Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

verstappen

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 dec 2021 20:14

Ach ja, alle Mercedes rijders zijn hetzelfde. Nog een geluk dat Audi en BMW niet meedoen. Anders hadden we nooit een buitenspiegel of knipperlicht op onze normale auto’s gehad :lol:
Do or don’t, there is no try

hayes

hayes 16 dec 2021 20:32

Het blijft grappig hoe eerst de regels perfect gevolgd werden.
Nu wordt al toegegeven dat het eigenlijk niet zo was.
Het reglement is genegeerd. Punt.
En daardoor is hij wereldkampioen.

Het kon bij z'n eerste move al gedaan zijn. Daar stuurde hij zelf veel te agressief in. Een crash en hij was wereldkampioen. Dat wist hij heel goed. Hamilton kon alleen maar uitwijken. Max rijdt zelf heel erg op het randje, er regelmatig over. Dan moet je niet komen **** als je zelf tikken krijgt of als ze eens niet uit de weg gaan.

Ik heb het niet voor dergelijk rijders. Schumacher was een super talent. Maar nog meer een immense kl**tzak. Nooit of te nooit een greintje respect voor hem gehad, hoe fantastisch hij ook kon sturen.

Ik snap dat Nederland Max uitroept tot automotive God. Maar fan zijn, betekent echt niet dat je kritiekloos moet zijn.
D*mn, ik ging hier niet meer reageren :|

hayes

hayes 16 dec 2021 21:06

Mr. Schumacher (sorry voor off topic)

https://youtu.be/827OLC8pWHA?t=148

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 dec 2021 21:33

Het is nu eenmaal zo dat Masi de vrijheid heeft om een safetycar de regelen hoe hij dat het beste en het meest in de geest van de wedstrijd vindt.

Had hij besloten om de achterblijvers ertussen te laten, dan had hij Max bestolen.
Had hij de race laten finishen achter de safetycar terwijl de rotzooi al was opgeruimd had hij Max ook bestolen.

Hij moest dus hoe dan ook een beslissing maken waarbij iemand zich genaaid voelt en al die opties waren volgens de regels.
Ik vind het dan verstandig om te kiezen om de fans en coureurs nog één ronde racen te gunnen. Alleen dan krijg je een echte kampioen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 dec 2021 21:42

En was in de geest van het seizoen…..

Maar zelfs vanavond op het gala niet komen is gewoon diep triest.
Hoop dat Ham blijft racen en volgend jaar weer klop krijgt.
Less is bore

hayes

hayes 16 dec 2021 21:50

Ernie C. schreef: 16 dec 2021 21:33 Had hij besloten om de achterblijvers ertussen te laten, dan had hij Max bestolen.
Had hij de race laten finishen achter de safetycar terwijl de rotzooi al was opgeruimd had hij Max ook bestolen.
Bestolen?? Omdat de regels gevolgd correct worden?
Max was eigenlijk gewoon trager. De hele race lang eigenlijk. Dat heeft niets met bestolen te maken.
Soit, vanaf nu boek met regels met een boog de vuilbak in en kiezen voor het meeste spektakel. Wat voor zin heeft die ellenlange lijst met regelementen als ze continu aangepast worden om de fans iets te gunnen? :mrgreen:
Komaan.

Of het nu Hamilton vs Verstappen was of Vettel/Alonso of...
F1 heeft hier een heel slechte zaak gedaan. Waarom zouden veel grote merken zich ver van F1 houden?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 dec 2021 22:10

Hamilton was sneller maar werd gepakt op de bandenstrategie.

Als de raceleiding alles mag beslissen, is alles volgens de regels, ook wat nu besloten is. Ze hadden de lapped cars al een ronde eerder weg kunnen sturen. Dan wordt je dus bestolen omdat dat niet op tijd gedaan wordt en omdat Masi niet de vrijheid pakt die hij heeft om die fout goed te maken.

Natuurlijk is het één grote puinhoop geworden zo en ik hoop echt dat ze dit anders gaan regelen. Er moet vaste regels komen maar dan bij voorkeur wel sneller te regelen dan "lapped card may niet overtake". Je kunt ook een veilig baansegment aanwijzen waar de auto's de juiste volgende aannemen of zoiets.
Campagnolo Ultra Dork

V077
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 aug 2019 16:04

V077 16 dec 2021 22:15

daniel1975 schreef: 16 dec 2021 21:42 Hoop dat Ham blijft racen en volgend jaar weer klop krijgt.
Mercedes en Red Bull gaan volgend jaar voor plek 3. Achter Charles en Carlos!!!!

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 17 dec 2021 07:10

Ik las ergens een interview met ene Ecclestone (oude vent, schijnt ook wat in de f1 te hebben gedaan), die denkt het zijne over communicatie teams - wedstrijdleiding;

"Zo zou ik tijdens de race nooit alle radioberichten van de teambazen aan de raceleiding op televisie hebben laten horen”, stelt Ecclestone. “Ik zou dergelijke communicatie tijdens de wedstrijd principieel hebben verboden. Je kunt een wedstrijdleider niet zo onder druk zetten, ook niet in het openbaar."

https://www.formule1.nl/nieuws/ecclesto ... formule-1/

Zou volgens mij dit seizoen inderdaad een boel gescheeld kunnen hebben als al dit gejammer en geklaag de kijker bespaard was gebleven...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 dec 2021 07:38

Ach, wat moet je er van zeggen.
Blijkbaar is er eerder in het seizoen een gesprek geweest met de teams waar de voorkeur is uitgesproken om de coureurs meer te laten racen en te proberen om de races zoveel mogelijk onder 'groen' te laten finishen.
Dus denk ik dat Masi zijn best heeft gedaan om dat te volgen.
Maar nu is gebleken dat dat dus ook fout kan lopen.
De FIA moet nu maar gaan nadenken hoe hier mee om te gaan, wat ze ook gaan doen als ik de berichten zo lees.
En wat betreft de race zelf; als Bottas gewoon in de kont van Verstappen had gezeten had Max die twee pitsstops nooit kunnen maken omdat hij dan zijn gridpositie was verloren.
Dus moet Mercedes ook eens kijken naar zijn eigen rijders. :mrgreen: :twisted:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8449
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 dec 2021 12:13

En waarom niet Hamilton op de Rode band gezet.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 dec 2021 12:24

Maar dat hele safetycar gebeuren kunnen ze toch afvangen door een simpele regel:
- Een race wordt altijd geindigd met 2 racerondes.

(ok. dan heb je nog de uitzondering nodig als je in een safetycar situatie, of onderbroken race, zit en het niet meer mogelijk lijkt te zijn om de race uberhaupt nog voor het donker, of voor het einde van de dag of voor XXX moment af te ronden. Dan moet je toch iets doen met de uitslag gelijk maken aan de doorkomst van de laatste ronde die nog gewoon op racesnelheid verreden is oid).

Of je nu linksom of rechtsom een puinhoop maakt van die gelapte rijders, van beslissingen over de safety car of wat dan ook. Iedereen weet, wat er ook gebeurd, we gaan sowieso nog 2 rondjes racen.
Dan is het ook qua strategie om die banden wel of niet te wisselen.., met track positie etc. Duidelijk dat je er niet op hoeft te gokken dat je onder safetycar klaar gaat zijn.

Laten we met die lapped cars dan nog 1 simpele regel maken.
- Als er safety car komt met 1 of meerdere rijders op achterstand. Dan zal de fysieke volgorde achter de safetycar gelijk zijn aan de stand in de race, op het moment dat de safetycar de baan op komt. Eerder dan dat dit voor elkaar is, kan de safetycar de baan nog niet verlaten.

Rijders kunnen zich dan niet unlappen, maar moeten gewoon netjes hun plek opzoeken. De teams kunnen met radiocommunicatie prima doorgeven achter welke rijder ze zich moeten positioneren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie