Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Plannen voor 2022

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 dec 2021 18:51

Grappig hoe dit voor iedereen anders werkt.

Ik heb in deze 2 coronajaren minder doelen gehad dan anders, maar in beide jaren méér gefietst. Mede door het thuiswerken.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 dec 2021 19:04

Ik stel mezelf nooit doelen, neem de fiets wel mee richting Italië voor wat klimwerk.
Ook deze 2 Coronajaren de meeste km's gemaakt, 2x 10.000km, normaal kwam ik rond de 7 tot 8000km per jaar uit.
Verder lekker samen met de verschillende fietsgroepjes km's maken tegen een behoorlijk tempo, thats all.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 dec 2021 19:32

havana schreef: 16 dec 2021 18:51 Grappig hoe dit voor iedereen anders werkt.

Ik heb in deze 2 coronajaren minder doelen gehad dan anders, maar in beide jaren méér gefietst. Mede door het thuiswerken.
Hier hetzelfde en dat dan nog eens met mijn beste vorm ooit (op mijn 42ste dan nog :mrgreen: )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 16 dec 2021 21:44

hayes schreef: 16 dec 2021 18:17
Slowracer schreef: 16 dec 2021 14:17
hayes schreef: 15 dec 2021 22:16 Mooie plannen alweer.

Ikzelf nog niet zo veel gepland.

Familievakantie wordt waarschijnlijk weekje Drôme (Ventoux) en een weekje net boven de Pyreneeën..
Drôme staat voor 2022 ook bij ons op de verlanglijst (was voor dit jaar al een plan, maar ging niet door a.g.v tijdstip waarop we op vakantie gingen). Als dat doorgaat ook aansluitend naar net boven Pyreneeën (Montagne Noir)
Dan hebben wij zowat dezelfde reisplannen. Ik denk dat het derde of vierde keer Drôme wordt voor ons. Heerlijke regio. De Provencaalse sfeer zonder de grote drukte.
Ik twijfel nog of ik Montagne Noir doe, of toch dieper ga en de Pyreneeën intrek (zowat regio Limoux).

Als je Montagne Noir doet is Chateaux De Lastours een aanrader. Niet te lastige wandeling naar vier kasteelruïnes op een paar honderd meter afstand. Ik had de vorige keer m'n fiets niet mee, maar het zag er heerlijk fietsen uit in die regio.
Lastours is ongeveer 25 km van mijn standplaats in de Montagne Noir (Felines-Minervois). In de 20 jaar dat ik daar nu kom nog nooit geweest. Misschien toch eens bezoeken en/of langsfietsen tijdens rondje Pic de Nore. Wegen zijn niet overal even denderend en veel locals hebben zich nog niet aangepast aan de actuele Franse verkeersregels
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

hayes

hayes 16 dec 2021 21:55

Wij zaten in Villeneuve Minervois.
Ik vind het een mooie regio. Jammer dat het echt wel ver rijden is. Vroeger reed ik altijd 's nachts maar sinds een jaar of twee werd dat héél lastig. Dus doe ik dat niet meer. Ergens halfweg overnachten en dan door.

Ah, ik kijk er al naar uit om wat ritjes uit te stippelen :winkthumb:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 dec 2021 21:56

Slowracer schreef: 16 dec 2021 21:44
hayes schreef: 16 dec 2021 18:17
Slowracer schreef: 16 dec 2021 14:17

Drôme staat voor 2022 ook bij ons op de verlanglijst (was voor dit jaar al een plan, maar ging niet door a.g.v tijdstip waarop we op vakantie gingen). Als dat doorgaat ook aansluitend naar net boven Pyreneeën (Montagne Noir)
Dan hebben wij zowat dezelfde reisplannen. Ik denk dat het derde of vierde keer Drôme wordt voor ons. Heerlijke regio. De Provencaalse sfeer zonder de grote drukte.
Ik twijfel nog of ik Montagne Noir doe, of toch dieper ga en de Pyreneeën intrek (zowat regio Limoux).

Als je Montagne Noir doet is Chateaux De Lastours een aanrader. Niet te lastige wandeling naar vier kasteelruïnes op een paar honderd meter afstand. Ik had de vorige keer m'n fiets niet mee, maar het zag er heerlijk fietsen uit in die regio.
Lastours is ongeveer 25 km van mijn standplaats in de Montagne Noir (Felines-Minervois). In de 20 jaar dat ik daar nu kom nog nooit geweest. Misschien toch eens bezoeken en/of langsfietsen tijdens rondje Pic de Nore. Wegen zijn niet overal even denderend en veel locals hebben zich nog niet aangepast aan de actuele Franse verkeersregels
Lekker badinerend. Heb je ooit wel eens zo’n ‘local’ gesproken als toerist zijnde?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 17 dec 2021 05:53

Enzzo schreef: 16 dec 2021 21:56

Lekker badinerend. Heb je ooit wel eens zo’n ‘local’ gesproken als toerist zijnde?
Wat ik al schreef, ik kom daar al zo'n 20 jaar, ik ken zo'n beetje iedereen in 't dorp en omgekeerd. Alleen degenen die er de afgelopen paar jaar zijn komen wonen niet, omdat door een of andere vage reden de mensen elkaar wat minder opzochten.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 dec 2021 07:04

hayes schreef: 16 dec 2021 18:17Ik denk dat het derde of vierde keer Drôme wordt voor ons. Heerlijke regio. De Provencaalse sfeer zonder de grote drukte.
Moet je niet in de regio Die gaan zitten oid, dat is net zo toeristisch.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 dec 2021 10:03

Enzzo schreef: 16 dec 2021 21:56 Wegen zijn niet overal even denderend en veel locals hebben zich nog niet aangepast aan de actuele Franse verkeersregels
Lekker badinerend. Heb je ooit wel eens zo’n ‘local’ gesproken als toerist zijnde?
[/quote]

Ik heb de laatste tijd weer flink wat uitingen gezien van "te hard rijdende Fransen gezien op wegen waar dat niet kan". Een kapotte elektriciteitspaal, een auto in de greppel en weer een nieuw gedenkteken langs een rechte weg. Dit is de opbrengst van 10 dagen, niet verder dan 30km van huis. Oh ja ook nog een zwaar geïrriteerde chauffeur omdat een andere automobilist nog wilde kijken of er iemand in die auto zat die in de greppel lag.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 dec 2021 10:23

Ik kom hier bijna alleen zeer traag rijdende mensen tegen.
Verschil noord en zuid?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 17 dec 2021 11:34

Voorpret is leuk.
Weer en weder dienende wordt het de de Pyreneeën rond Tarascon sur Ariége. Voor mij een nog onontgonnen regio. Als afsluiting heb ik mij mij ingeschreven voor de L' Ariégeoise op 25 juni. Een cyclo met keuze uit meerdere routes.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 dec 2021 11:40

Enzzo schreef: 17 dec 2021 10:23 Ik kom hier bijna alleen zeer traag rijdende mensen tegen.
Verschil noord en zuid?
Daar zal het misschien wel in zitten, maar ook op kleine wegen kan het je gebeuren dat ze op je bumper rijden. En dat regelmatig. (Bumperrijden is hier zeker niet alleen voorbehouden aan mannen.)

Plaats reactie