Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

verstappen

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 dec 2021 16:27

Tsja hij had geluk. Maar dit soort dingen gebeuren in het wielrennen net zo goed. Zoals een leider die lek rijdt of zelfs verkeerd rijdt en een ander wint.

Geluk dwing je wel af, want de keuze om naar rood te gaan was tactisch heel slim.

En Toto Wolff kreeg ook lik op stuk van de wedstrijdleiding, dat was missch wel het beste moment van de dag!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2021 16:36

Orlok schreef: 12 dec 2021 16:15 Het lachertje van het jaar 2021. :lol:

Verstappen in de laatste ronde voorbij Hamilton en finished als eerste en is daardoor wereldkampioen F1 doordat er vlak voor het einde een safety car werd ingesteld waarbij achterblijvers uit het zicht van MV werden verwijderd.

Dan was het m.i. toch spannender om naar die andere MV te kijken die als een raket terug kwam uit verloren positie om in het zicht van de finish en op de eerste plek een fout maakt en alsnog niet heeft gewonnen.
Als je het moment eerder in het seizoen hebt gemist waarbij Hamilton zelf zijn ronde achterstand terugkreeg tijdens een rode vlag (vanwege een crash van zijn teamgenoot nota bene) wellicht onbegrijpelijk maar volledig volgens de regels.

Zonder dat moment had Max op de cruise control tweede kunnen worden hier en was hij nog steeds kampioen geworden.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 12 dec 2021 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 12 dec 2021 16:38

Orlok schreef: 12 dec 2021 16:15 Het lachertje van het jaar 2021. :lol:

Verstappen in de laatste ronde voorbij Hamilton en finished als eerste en is daardoor wereldkampioen F1 doordat er vlak voor het einde een safety car werd ingesteld waarbij achterblijvers uit het zicht van MV werden verwijderd.
Ja maar dat is het belachelijke aan elke safety car bij F1. Al je voorsprong die je opgebouwd hebt is weg. En je directe concurrenten weer achter je. Lapped cars die mogen inhalen is in F1 bij elke safety car. En in de meeste raceklasses.

In indycar is dat volgens mij niet altijd zo. In ieder geval niet op de ovals. Waar in de lead lap blijven ook heel belangrijk is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 dec 2021 16:54

Die safety car regels werken zo voor elke vorm van autosport en hebben dit jaar ook al in het voordeel van Hamilton gewerkt.

De stewards daarentegen, hebben al meerdere keren laten zien dat ze een voorkeur hebben voor Hamilton. Alleen daarom al zou ik Max de titel hebben toegewenst (dat Hamilton een klein kind is, is ook weer een dingetje)

Knap gedaan in ieder geval en 100% verdiend.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2021 17:23

En Toto Wolff kreeg ook lik op stuk van de wedstrijdleiding, dat was missch wel het beste moment van de dag!

Daar sluit ik me bij aan! Al dat gepoch van die gast afgelopen seizoen en dan nu gewoon even lik op stuk krijgen. Geweldig!

Je wint een race -ongeacht of het nu F1 of wegracen of veldrijden is- niet met bakkesen (in het Hollands: grote bek opzetten) Nee je wint door lef te tonen, prestaties te leveren en gewoon jezelf te blijven! Hulde aan den Max!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2021 17:26

Hij doet me trouwens wel heel erg denken aan Mv/dP…..
Zelfde bravoure maar dan in een andere context. Ik geniet van dit soort sporters!!! Fuck the system and go for it! Heerlijk
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 12 dec 2021 17:30

We zijn dit jaar iig succesvoller in de gemotoriseerde sport dan in wielrennen ;-)

Hulde aan Jos en Max Verstappen dat we als kleine …. landje WK F1 zijn !
YFood !!!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 12 dec 2021 17:37

Ho Ho. Vergeet Harrie Lavreysen niet. Die wint dit jaar praktisch alles.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 dec 2021 17:57

Enzzo schreef: 12 dec 2021 17:26 Hij doet me trouwens wel heel erg denken aan Mv/dP…..
Zelfde bravoure maar dan in een andere context. Ik geniet van dit soort sporters!!! Fuck the system and go for it! Heerlijk
Heel erg mee eens!
Maar toch nog spannend dankzij dubbel protest van Merc. Het zal toch niet...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

hayes

hayes 12 dec 2021 18:02

Eerst aankondigen dat de lapped cars niet gaan mogen inhalen. En daarna zonder mededeling zie je ze wel plots inhalen. En de boodschap van Horner naar Fia met als antwoord 'give us a minute'. Tjah...

F1 heeft zichzelf vooral heel erg belachelijk gemaakt vandaag. Een sport die beslist wordt door pitstops, teamgenoten en jurybeslissingen. Wauw...

Ik gun het Nederland en jullie heel erg hoor. Maar dit kan toch echt niet fijn aanvoelen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2021 18:15

Dat vooral! Een jury sport geworden.
En vooral dit seizoen was een test in dat opzicht.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2021 18:21

Met dergelijke snelheden moet er natuurlijk wel goed gekeken worden of de regels worden nageleefd.

Het probleem is wat mij betreft de mogelijkheid om overal maar tegen te protesteren. Laat dat aan de stewards over want al dat geklaag gevolgd door rare beslissingen is geen reclame voor de sport.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie