Alles over vakanties op én met de fiets

Sauerland

LVteS
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 dec 2021 22:41

LVteS 21 dec 2021 20:59

Is het Sauerland een prettig fietsgebied (veilig, net asfalt en mooie omgeving) voor een week of 3 a 100 km p/dag op een racefiets? Geen Google Streetview aldaar, dus ik tast een beetje in het duister.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 dec 2021 21:40

Prima fietsen daar!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

luctoretemergo
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:12

luctoretemergo 21 dec 2021 23:36

Vorig jaar voor het eerst daar geweest en zeer aangenaam verrast. Wegen zijn zeer goed onderhouden en ik vond dat je er leuke afwisselende routes kon maken. Klimmen tot 6 km lengte zijn makkelijk te vinden.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 22 dec 2021 07:55

Tussen de 25 en 20 jaar geleden toen ik nog moet trainen, daar veel gefietst. Vooral rond Winterberg/Bodefeld. omdat daar ook slaapgelegenheid in overvloed aanwezig is. Ik vond het, het fijnste gebied om te fietsen me heuvels/bergjes. Veel rustiger dan zuid-limburg en veel betere weg dan Ardennen. Veel prettiger ook dan de Eifel, want veel minder motoren en in de zomer niet zoveel toeristen op de weg. Wegen heel goed. Ik ga dit voorjaar zeker weer een paar dagen naar Winterberg, om van daar uit te fietsen. Laatste jaren Eifel gedan, maar Sauerland beviel toch beter. Enige nadeel is vanaf hier (zo-Brabant) het erheen rijden door het drukke Ruhrgebied oa Essen blijft toch wel wat vervelend. (Maar naar de Eifel ook vaak druk en naar de Ardennen is door Luik ook niet alles).
Ach, ik zeg ook maar wat

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 23 dec 2021 18:31

Ik ben alleen in de zuidwesthoek geweest. Het gebied tussen Olpe en Siegen is niet zo mooi. Te stedelijk en te druk. Verder naar het oosten is het juist wel heel mooi. Vooral goede wegen, niet druk. Wel veel op en neer, maar meestal niet van die extreme percentages. Het kan aan mijn routes gelegen hebben, maar ik vond dat er weinig gelegenheid voor koffiestops was.

Plaats reactie