Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin houder afgebroken

hayes

hayes 23 dec 2021 07:53

53x11 schreef: 22 dec 2021 23:48 Heb je al contact gehad met Garmin. Bij mij was, door onbekende reden, de onderkant afgebroken van de rest van het klokje. Heb het ding opgestuurd en voor iets van 120(?) euro en refurbished exemplaar terug gekregen. In mijn geval interessant, want het klokje ging stuk op vakantie (reisverzekering), en het ding was niet meer aan de houder vast te maken. Bij enkel cosmetische schade, die je niet vergoed krijgt, zou ik mijn verlies nemen geloof ik.
Dit is toch niet ok? Eigenlijk dus geen enkele garantie.
De lipjes waren na nog geen jaar afgebroken. Iets dat continu gebeurt. Ik lees berichten van 10 jaar geleden hierover. Ze weigeren 2 euro meer uit te geven om dat stukje van aluminium te maken. Ze laten jou en mij 120 betalen om een gebruikt toestel te krijgen. :roll:

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 23 dec 2021 08:22

nijkie schreef: 22 dec 2021 21:52
Ben je niet verzekerd voor de fiets? Bijvoorbeeld de ntfu.
dit lijkt me

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 dec 2021 09:41

hayes schreef: 23 dec 2021 07:53
53x11 schreef: 22 dec 2021 23:48 Heb je al contact gehad met Garmin. Bij mij was, door onbekende reden, de onderkant afgebroken van de rest van het klokje. Heb het ding opgestuurd en voor iets van 120(?) euro en refurbished exemplaar terug gekregen. In mijn geval interessant, want het klokje ging stuk op vakantie (reisverzekering), en het ding was niet meer aan de houder vast te maken. Bij enkel cosmetische schade, die je niet vergoed krijgt, zou ik mijn verlies nemen geloof ik.
Dit is toch niet ok? Eigenlijk dus geen enkele garantie.
De lipjes waren na nog geen jaar afgebroken. Iets dat continu gebeurt. Ik lees berichten van 10 jaar geleden hierover. Ze weigeren 2 euro meer uit te geven om dat stukje van aluminium te maken. Ze laten jou en mij 120 betalen om een gebruikt toestel te krijgen. :roll:
Bij mij was de hele onderkant afgebroken van de computer (of eigenlijk andersom; alleen de onderkant zat nog in de houder). Ergens halverwege een vrij pittige enduro-afdaling. Geen idee waar, maar ik had de mazzel dat iemand anders uit ons gezelschap het klokje vond en meenam. Ik was al lang blij dat ik het ding terug had en dat ik voor het volledige bedrag mijn reisverzekering kon aanspreken. Dat ze een refurbished exemplaar terugsturen (als nieuw overigens) komt de doorloopsnelheid wel ten goede denk ik (al moest ik evengoed vrij lang wachten, en was de communicatie niet altijd even goed: ik moest er een paar keer achteraan zitten). Ik neem aan dat mijn klokje (of onderdelen daarvan) uiteindelijk ook weer als refurbished exemplaar een nieuw leven krijgt.
Of dit onder garantie zou moeten vallen lijkt me een ingewikkeld verhaal. Misschien was ik in een eerder stadium wel gecrashed, was de bevestiging daardoor verzwakt, en was een harde landing, of gestuiter over worteltapijt of rockgarden wel de druppel. Ik zou het oprecht niet weten.
Dat het prettiger zou zijn als de constructie wat steviger zou zijn ben ik met je eens. Ik stop het klokje in het vervolg wel in mijn broekzak als het wat serieuzer omlaag gaat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 23 dec 2021 09:41

ik heb geen fietsverzekering en ben ook niet van plan de verzekering te lichten. Ik was gewoon benieuwd hoe anderen dit gevalletje aangepakt hebben. Het lijkt me dat ik niet de enige ben die dit overkomt.
heb met een vorige Garmin ook de ervaring van afgebroken lipjes aan de achterkant. Dat was binnen de garantietermijn en daarvoor heb ik toen een refurbished toestel gekregen. Dat was kosteloos.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 dec 2021 10:00

Garmin is hierin op geen enkele wijze aansprakelijk. Ik heb echter uitstekende ervaring met Garmin qua garantieafhandeling. Ik zou ze een mailtje sturen met dit eerlijke verhaal. Dikke kans dat ze met een prima voorstel komen, waarschijnlijk een refurbished toestel tegen een aantrekkelijk bedrag.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 dec 2021 10:13

De houder is een hidemybel toch?Ik begrijp uit je verhaal dat deze is los gekomen.Het had dus ook een Wahoo fietscomputer kunnen zijn!
Heb je ook foto"s?
Wie heeft dit gemonteerd.
Deze is het https://www.futurumshop.nl/closethegap- ... tron.phtml
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 23 dec 2021 13:38

Maar wat is er precies losgekomen? Zijn dat de ingelijmde bussen in het stuur, de schroeven uit die bussen of de bussen uit de hide-my-bell? Dan weet je welke leverancier je aan moet schrijven.

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 23 dec 2021 20:18

nijkie schreef: 23 dec 2021 10:13 De houder is een hidemybel toch?Ik begrijp uit je verhaal dat deze is los gekomen.Het had dus ook een Wahoo fietscomputer kunnen zijn!
Heb je ook foto"s?
Wie heeft dit gemonteerd.
Deze is het https://www.futurumshop.nl/closethegap- ... tron.phtml
de hidemybell treft geen blaam het zijn de ingelijmde bussen waar deze houder in vast gezet is, die losgelaten hebben. Het is in feite dus een fout van vision.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 dec 2021 09:36

En hoe oud is dat Vision stuur? Ik zou eens contact opnemen met de leverancier van dat stuur. Daar heb je meer aan dan garantie afdeling van Garmin, die kan hier logischerwijs niets mee.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 dec 2021 09:47

scottwilko schreef: 24 dec 2021 09:36 En hoe oud is dat Vision stuur? Ik zou eens contact opnemen met de leverancier van dat stuur. Daar heb je meer aan dan garantie afdeling van Garmin, die kan hier logischerwijs niets mee.
Dat dus.
Het zou zo maar kunnen dat Vision, ook buiten de garantieperiode, toch enige tegemoetkoming voorstelt. Al is het maar de herstelling van het stuur.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 03 mar 2022 10:46

ik heb uiteindelijk besloten het apparaat op te sturen naar Garmin, met het hele verhaal erbij. Vandaag heb ik een compleet nieuw exemplaar ontvangen tegen een vergoeding van 154 EUR. Een nette crash replacement regeling van Garmin !

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 14 mei 2022 20:57

En heb je nu ook een nieuw stuur gekocht? Hoe bevestig je nu de hidemybell?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie