Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

verstappen

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 dec 2021 15:46

Beetje hetzelfde als je met wielrennen als eerste bij de slotklim aankomt maar wel moet wachten op de rest zodat iedereen er tegelijk aan begint :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2021 15:52

NuitKor schreef: 12 dec 2021 15:36 ik snap er niet veel van maar dit voelt wel enorm oneerlijk.

Hamilton heeft last gehad van al die lapped cars om dan opeens worden ze tijdens de safety car weggehaald, zodat Max die niet meer hoeft in te halen...
Dat doen ze bij iedere safety car. Het zou dus oneerlijk zijn als ze het nu niet zouden doen. Mercedes heeft ervoor gekozen om geen banden te wisselen en Red Bull wel. Het team met de beste tactiek heeft hier gewonnen.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 dec 2021 15:53

Jans schreef: 12 dec 2021 15:25 Oh nee, het gaat bij mij maar een klein beetje om de persoon en vooral om de sport. Het lijkt dat hier wel afgezeken mag worden als iemand korfbal leuk vindt (ik niet hoor), maar als je een andere mening hebt, ben je een zeikerd.
het ging mij over de opmerking van het ontbreken van de hoofdletter, wat voor belang heeft dat nu? Ik schrijf anders zo goed als foutloos, dit was gewoon gemakshalve. Voor de rest mag je uw mening hebben die je wil, dat is je goed recht.
Ik ben trouwens zelf niet echt een formule 1-fan , zelfs ook niet echt een Verstappenfan maar gezien de omstandigheden ( Verstappen is bestolen dit jaar) en de verwachte spanning en het feit dat het een Nederlander is....toch maar besloten van een topic te openen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2021 15:53

Ik heb wel een beetje het idee dat ik het hele seizoen voor niks heb zitten kijken. Misschien volgend jaar gewoon allen in één rondje regelen? :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2021 15:53

Ja maar dan moet je nog wel het lef hebben om meteen te demarreren, of in dit geval in te halen!
Mooie reactie van Hamilton ook hoor. Wolff daarentegen….
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 12 dec 2021 15:59

Ik snapte vooral niet dat er de tweede ronde vsc toen verstappen al gestopt was nog heel even een mogelijkheid was om ook te wisselen voor hamilton. Maar het is wel vaker dat de keuzes van de leider in de wedstrijd bepaald worden door wat erachter gebeurt. En in dat opzicht heeft Mercedes te veel aan verdedigen van baanpositie gedacht. Maar ik denk dat er wel degelijk heel even kansen waren om Hamilton te laten wisselen naar Medium. Ze stonden daar ook even mee buiten. En had hamilton op nieuwere mediums de laatste ronde aangevangen dan was er een mogelijkheid dat hij t wel gehouden had. In ieder geval zo spannend wordt het denk ik nooit meer.

Over en weer zijn er door het hele kampioenschap wel een hoop dingen gebeurd die voor een van de partijen oneerlijk was.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 dec 2021 16:01

Dit jaar werd het een beetje het failliet van de formule 1 vind ik. Meer betwistbare scheidsrechterlijke beslissingen die het resultaat bepaalden dan de prestatie van de sporter zelf.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2021 16:03

Tja da’s topsport…
Daarover gesproken; nu even schakelen naar Ajax-AZ. Ik heb weinig met voetbal en eerlijk gezegd nog minder met F1 maar ik hou gewoon van topsport :)
En als geboren Zaankanter moet ik deze natuurlijk wel kijken. Ook al omdat mijn petekind het tweede scherm doet op espn ;)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 12 dec 2021 16:08

Maargoed als je t optelt presteerden verstappen en hamilton wel ongeveer even goed en constant en hebben ze beide pech en geluk gehad. Het is nu eenmaal niet een 100% eerlijke sport. Zo waren de heftige acties van Perez ook bepalend voor het verloop van de race.

Kijk volgend jaar zit Formule 1 bij Viaplay en dat wordt me toch te duur. Vond het altijd best leuk om te kijken, maar als er koers was keek ik toch wel koers. En daar rijden de tourcontenders elkaar over het algemeen niet de baan af. En daar wordt het kampioenschap in ieder geval niet bij de Jury betwist..
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 dec 2021 16:09

Gerechtigheid!!!! voor Nr33 Max Worldchampion! :like: :like:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2021 16:15

33 wordt 1. Kan iedereen weer een nieuwe garderobe aanschaffen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 dec 2021 16:15

Het lachertje van het jaar 2021. :lol:

Verstappen in de laatste ronde voorbij Hamilton en finished als eerste en is daardoor wereldkampioen F1 doordat er vlak voor het einde een safety car werd ingesteld waarbij achterblijvers uit het zicht van MV werden verwijderd.

Dan was het m.i. toch spannender om naar die andere MV te kijken die als een raket terug kwam uit verloren positie om in het zicht van de finish en op de eerste plek een fout maakt en alsnog niet heeft gewonnen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie