Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuw forum en website

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 dec 2022 08:32

Lcsmet schreef: 17 dec 2022 21:25 Bij mij werkt Firefox wel
Zowel op Windows PC als Android 13 smartphone
Bij mij werkt Firefox op Mac gewoon nog steeds niet.
Als ik met hulpmiddelen van de browser kijk waar verkeer vandaan komt die zie ik dat de site content vanaf verschillende bronnen laad.
Heb je add blockers staan dan houden die mooi allerlei geflikker tegen.
En ook, en volgens mij zit hier de crux, het is ook een veiligheidsinstelling.
Websites die data halen uit andere bronnen dan het hoofddomein kunnen ook gehackt zijn.
Dus veel browsers gaan dan in de veiligheidsmodus en blokkeren in dit geval data die te maken heeft met de gebruiker en zijn account.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 dec 2022 08:47

Philippos schreef: 16 dec 2022 17:22 20gb disk en 1000gb verkeer per maand voor 22,50 is niet heel weinig voor puur webhosting.
Wat squeezer zegt, zo'n toko neemt geen simpele webhosting pakket af maar waarschijnlijk een eigen server.
Als je verder graaft op die site, zie je dat ze een tarief van 160,-/u hanteren voor support buiten een contract.
Was een beetje gemeen van mij want ik zit zelf ook (nog) in die handel.
Maar de vraag was vooral bedoelt om te kijken of er een reëel beeld naar boven komt over de kosten van dit type websites (forum).
Ik denk dat je voor een paar tientjes per maand hosting kunt krijgen waarmee je prima het verkeer af kunt handelen.
Dan heb je nog een beetje kosten aan een domein en een SSLcertificaat.

Ik denk dat als je 100 Euro per maand reserveert je voldoende budget hebt om dit forum te laten draaien.
Je hebt echt geen dedicated servers met load balancing etc nodig die worden beheerd door 2 full time developers cq moderatoren.

Dat het voor Fiets alleen maar kosten zijn dat hangt er maar net vanaf hoe je het forum ziet als onderdeel van je marketing en communicatiestrategie.
Op de site van fiets zelf staan een beetje verdekt in de column rechts een paar forumberichten.
Onder de online artikelen staat bijvoorbeeld geen link naar het forum waar je kunt reageren op het artikel.
Dan ontstaat er ook geen interactie tussen website en forum
Zo zorg je er dus als Fiets zelf voor dat er geen directe link is tussen het digitale blad en het forum.
Ja dat kost ook een beetje geld dus als je het niet doet hoef je minder uit te geven.

Er valt veel meer uit te halen, daar is een 2017 al eens uitgebreid over gesproken met een aantal actieve forummers en de redactie.
En dan gebeurt er andermaal wat je met veel organisaties hebt, iemand binnen de organisatie krijgt het te druk, krijgt een andere functie of gaat weg en poef.

De meeste van de in 2017 actieve groep hebben het forum inmiddels verlaten.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 19 dec 2022 13:16

NicoNB schreef: 19 dec 2022 08:32 ...
Dus veel browsers gaan dan in de veiligheidsmodus en blokkeren in dit geval data die te maken heeft met de gebruiker en zijn account.
Is dat hier idd het geval? Op het eerste zicht lijkt alles toch achter domein fiets.nl te zitten* en dan zou zo een veiligheidcheck van de browser niet mogen tussenkomen.

Walter
*ik heb al het verkeer niet in detail nagekeken..

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 19 dec 2022 13:27

Ernie C. schreef: 19 dec 2022 08:16 Firefox op de telefoon werkt wel, de rest niet.

In principe gebruik ik alleen Duckduckgo maar daar kon ik heel lang niet inloggen. Na de laatste ingreep kan ik wel inloggen maar wordt ik bij doorklikken op de homepage uitgelogd, opnieuw ingelogd en weer naar de homepage gestuurd.

Het is toch van de zotte dat je voor één website een andere browser moet installeren op je telefoon en dat diezelfde browser dan weer niet functioneert op de pc.
Natuurlijk is het gratis maar dit is echt de enige website op het internet die ik ken die dit soort problemen heeft en ik log iedere dag toch op heel wat websites in.

Het lijkt mij verstandig om dat hele redirecten van de inlog op de Fiets.nl site naar het forum eruit te gooien en voor beiden een apparte inlogoptie te maken.
Goh, toen ik dat zei kreeg ik de wind van voren (niet van jou, dat voor alle zekerheid) maar blijkbaar zijn er toch meer die het licht gaan zien.

hayes

hayes 23 dec 2022 08:53

Wat moet je eigenlijk doen om het in Firefox weer goed te krijgen? Cookies en cache wissen werkt alleszins niet.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 23 dec 2022 09:47

Wat bij mij gewerkt heeft, is klikken op de link in een email-melding m.b.t. een PM.

Dan wordt de browser geopend en om een of andere reden gaat het dan wel via de cloud login en naar het forum.
Daarna blijf ik ook gewoon ingelogd.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 dec 2022 10:49

Briljante vondst!
Inloggen met Firefox op het forum is gelukt.

Plaats reactie