Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Wahoo fit file error upload naar Strava.

esmeew
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 09 dec 2021 08:07

[OPGELOST ] :D

hi allemaal,

ik fiets al meer dan een jaar met mijn wahoo elemnt bolt, en na elke rit wordt mijn fit file mooi automatisch naar Strava, Komoot en trainingspeaks geupload. Zowel indoor als outdoor trainingen.
Gisteravond 57 minuten binnen gefietst, en Strava maakt hier 4 seconden van.
Iemand een idee wat ik hier mee kan doen?
In trainingpeaks en komoot zie ik beide wel 57 minuten, en zie ik ook mijn afstand en wattages.
Ik heb al geprobeerd de file te downloaden van trainingpeaks en handmatig op Strava te zetten, maar dat werkt helaas niet, dan krijg ik exact dezelfde fit file die Strava dus niet goed herkent.

Wanneer ik iets meer in de elemnt app graaf, zie ik dat er bij deze training wel staat dat ik hem met mijn KICKR heb gedaan, maar in tegenstelling tot andere KICKR trainingen zie ik ook een kaart, en qua GPS afstand heb ik natuurlijk 0 meter gefietst want mijn training was binnen. Heel vreemd dit heb ik nooit eerder gehad.

3 vragen dus aan jullie:
- herkent iemand dit probleem?
- iemand een idee hoe ik deze fit file kan bewerken (gratis) en de GPS gegevens eruit kan halen? (ik denk dat dit het probleem voor deze rit zal oplossen)
- Wat kan ik doen dat dit de volgende keer niet gebeurt?


Edit:
met fitfiletools.com de locatie en hoogte weggehaald van de file, helaas geen succes.

Edit 2:
Met fitfiletools heb ik de eerste 2 minuten van de file weggehaald. Hier zat op de 1 of andere manier GPS gegevens in. Misschien dacht de elemnt eerst dat ik buiten ging fietsen en duurde het 2 sec voordat hij begreep dat ik met de KICKR trainde. :?
Nu heb ik in elk geval weer een mooie file op Strava, want anders telt het niet 8-)

ik verwijder deze post niet zodat misschien iemand anders er ooit wat van kan leren! :like:

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 09 dec 2021 08:30

Je moet de bolt in indoor modus zetten. Aan/uit instellingen knopje en dan Locatie op binnen zetten. Dan heb je dit probleem voortaan niet.

Verder niet druk over maken... als jij weet dat het gebeurt is is toch goed genoeg.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

esmeew
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 09 dec 2021 08:32

Bedankt voor de tip. :like:
Normaal gaat dit altijd automatisch goed wanneer ik met de KICKR verbind denk ik. Ik heb de Bolt nog nooit op indoor hoeven zetten.
Volgende keer zal ik er even extra op letten.

Plaats reactie