steunen neem ik aan dat je een abbonement hebt afgesloten?
Rule #5

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 dec 2022 18:23

McMiGHtY schreef: 15 dec 2022 18:20 Om het, tot andere reacties, inhoudelijker te maken.

Twee moderators/beheerders, laten we zeggen 40 uur per week, met een internetvergoeding, pensioen e.d.

Ben je 5 tot 8k per maand kwijt, zonder beheer op servervlak of het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten qua forum.
Ik denk dat ik je moet teleurstellen. Moderators? Liefdewerk oud papier.

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 15 dec 2022 18:26

I know, bovenstaande rekenvoorbeeld is alleen ok bewustwording te creëeren bij mensen die menen ergens recht op te hebben.
Rule #5

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 dec 2022 18:37

En die 5k tot 8k is zonder alle werkgevers kosten dus doe dat ook maar x2 ofzo.
Probleem is dat als je zoiets goed wilt doen het flink geld kost.

Soms kan je maar beter hebben dat het iemand z'n hobby projectje is.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 15 dec 2022 18:40

McMiGHtY schreef: 14 dec 2022 22:17 Ik durf eigenlijk best te beweren dat de website .... En zeker het forum, geld kosten.
In de huidige staat wel inderdaad.

Geen moderatie, ICT-technisch dramatisch, daarmee jaag je vooral mensen weg.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 dec 2022 18:56

SiO2 schreef: 15 dec 2022 18:40
McMiGHtY schreef: 14 dec 2022 22:17 Ik durf eigenlijk best te beweren dat de website .... En zeker het forum, geld kosten.
In de huidige staat wel inderdaad.

Geen moderatie, ICT-technisch dramatisch, daarmee jaag je vooral mensen weg.
Welke mensen jaag je waar weg? De meesten op het forum hebben waarschijnlijk niet eens een abbo. Dus dragen financiëel nergens bij.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 15 dec 2022 19:05

Jans schreef: 15 dec 2022 18:56
SiO2 schreef: 15 dec 2022 18:40
McMiGHtY schreef: 14 dec 2022 22:17 Ik durf eigenlijk best te beweren dat de website .... En zeker het forum, geld kosten.
In de huidige staat wel inderdaad.

Geen moderatie, ICT-technisch dramatisch, daarmee jaag je vooral mensen weg.
Welke mensen jaag je waar weg? De meesten op het forum hebben waarschijnlijk niet eens een abbo. Dus dragen financiëel nergens bij.
Als ik zie wat voor amateuristische bende dit forum al is, kijk ik wel uit om een abbonement op Fiets te nemen.

De houding van McMighty (uit zijn posts maak ik op dat hij iets met Fiets te maken heeft) in dit topic zegt me genoeg.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 15 dec 2022 19:14

@SiO2, als je het zo’n vreselijk forum vindt dan stop je toch met het bezoeken van het forum.

Technisch kan het beter, maar beter dit dan helemaal niets.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 dec 2022 19:19

walters schreef: 15 dec 2022 19:14 @SiO2, als je het zo’n vreselijk forum vindt dan stop je toch met het bezoeken van het forum.

Technisch kan het beter, maar beter dit dan helemaal niets.
+1, ik begrijp niet waarom sommigen nog op dit forum gezien willen worden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 dec 2022 19:38

SiO2 schreef: 15 dec 2022 19:05 ........
De houding van McMighty (uit zijn posts maak ik op dat hij iets met Fiets te maken heeft) in dit topic zegt me genoeg.
Dan kan jij uit zijn posts meer afleiden dan ik.
Ik lees gewoon dat hij het ook eens langs de kant van fiets bekijkt en daar is imo niet mis mee.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2848
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 15 dec 2022 19:47

SiO2 schreef: 15 dec 2022 19:05 De houding van McMighty (uit zijn posts maak ik op dat hij iets met Fiets te maken heeft) in dit topic zegt me genoeg.
:mrgreen: Ik moest wel lachen om deze opmerking.

"Assumption is the mother of all fuck ups" is de motto van veel IT'ers

Ik kan je uit eerste hand vertellen dat McMighty (waarom al die hoofdletters, wat een klote nick) niets te doen heeft met Fiets. Net als ik. Ik vind het niet een hele fijne blad, maar ik heb zelf weinig met tijdschriften in het algemeen. Hij, net als ik, hebben alleen iets meer dan bovengemiddeld kennis van IT zaken.

We proberen zaken in perspectief te plaatsen zodat men een beeld krijgt wat er allemaal bij komt kijken bij een gratis forum. En dat het veel werk is. En waar mensen werk moeten verzetten komt vaak een financieel plaatje bij kijken. Dan ga je als bedrijf keuzes maken, wat begrijpelijk is.

Het is fijn dat deze dienst voor ons betaald wordt door een ander partij zodat we in elkaars haren kunnen vliegen. Toch? Soms wordt er een fiets verkocht. Soms komt er een patser met zijn $-works pronken. Dat is toch mooi? En andere keren, ik gok best vaak, worden mensen ook daadwerkelijk geholpen met een vraag aangezien er hier heel veel, soms eigenwijze, kennis is.

Ik kom nog steeds met plezier hier. Topics die ontsporen en ik mij daar niet prettig bij voel, laat ik links liggen. De ideeën van sommigen hier staan mij niet echt aan. Maar dat is ook prima. Soms zet mij aan om op onderzoek uit te gaan, misschien zit ik wel verkeerd. Soms denk ik, prima. We denken er anders over, helemaal goed.

Ik heb best wat mensen in het echt ontmoet via dit forum en daar ben ik heel blij mee.

Soms doet ie het niet. Jammer. Meestal wordt het weer door iemand gefixt en kunnen we weer door.

Kan iedereen weer inloggen of gaat het weer ontsporen?

Plaats reactie