Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

verstappen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 dec 2021 12:00

Als je je concurrent voor de titel in de laatste race van de baan tikt, worden al je punten van het hele seizoen geschrapt. Doe je dat mid season, dan krijg je 10 seconden straf.

Meten met twee maten aangaande de laatste race hoort er blijkbaar bij
De F1 heeft wel een beetje een probleem zo.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 dec 2021 12:39

Ernie C. schreef: 13 dec 2021 12:00 Als je je concurrent voor de titel in de laatste race van de baan tikt, worden al je punten van het hele seizoen geschrapt. Doe je dat mid season, dan krijg je 10 seconden straf.

Meten met twee maten aangaande de laatste race hoort er blijkbaar bij
De F1 heeft wel een beetje een probleem zo.
En hoe een fietsforum voor een paar dagen? een formule 1- forum werd :D .
Ik zou zeggen dat als je je concurrent van de baan tikt de laatste wedstrijd is het terecht dat hij al zijn punten kwijt is maar op voorwaarde het opzettelijk is. Maar hoe bewijs je dat of is het dan terug willekeur??
Verstappen heeft de overwinning toch niet gestolen gisteren. De laatste ronde zat Hamilton nog altijd in winnende positie. Het is enkel dank zij een magistrale move dat Max toch nog winnaar werd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 dec 2021 12:43

Niemand verwijt Verstappen echt iets. Het is toch vooral de wedstrijdleiding die het moet ontgelden.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 13 dec 2021 13:18

Max zegt; dit is een mirakel ergo ze bestaan nog.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 dec 2021 13:19

Miracle on tarmac....

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 dec 2021 13:22

marsman schreef: 13 dec 2021 11:06
Neem van mij aan dat er in Engeland maar heel weinig mensen zijn die Max de terechte kampioen vinden. Daar is de algemene tendens dat het Kampioenschap door Max is gestolen en ze vinden de reactie van Toto naar de raceleiding meer dan terecht.
Sorry hoor, maar dan zijn ze nog chauvinistischer dan Fransen.
Kijk het seizoen even terug.

Laten we zeggen dat buiten Engeland en de objectieve kijker vrijwel iedereen dit niet vind, dat is ook wel opvallend. En ik denk Hamilton zelf ook wel, die heb je ook niet gehoord over de besluiten en als iemand altijd loopt te janken is hij het.

Een Hamilton fan baalt natuurlijk dat snap ik ook wel. Maakt ook niet uit.

Ik kan met niet voorstellen dat er 1 objectieve kijker is die vind dat Ham dit meer verdient dan Max.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 dec 2021 13:34

havana schreef: 13 dec 2021 12:43 Niemand verwijt Verstappen echt iets. Het is toch vooral de wedstrijdleiding die het moet ontgelden.
Ja daar kan je het hele jaar iets van zeggen. Daarom vind ik ook dat dit uiteindelijk de terechte winnaar is.

Even kort
1e race 14 punten Max (wedstrijdleiding)
Imola Heel heel veel geluk Ham na een eigen fout (dat mag)
Baku 10 punten Max door pech (hoort er ook bij)
Silverstone 25 punten Max
Hongarije Heel voorzichtig geschat 15 punten Max
Monza 5 punten Ham

Zo kom ik op 50 punten voor Max extra en zo heel raar is dat niet gerekend.
Dan hoor ik mensen denken, ja maar dat is racen, precies, gisteren ook.

Ik vind gisteren de inhaal actie van Max in de eerste ronde ook zeker niet dat Ham die positie moet teruggeven. Laat dat helder zijn.

Maar als er grind ligt doet Ham dit niet, net zoals in Brazilië en Jeddah. Dan schuift ham erachter. Wat hij doet hij laat zijn auto buitenom lopen en zegt dan ik wordt eraf geduwd. Dat doet hij heel slim, daarom is ie oa ook 7 keer kampioen. Hij is slim, snel en heel constant. Maar kijk even naar Oostenrijk 2020 waar hij Albon echt de baan af rijd, Geen straf voor Ham......

Door de Mercedes tactiek lijk het of Max er veel mensen af heeft gereden. Maar Ham heeft er de laatste 3 jaar zes man af gereden, Verstappen drie!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 dec 2021 13:36

Ik houd wel mijn hart vast voor volgend jaar. De Mercedes was de laatste weken echt een heel stuk sneller dan de Red Bull. Maar goed, wie dan leeft wie dan zorgt :D

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 dec 2021 13:53

Iedereen bekijkt het op zijn eigen manier.
De één alleen naar de laatste race, de ander naar het hele seizoen.
De volgende naar de laatste races.
Zo worden diverse meningen gevormd.
En daar is niets mis mee.
Ik heb vooral genoten van het doorbreken van de 'veilige' status van Mercedes cq de titelhouder.
Er moest nu echt gewerkt worden.
Dat Verstappen wat agressiever is vind ik mooi, zolang het maar veilig blijft.
Beide hebben mazzel en pech gehad.
Ik dacht in het begin dat Red Bull Mercedes bijgebeent had qua snelheid.
Maar na de invoering van de nieuwe banden in Silverstone had Mercedes, in mijn ogen, opeens weer een voorsprong in snelheid.
Vanaf toen moest Verstappen echt werken..
Ik zag het laatste deel van het seizoen best wel pessimistisch in want met Amerika, Saoedi Arabië, Bahrein en Abu Dhabi waren er veel Mercedes circuits aan de beurt.
Na de (voor mij onverwachte) winst van Verstappen in Amerika had ik in mijn hoofd dat hij dan alleen nog "eventjes" hoefde te winnen in Mexico en Brazilië.
Maar de tactische motorwissel in Brazilië bracht een ander scenario voor mij.
Toen had Verstappen voor mij, buiten pech voor één van beide, de titel verloren.
Het verloop van de drie Arabische races bevestigden, helaas, mijn vermoeden.
Tot aan de laatste ronde van het seizoen........... ;)
Als ik dan het verloop van het hele seizoen kijk is Verstappen de (iets) betere coureur geweest maar had Mercedes een betere auto/motor.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 dec 2021 14:08

Verstappen heeft dit jaar wel een grote stap gezet in de kwalificatie, dat rondje in Saudi Arabie was echt magistraat goed (tot hij de muur tikte :-( )
En de kwalificatie in Abu Dhabi was ook enorm goed.

Als de Red Bull volgend jaar een beetje degelijk is, kan hij vertrokken zijn voor een reeks.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 dec 2021 14:22

Maar met de nieuwe regels kunnen we misschien ook kijken naar een titelstrijd tussen Norris en Alonso o.i.d.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 dec 2021 14:47

havana schreef: 13 dec 2021 13:19 Miracle on a tarmac....
On topic: dat heb ik bij Quickstep meerdere malen gezien :mrgreen:
Less is bore

Plaats reactie