Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

verstappen

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 dec 2021 12:58

Als een team het met de benzine een beetje krap heeft berekend, kunnen die 2 rondjes wel net teveel zijn. Levert weer nieuwe issues op.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 17 dec 2021 13:24

De race laten eindigen met 2 rondjes tegen de rijrichting in ...dan krijg je pas sensatie ! :D

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 dec 2021 13:27

Dan moet je tanken.., Dat is dan wel pech - maar het risico op een safety car is er altijd. De vraag is of je dat risico moet nemen en hoeveel risico dan wel. En achter de safetycar zal je toch ook een stuk minder verbruiken dus je hebt ook al iets van besparing.
Dat is net als banden die op zijn.., moet je ook wisselen.

Maar goed, het zou ook te eenvoudig zijn om met 1 simpele regel dat hele complexe vraagstuk op te lossen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 dec 2021 13:31

Tanken mag al lang niet meer. Best jammer want dat was met Verstappen senior soms wel spannend ;-)
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 17 dec 2021 14:09

Ernie C. schreef: 16 dec 2021 21:33 Het is nu eenmaal zo dat Masi de vrijheid heeft om een safetycar de regelen hoe hij dat het beste en het meest in de geest van de wedstrijd vindt.

Had hij besloten om de achterblijvers ertussen te laten, dan had hij Max bestolen.
Had hij de race laten finishen achter de safetycar terwijl de rotzooi al was opgeruimd had hij Max ook bestolen.

Hij moest dus hoe dan ook een beslissing maken waarbij iemand zich genaaid voelt en al die opties waren volgens de regels.
Ik vind het dan verstandig om te kiezen om de fans en coureurs nog één ronde racen te gunnen. Alleen dan krijg je een echte kampioen.
Het was pas echt eerlijk geweest als Hamilton die 10seconden voorsprong weer terug kreeg. Die heeft hij nu voor niets opgebouwd in de race.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 dec 2021 14:17

Neeeheeee.....dat zou niet eerlijk zijn. Want die regel dat alles achter de SC weer terug in elkaar schuift is al jaaaaaaren oud. En daar heeft HAM ook zijn gelukjes al mee gehad, met Imola dit jaar als veruit de grootste meevaller.
In een wielerkoers heeft een kopgroep die voor een gesloten spoorwegovergang staat toch ook gewoon botte pech?
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 dec 2021 14:26

Als je dat over een heel seizoen zou doen, dan zou het eerlijker zijn. De techniek is momenteel ze goed dat je iedereen op dezelfde positie op de baan terug zou kunnen zetten als waar ze reden op het moment dat de safetycar inging. Een marshal met een tablet en pionnetje voor iedere rijder moet volstaan.

Of het er leuker op wordt, betwijfel ik. De gemiddelde F1 race blinkt al niet uit aan spektakel. Juist een safetycarsituatie breekt de boel vaak open.
Campagnolo Ultra Dork

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 17 dec 2021 16:04

NuitKor schreef: 17 dec 2021 14:09
Ernie C. schreef: 16 dec 2021 21:33 Het is nu eenmaal zo dat Masi de vrijheid heeft om een safetycar de regelen hoe hij dat het beste en het meest in de geest van de wedstrijd vindt.

Had hij besloten om de achterblijvers ertussen te laten, dan had hij Max bestolen.
Had hij de race laten finishen achter de safetycar terwijl de rotzooi al was opgeruimd had hij Max ook bestolen.

Hij moest dus hoe dan ook een beslissing maken waarbij iemand zich genaaid voelt en al die opties waren volgens de regels.
Ik vind het dan verstandig om te kiezen om de fans en coureurs nog één ronde racen te gunnen. Alleen dan krijg je een echte kampioen.
Het was pas echt eerlijk geweest als Hamilton die 10seconden voorsprong weer terug kreeg. Die heeft hij nu voor niets opgebouwd in de race.
Die had hij gekregen want hij moest z'n plaats niet teruggeven aan het begin van de race wat al een zéér rare beslissing was van de wedstrijdleiding.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 dec 2021 16:12

Probleem is gewoon het niet consequent toepassen van de regels. Soms is het zo en andere keren weer anders. Die laatste ronde valt nu het meeste op maar zo zijn er nog beslissingen geweest in het jaar.

De ergste vond ik eigenlijk de "3de keer hinderen regel". Hamilton houdt in het laatste weekend voor de 3de keer iemand op in vrije training (de laatste 2 keer was het Mazepin, niet zeker wie de eerste was) wat normaal 5 posities straf oplevert, niets van gekomen.
Afbeelding

hayes

hayes 27 mar 2022 20:50

Toch nog eens gekeken naar F1.
Verstappen weer z'n irritante, continu zagende zelf via boordradio.

Hoe goed hij ook kan rijden, ik zal echt nooit voor die vent kunnen supporteren.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 mar 2022 20:56

Huh? Ik ben alleen de laatste 15 rondjes kunnen zien, maar dat was een mooie strijd toch? Redelijk puntje-stoel hier iig
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2022 21:03

Ja, hij heeft inderdaad een paar minder fraaie opmerkingen gemaakt. Dat heeft ie inderdaad niet nodig. Niet zoals hij vandaag heeft gewonnen. Hier ook puntje van mijn stoel ja.

Mooi ook te zien hoe de sfeer na de wedstrijd is. Heel anders dan met Hamilton. Laat ik zeggen, veel beter! Hamilton zegt nooit mindgames te spelen maar volgens mij doet ie niet anders. Hamilton zegt ook nooit Max of RedBull. Altijd 'hun' of 'die'. Is jullie dat wel eens opgevallen?
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie