Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Sportful Dolomiti Race 2022

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 16 dec 2021 10:42

Hoi,

aangezien ik komend jaar de eerste keer de Sportfull Dolomiti Race ga rijden, dacht ik, ik maak eens een onderwerp ervoor aan. Ik ben erg geinteresseerd in de ervaringen van anderen en of er komend jaar ook mensen rijden die deze Granfondo voor het eerst gaan rijden.

Na een aantal keren de Maratona dles Dolomites gereden te hebben, ben ik voor 2022 niet ingeloot. Ik denk dat ik met de deelname aan de Sportfull een waardige vervanging gevonden heb. Of zie ik dit verkeerd?
Is deze te vergelijken met bv de Ötztaler Radmarathon?

Groeten,

Pat
Laatst gewijzigd door Pat-G op 02 jan 2022 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 dec 2021 10:45

De Sportful is zeker een waardige vervanger. Hij is zelfs zwaarder dan de Maratona. Sterker nog, het is de zwaarste GF van Italië

Niveau van de organisatie is uitstekend (net als de Maratona trouwens). De Passo Manghen is een absoluut beest!

Enige nadeel: ver rijden. Nog verder dan de Maratona. Er is ook niet zo heel veel acco beschikbaar dus op tijd boeken is aan te raden.

Ik heb 'm 1x gereden en ik moet nog eens terug want helaas was 't weer toen heel slecht.

Er zijn genoeg mooie cols in de buurt om de dagen ervoor af te strepen waarbij de Monte Grappa zonder meer een must do is. Niet onderschatten, zeker de NO en de Z-kant zijn verschrikkelijk steil.

https://www.cyclingcols.com/col/Grappa
Laatst gewijzigd door havana op 28 dec 2021 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

1094
Forum-lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 16 dec 2021 11:36

steilste kilometer 17% de tering

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 dec 2021 11:48

Overigens zit de Grappa niet in de Sportful !

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 16 dec 2021 19:31

havana schreef: 16 dec 2021 10:45 De Sportfull is zeker een waardige vervanger. Hij is zelfs zwaarder dan de Maratona. Sterker nog, het is de zwaarste GF van Italië

Niveau van de organisatie is uitstekend (net als de Maratona trouwens). De Passo Manghen is een absoluut beest!

Enige nadeel: ver rijden. Nog verder dan de Maratona. Er is ook niet zo heel veel acco beschikbaar dus op tijd boeken is aan te raden.

Ik heb 'm 1x gereden en ik moet nog eens terug want helaas was 't weer toen heel slecht.

Er zijn genoeg mooie cols in de buurt om de dagen ervoor af te strepen waarbij de Monte Grappa zonder meer een must do is. Niet onderschatten, zeker de NO en de Z-kant zijn verschrikkelijk steil.

https://www.cyclingcols.com/col/Grappa
Mooi om te lezen!
Accomodatie is al geregeld, in Feltre zelf! Dat was idd lastig, maar is toch gelukt.
Ik ben benieuwd hoe de klimmen mij gaan bevallen. Ik ben toch meer van de langere klimmen. Als ik de klimmen van de Maratona vergelijk met die van de Ötztaler, rij ik liever de langere van de Ötztaler.

Het rijden naar Feltre maak mij niet zoveel uit. Ik rij graag ;-)

Ik kijk er naar uit! Mooi eerste echte doel voor 2022 :D

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 18 dec 2021 07:09

Ötztaler is commerciëler, prachtig parcours maar de Sportfull vond ik achteraf mooier ook al was het beesten weer!

Entourage is prachtig bij de Sportfull lekker op zijn Italiaans, met op zaterdag een kinder race etc.

Zou hem best nog wel eens keer willen rijden in goed weer….
YFood !!!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 18 dec 2021 13:34

Ha, ik reed rond in dezelfde editie als Havana en CSTEENBE en kan alleen maar beamen dat het top geregeld is en schitterende omgeving. In de dagen vooraf is veel te verkennen, zwaar en minder zwaar.
Tijdens de tocht moest ik met name lachen om het effect van een bord met Lungo en Medio en pijlen die andere kanten op wijzen. In 1 keer ben je alle hyper gesoigneerde Itiaantjes kwijt 😅.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 18 dec 2021 21:57

Mooi, mooi om te lezen. Ik krijg er steeds meer zin in.
Nu een kwestie van goed trainen en afvallen ;-)
Met een beetje geluk heb ik in maart mijn nieuwe fiets, dat geeft me alleen nog meer motivatie.
Hebben jullie veel gereden voor de race? Ik kom donderdagmidag aan in Feltre. Normaal rij ik nooit te veel voor de Maratona en Ötztaler. Een rustig rondje maar niet veel meer.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 18 dec 2021 22:10

Ikzelf rijd veel in de dagen voor zo’n evenement: ik rijd toch geen topnotering en wil zoveel mogelijk meepakken in de omgeving, aangezien ik er niet snel weer kom. Ik maak genoeg kilometers op jaarbasis om zo’n dag goed door te komen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 19 dec 2021 00:21

Ik maak er altijd een week vakantie van. En dan iets van 3 of 4x fietsen, 2 of 3 rustdagen en dan zo’n tocht.

Ook voor mij geldt ook dat ik nooit zal winnen, dus wil gewoon alles uit zo’n week halen.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 19 dec 2021 08:05

chris80 schreef: 19 dec 2021 00:21 Ik maak er altijd een week vakantie van. En dan iets van 3 of 4x fietsen, 2 of 3 rustdagen en dan zo’n tocht.

Ook voor mij geldt ook dat ik nooit zal winnen, dus wil gewoon alles uit zo’n week halen.
Bij mij ook hetzelfde. Week rondrijden in het gebied, zat toen ik de Sportfull heb gereden bij het meer van Caldonazo, en genieten van de andere omgeving . Als ik op het eerste 1/3 deel van de uitslag sta ben ik tevreden. Gezien mijn leeftijd, 50+, ben ik daarmee tevreden.
Leuke aan de Sportfull is dat het een echt Italie is, dat geldt b.v. ook voor de Fausto Coppi. Sfeer is enorm leuk en je kijkt je ogen uit bij het zien van al die mooie fietsen en goed verzorgde Italianen. Leuke gesprekken aan de start, kortom een erg leuke, maar ook zware cyclo.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 dec 2021 13:27

Ik rijd zeker het e.e.a. in de omgeving, ik ga niet 2400 km km met de auto rijden om rust te nemen. Dan maar een kwartiertje trager op zondag!

Plaats reactie