DT swiss 350 freehub lagers vervangen
Is goed te doen, dop 19 dacht ik, lichte kunstof hamer en beleid eruit kloppen.
Erin persen heb ik met een draadeind en ringen en dop 19 voor elkaar gekregen
Erin persen heb ik met een draadeind en ringen en dop 19 voor elkaar gekregen
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Ik kreeg vandaag na navraag bij DT via Juncker volgende terug;
De lagers in de body zijn niet bedoeld om te verwijderen en vervolgens te vervangen. Dit heeft als reden dat het materiaal van de body zachter is dan dat van de lagers. Wanneer er een lager uit de body gehaald word, zal deze altijd het materiaal van de body minimaal oprekken of verwijderen. Daardoor zal een body nooit meer 100% functioneren zoals deze voorheen gedaan zou hebben. Ons advies is om ten aller tijde bij versleten lagers in de body, de volledige body te vervangen.
Toch wel bijzonder
De lagers in de body zijn niet bedoeld om te verwijderen en vervolgens te vervangen. Dit heeft als reden dat het materiaal van de body zachter is dan dat van de lagers. Wanneer er een lager uit de body gehaald word, zal deze altijd het materiaal van de body minimaal oprekken of verwijderen. Daardoor zal een body nooit meer 100% functioneren zoals deze voorheen gedaan zou hebben. Ons advies is om ten aller tijde bij versleten lagers in de body, de volledige body te vervangen.
Toch wel bijzonder
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Wat een grote onzin. Die lagers zijn super gemakkelijk zonder schade te verwijderen.
Bij speedplay ooit dezelfde onzin te horen gekregen dat het naaldlager niet te vervangen was. Maar dat ging ook super makkelijk.
Bij speedplay ooit dezelfde onzin te horen gekregen dat het naaldlager niet te vervangen was. Maar dat ging ook super makkelijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat klopt dan wel weer. Maar je kan dan ook gewoon een eerlijk antwoord geven.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
DDX heeft gelijk als je puur naar de centen kijkt. Maar het is toch zonde om een prima body weg te gooien bij het oud vuil?
Als je de tijd er voor hebt en je wilt het zelf doen, go for it.
Je kunt prima de lagers vervangen.
Als je de tijd er voor hebt en je wilt het zelf doen, go for it.
Je kunt prima de lagers vervangen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Eruit tikken is de ghetto metode maar als je het vaker doet is eruit trekken met een expander van bijv. kukko heel veel eenvoudiger. Als een passende hebt kost zelfs het moeilijkste lager max 10 seconden om de expander te monteren en het lager eruit te trekken (gaat er ook niets kapot).
Bijzondere naam voor deze tool hebben die Denen (moest die Kukko even opzoeken): https://www.jnf.dk/da/product/aftraekke ... r-14-19-mm
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Maar die tool is dan weer duurder dan een nieuwe body.... En om die nou alleen daarvoor aan te schaffen. Dan moet je toch een behoorlijke gereedschapsfetishjist zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!