Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Plannen voor 2022

hayes

hayes 10 jan 2022 15:32

Merci voor de tips.
Aspin heb ik in 2019 gefietst. Heerlijke col. Niet té lang, niet té steil en mooie uitzichten.

Lac du Cap de Long is wat ver weg, maar nu ik die foto zie, is het wel heel verleidelijk :-)

Jans schreef: 10 jan 2022 14:56 En daarna met de auto opgehaald worden? ;)
Dat zien we dan wel. :D
Ik zou nog wel terug naar vakantiehuis kunnen fietsen. Da's nog zo'n 20-30 km erbij.
Maar vertrekken vanuit de gite en terugkeren zou misschien iets van het goede te veel zijn.
30 km in het platte Vlaanderen is anders dan 30 km op en af :-) En ik vermoed na 2500 hoogtemeters redelijk moe te zijn...
De vorige keren ging vrouw en kinderen de hele dag mee, maar ik merk dat dat voor hen dan echt lange dagen zijn.

Ik heb ook een versie zonder Col de la Core en dan zou het lukken.
Of ik doe Core op een dagje apart.
Nog zo veel te plannen :mrgreen:

De week erna nog eens de Ventoux ook vanuit Bedoin. Dan kan ik de drie zijdes afvinken.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jan 2022 16:18

Dan doe je de Ventoux toch van de drie kanten? Hoeft toch ook niet in één dag? Maar weet je dat in de buurt van de Ventoux nog heel veel mooie beklimmingen liggen? En ook ritten zonder bijzondere beklimmingen maar wel heel mooi om te fietsen?

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 jan 2022 17:59

In de Pyreneeen heb ik eigenlijk het parcours van de Quebrantehuesos op de bucketlist, of in ieder geval de Col du Pourtalet.
Jeugdsentiment, ooit om de Pic du Midi d’Osseau gewandeld. Doorsteken naar Spanje is landschappelijk erg leuk. Aspin is fraai, ooit in l’Etape du Tour gereden.
Niet zijken maar reiden !

hayes

hayes 10 jan 2022 18:21

Jans schreef: 10 jan 2022 16:18 Dan doe je de Ventoux toch van de drie kanten? Hoeft toch ook niet in één dag? Maar weet je dat in de buurt van de Ventoux nog heel veel mooie beklimmingen liggen? En ook ritten zonder bijzondere beklimmingen maar wel heel mooi om te fietsen?
De ander twee zijdes heb ik in het verleden al gedaan. Ik overweeg wel Sault (de mooiste!) en Bedoin in één dag te doen.
We zitten op een uurtje rijden (met de auto) van Bedoin. Maar het is en blijft in de eerste plaats een familievakantie (waar toch best veel hoop te fietsen ook). Dus ik kan niet continu op m'n ééntje er op uit.

De tweede week van vakantie zitten we in de Drôme, in het plattere deel.
Maar die ritjes plan ik later nog wel :D

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jan 2022 18:29

Maar een serieus advies, kom je nog een keer naar de Ventoux, kijk dan ook naar andere beklimmingen. Ze zijn er in overvloed. (Niet allemaal even hoog)

hayes

hayes 10 jan 2022 20:13

Beloofd :winkthumb:
Gorges de la Nesque was waarschijnlijk de mooiste plaats waar ik ooit fietste. Amper 2-3 % stijgen maar zo, zo mooi!

Ik fiets sowieso wel een drietal deftige ritten per week op reis. Maar af en toe een 'naam' hoort er bij.
Zo is de Tourmalet eigenlijk zo zwaar (voor mij toch) dat echt puur plezier wat verdwijnt. Het was afzien. Maar eens boven zo'n grote glimlach op het gezicht :D :D

Ik vond de Luberon heerlijk fietsen bijvoorbeeld. Geen cols met echt constant op en neer.
Het probleem met fietsen in zo'n mooie omgeving is dat ik constant foto's wil maken :mrgreen:

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 17 jan 2022 12:58

Over een jaar hier even terug kijken om te zien wat ervan uitkomt:
- 10000 km veilig op de fiets (alleen buiten, geen Zwift)
- Randje Utrecht in de herhaling (tocht langs de provinciegrens van 300 km, afgelopen jaar stukkie afgesneden en blijven steken op 265)
- midweek Andalusië bij Ger de Heus (voor de 7e keer)
- rond Trois Ballons 6 dagen fietsen in de Vogezen
- zomervakantie 3 weken met 2 van mijn 3 zoons fietsen in Zuid-, Midden- en Noord-Kroatië (nr 3 weigert)
- NL Challenge opvullen in Groningen, Drenthe en Brabant
Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 jan 2022 15:34

- 10000KM, buiten op m'n sportfietsjes (race, gravel en mtb).
- Op korte termijn beslissen of ik mijn MTB er naast blijf houden of deze toch maar in de verkoop (Ben het zat om altijd eerst die 8km over asfalt door de stad te moeten voordat ik echt onverhard kan fietsen).
- Gravelfiets updaten met powermeter
- Meivakantie met gezin naar Italie/gardameer en fiets uiteraard mee.
- Begin juni een weekje bergen met fietsmaat, zal een beetje afhangen van lokale corona maatregelen. Dolomieten of Alpen rond Bourg d Oisans/Guillestre (wil graag eens tussen metershoge sneeuwmuren fietsen)
- Zomervakantie kamperen in Frankrijk met gezin, fiets mee. 9 dagen camping in Cevennes gereserveerd, opties voor andere 9 dagen zijn Dordogne en Drome.
- September hopelijk ook nog een weekje fietsen, afhankelijk van wat de 'juni bestemming' is geworden (Dolomieten/Alpen en regio Ventoux in geval van slecht weer).
- Geen fietskleding te kopen i.v.m. veel-te-veel reeds aanwezig.
- Ook het wat lastiger onderhoud zelf doen.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 23 mar 2022 19:08

Slowracer schreef: 14 dec 2021 11:07 In ieder geval procentueel meer met de fiets naar het werk (ytd 57%), jaartotaal > 5000 km (ytd ong. 4000 km), wat leuke tochtjes op de vakantielocatie (waar dat ook zal zijn komend jaar) en als het past weer eens de Charly Gaul cyclo in september.
Maar even mijn plannen voor dit jaar aanpassen; misschien in juni weer eens met de fiets naar het werk, jaartotaal zal de 1000 waarschijnlijk niet eens gaan halen en misschien een leuk tochtje op een vlakke vakantielocatie (waar dat ook zal zijn komend jaar).
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Steve1975
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2019 20:09

Steve1975 04 mei 2022 16:09

https://www.strava.com/activities/5975639516
Lac du cap de Long is echt wel de moeite
hayes schreef: 10 jan 2022 15:32 Merci voor de tips.
Aspin heb ik in 2019 gefietst. Heerlijke col. Niet té lang, niet té steil en mooie uitzichten.

Lac du Cap de Long is wat ver weg, maar nu ik die foto zie, is het wel heel verleidelijk :-)

Jans schreef: 10 jan 2022 14:56 En daarna met de auto opgehaald worden? ;)
Dat zien we dan wel. :D
Ik zou nog wel terug naar vakantiehuis kunnen fietsen. Da's nog zo'n 20-30 km erbij.
Maar vertrekken vanuit de gite en terugkeren zou misschien iets van het goede te veel zijn.
30 km in het platte Vlaanderen is anders dan 30 km op en af :-) En ik vermoed na 2500 hoogtemeters redelijk moe te zijn...
De vorige keren ging vrouw en kinderen de hele dag mee, maar ik merk dat dat voor hen dan echt lange dagen zijn.

Ik heb ook een versie zonder Col de la Core en dan zou het lukken.
Of ik doe Core op een dagje apart.
Nog zo veel te plannen :mrgreen:

De week erna nog eens de Ventoux ook vanuit Bedoin. Dan kan ik de drie zijdes afvinken.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 01 jan 2023 23:33

Sulla schreef: 26 dec 2021 23:03 Ik hoop het volgende nog te doen:

1. Gemeente challenge afmaken
2. Gemiddeld 150 km per week (afgelopen jaar 100 per week vrij makkelijk gehaald)
3. Vaker de heuvels in.
4. 15 kg afvallen
5 een rit van 200 (record nu 160)

Heb afgelopen weken trouwens wel tikkie van corona gekregen....Dus ff zien hoe snel of langzaam de conditie weer enigszins op peil is. Moet nu nog even niet aan echt aan fietsen denken.
Nou, hier is dus bijzonder weinig van terecht gekomen.

1. De gemeente challenge. Gelukt 172 nieuwe gemeentes dit jaar.
2 gefaald, ben er gewoon niet in geslaagd om erg regelmatig te fietsen. En het corona tikkie heeft er voor gezorgd dat de snelle tussendoor ritjes er nooit van kwamen
3 nope, wel mooie berg rit op gran canaria kunnen doen.
4. Helaas
5. Nope, 150 was de max. En die rit maskte wel duidelijk dat 200 er eigenlijk niet meer in ging zitten dit jaar.

Volgend jaar beter

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 jan 2023 10:57

rob74 schreef: 10 dec 2021 15:58 Thailand,
Filipijnen,
Indonesie,
Japan,.....Tenminste, tenminste, als de wereld weer een beetje open gaat. En anders ga ik weer een hele lange solotrip met bagage door Europa doen.

En weer eens een cyclo rijden of uberhaupt een koers rijden. Daar is ook al 2 jaar niks van terecht gekomen.
Bijna allemaal gelukt. Thailand was weer 'normaal' geopend en daar heb ik afgelopen december 30 dagen vertoefd. De lange backpack trip heb ik er ook maar even bij gedaan. Barcelona - Utrecht in een week of vier. De cyclo rijden is mislukt, maar wel weer een paar keer op Sloten gekoerst
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie