Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaring Le col?

hayes

hayes 07 jan 2022 09:55

Heb ook de L. Die zit me goed.
Het zeem is niet erg dun maar ik had geen last van schuivend zeem. Ik merk wel dat in de kruis-regio de stof wat 'frommelt'.
Langste ritje ermee is 2 uur maar had geen beetje last. 'k Had echt het gevoel nog een een paar uur verder te kunnen zonder last.
De pijpen zijn best stevig en geven goeie ondersteuning.

Ik gebruik voor de meeste Belgische en Nederlandse shops Shopnbuddies.be, maar ik zag dat Le Col er ook bijzat. En 10% is toch echt fijn.
https://www.shopbuddies.be/cashback/le-col

Chefske
Forum-lid
Berichten: 729
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 07 jan 2022 15:28

Dank voor je reactie. Ik ben zelf iets meer compressie gewend van mijn Castelli bibs. Echter, vandaag een kort ritje op Zwift gemaakt en geen klachten, dus dat is positief! Verder heb ik afgelopen zondag de Eco Pro Jersey (ook in maat L) besteld, ben benieuwd. Echter nog geen bericht dat 'ie onderweg is. Ze zullen het wel druk hebben tijdens de sale. Als 'ie te ruim blijkt te zijn, kom ik er voor die €39,20 vast wel weer vanaf :D

Verder is het denk ik wel de moeite om je Strava te linken aan je Le Col account, want dan spaar je voor 25% korting. Met een beetje geluk valt dat ook weer te combineren met andere acties.

Cash-back moet ik nog even uitzoeken hoe dat werkt en of ik daar gebruik van wil maken, maar in ieder geval dank voor de tip.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

koenve
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2019 13:14

koenve 07 jan 2022 19:21

En hoe ervaren jullie de wasbaarheid van hun kledij ?
Ik heb ook wel elke maand de kortingscodes via strava maar bij de meeste kledij staat echter handwas opgegeven wat me wat tegenhoud om het te kopen.

hayes

hayes 08 jan 2022 12:26

koenve schreef: 07 jan 2022 19:21 En hoe ervaren jullie de wasbaarheid van hun kledij ?
Ik heb ook wel elke maand de kortingscodes via strava maar bij de meeste kledij staat echter handwas opgegeven wat me wat tegenhoud om het te kopen.
Nog geen ervaring met wassen omdat ik er nog maar twee ritjes mee deed.
Maar alles vliegt gewoon in de wasmachine. Ik kies dikwijls het programma fijne of delicate was op 30 graden. Nog nooit een probleem mee gehad.
Chefske schreef: 07 jan 2022 15:28 Dank voor je reactie. Ik ben zelf iets meer compressie gewend van mijn Castelli bibs. Echter, vandaag een kort ritje op Zwift gemaakt en geen klachten, dus dat is positief! Verder heb ik afgelopen zondag de Eco Pro Jersey (ook in maat L) besteld, ben benieuwd. Echter nog geen bericht dat 'ie onderweg is. Ze zullen het wel druk hebben tijdens de sale. Als 'ie te ruim blijkt te zijn, kom ik er voor die €39,20 vast wel weer vanaf :D

Verder is het denk ik wel de moeite om je Strava te linken aan je Le Col account, want dan spaar je voor 25% korting. Met een beetje geluk valt dat ook weer te combineren met andere acties.

Cash-back moet ik nog even uitzoeken hoe dat werkt en of ik daar gebruik van wil maken, maar in ieder geval dank voor de tip.
Ik had ook de Eco Pro in cobalt op het oog maar in alle maten uitverkocht. :?

Chefske
Forum-lid
Berichten: 729
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 12 jan 2022 16:08

Eindelijk bericht van Le Col; ze hadden een foutje gemaakt, de Eco Pro Jersey was toch niet meer op voorraad. Bestelling aangepast naar de Sport Logo Jersey in navy, maat M. Dan heb ik samen met de Sport Bib Shorts een "setje". Shirt was nu nog eens extra afgeprijsd: €49,60 inclusief verzenden. Iets duurder, maar nog steeds een koopje.

Voor het geval mensen nog op zoek zijn naar een bib: je kunt nu de Strava (20% + 50 euro korting) actiecode te combineren met "extra20". De Hors Category Heritage Bib Shorts gaat dan van 180 naar €82,56 (inclusief verzendkosten als je je aanmeldt).
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Chefske
Forum-lid
Berichten: 729
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 22 feb 2022 09:02

Ze hebben bij Le Col nu een actie met "refer a friend"; als bij je een bestelling >€125 (na aftrek van kortingen) een persoon opgeeft als referentie, krijg je 14 dagen later allebei een kortingscode voor een gratis Sport Logo Gilet windvestje (excl. verzendkosten).

Mocht er iemand van plan zijn om een bestelling te plaatsen, dan zou het zeer gewaardeerd worden als die persoon mij als referentie opgeeft! Stuur in dat geval even een persoonlijk bericht, dan deel ik mijn gegevens en ontvangen we allebei zo'n kortingscode: win-win! :like:
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

b-j.hart
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2021 18:36

b-j.hart 17 apr 2022 21:42

Gratis gilet? Zie linkje onderaan.

Ik ben altijd al fan van dit merk. Inderdaad voor de eerste keer iets gekocht met Strava korting plus de reguliere korting wat het wel betaalbaar maakte door de grote korting. Voor shirts vind ik het niet heel belangrijk, is voor mij al snel goed, maar vooral van de bib shorts ben ik erg fan. Zowel sport als hors categorie. De zeem is echt top en de pasvorm ook fijn.

Laatst nog een nieuw setje pro II voor mijn verjaardag mogen bestellen. Shirt zit top en is erg mooi en bib is weer als vanouds, goede pasvorm en comfortabele zeem voor lange ritten. Mocht er iemand nog een gratis gilet willen: dan kan je deze link gebruiken, dan krijgen jij en ik er gratis een. https://lecol.mention-me.com/m/ol/uz0xm ... n-hartgers

b-j.hart
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2021 18:36

b-j.hart 18 apr 2022 00:27

Als je iets van ze gaat bestellen trouwens, anders geldt de actie niet. En gebruik vooral de koppelcode van je Strava, want dat genereert nog meer korting

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 18 apr 2022 20:19

b-j.hart schreef: 18 apr 2022 00:27 Als je iets van ze gaat bestellen trouwens, anders geldt de actie niet. En gebruik vooral de koppelcode van je Strava, want dat genereert nog meer korting
Inderdaad. Met een beetje km's maken heb je dan altijd 30% korting.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 apr 2022 08:42

Jammer dan toch wel dat je bij "gewoon" bestellen zoveel te veel betaalt.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3485
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 19 apr 2022 08:57

Inderdaad, het geleverde blijft hetzelfde, ze moeten hetzelfde product opsturen. En als ik dan kilometers fiets krijg ik korting. Alhoewel, dit is natuurlijk om "gratis" publiciteit te genereren. En waarschijnlijk wel effectief, want dikke kans dat mensen die die kilometers op strava zien ook fietsen en ook een setje kopen. Ik snap het model, maar moet eerlijk zeggen dat ik er wel een hekel aan heb.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 apr 2022 09:07

Maar hoe valt Le Col? Als Castelli of als Craft?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie