Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Triban RC500 wielen upgrade, welke passen?

funbike77
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015 12:43

funbike77 25 dec 2021 14:28

Goedendag,

Graag maak ik gebruik van jullie expertise.

Ik heb momenteel 2 racefietsen. 1 is een Sensa Guilia evo disc (steekas) en de andere is een Triban RC500 wat voornamelijk mijn vaste Tacx-fiets is en tevens mijn vakantie adres fiets 😊

Op de Triban zitten echter 2300 gr zware (disc)wielen met QR systeem. Op de tacx niet zo’n issue, maar in de bergen in de zomer toch wat lastiger. Ik ben zelf al een kilo of 5 kwijt, dus daar is op korte termijn niet zoveel meer te winnen :D

Ik zou deze wielen dus eigenlijk graag willen wisselen naar een wat lichtere set. Ik heb nog een mooie set Supra RA elite disc (1550 gr) liggen, maar alleen met steekassen en ik kan geen adapters vinden om ze om te bouwen (zie mijn andere topic). Als iemand alsnog hier een oplossing voor weet, zou dit zeker mijn voorkeur hebben!

Idee is nu echter om de Supra’s op te ruimen en daarvoor in de plaats een andere set te kopen. Ik heb momenteel een gebruikte set Fulcrum 5 DB (2020) hiervoor op het oog waarbij, schijnbaar, redelijk veel ombouwsets voor voorhanden zijn.

Nu komt mijn vraag:
De Fulcrum wielen komen zonder adapters en zijn dus ook voor steekas. Dat is op zich prima want dan kan ik ze in de winter ook onder mijn Sensa steken (net als nu de supra wielen).

Wie weet er welke adapters ik exact nodig heb? Ik kan bar weinig vinden over het QR systeem welke op de Triban wielen gebruikt worden en ook weet ik niet goed hoe ik eea zelf zou moeten opmeten. Wellicht iemand bekend met de wielen en/of nog beter triban icm fulcrum 5 db wielen?

Ik verneem graag jullie gedachten, bij voorbaat dank :|
Laatst gewijzigd door funbike77 op 26 dec 2021 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 25 dec 2021 16:00


Plaats reactie