Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Teasi updaten? Doe het voor 31 dec. Daarna vervalt de ondersteuning want Tahuna stopt ermee

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 dec 2021 14:08

Waarschijnlijk dat de meeste Teasi gebruikers het al wel weten, maar voor het geval dat...

Ik zag er hier zo snel geen bericht over staan, mocht ik er overheen gelezen hebben, dan sorry...


Tahuna, het bedrijf achter Teasi stopt ermee en daarmee vervalt ook de ondersteuning voor TEASI. Je kan nog tot 31 december kaarten downloaden en evt. de firmware updaten.

Hoewel ik mijn teasi niet zo heel veel meer gebruik toch nog maar even SD kaartje er in gestopt en snel nog de wat kaarten gedwonload.. en de firmware liep ook nog wel wat achter..

"Beste TAHUNA fans,
de markt voor fietsnavigatiesystemen is sterk veranderd. Ondertussen zijn de geïntegreerde navigatie-apps in smartphones zeer goed ontwikkeld en vormen ze een goed alternatief voor fietsers. Om deze reden hebben we met pijn in het hart besloten om geen verdere GPS-apparaten of bijbehorende accessoires van het merk TAHUNA te ontwikkelen.

We zijn blij dat we al vele jaren talloze motorrijders op hun tochten kunnen begeleiden met de TEASI- en TAHUNA-producten en danken u voor uw vertrouwen. Serviceaanvragen kunnen nog steeds worden gedaan via het servicecentrum van Cabt GmbH(first-servicecenter.de).

https://archive.newsletter2go.com/?n2g= ... w7cgl-11w2
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 27 dec 2021 09:23

Best jammer, ik gebruik Teasi voor gpx wandelroutes in de Eifel( waar ik woon), die ik downloadt en voor zelfgemaakte fietsroutes in gebieden die ik niet ken, Mallorca, grensgebied Eifel /Ardennen, Hessen, Allgau. Bij mij inde buurt heb ik niets nodig.
Verder interesseert mij alleen of ik niet over de rooie ga( ben van 1950, wat ik wil en wat ik kan😁 ),via simpele oude RFLKT+ van Wahoo, lekker klein. Teasi is best groot, dus alleen als het nodig is.
Moet op zoek na iets nieuws als Teasi niet meer werkt. En Teasi was ook nog eens niet duur, de laatste versie was nog geen €100.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 dec 2021 10:18

Er staat toch niet dat die niet meer werkt. Alleen je kan hem dan niet meer updaten. De meeste wegen liggen gelukkig niet elk jaar op een andere plek. Dus dat komt wel goed.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 27 dec 2021 15:23

Inderdaad. Het apparaat blijft wel gewoon werken. Dus tip... snel al je kaarten en evt. Nog een paar extra updaten en je zit voorlopig nog wel goed!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie