Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Overschoenen tegen kou. (En andere tips tegen koude voeten)

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 31 dec 2021 11:26

https://www.comfort-producten.nl/nl/

Ik heb de Breschat verwarmde sokken en dan ben je er echt vanaf.

Er zijn nu modellen voor 129,- van 169,- ivm een nieuwere uitvoering.

Opgeladen ...kun je in dehoogste stand (er zijn 3 standen) ongeveer 3,5 uur vooruit.In de middelste stand natuurlijk meer uren.

Ik zorg wel ...voordat ik weg ga, altijd al warmevoeten heb.Dus goede dikke sokken aan thuis en warme schoenen en dan kun je dus uren fietsen met warme voeten.IK heb mijn hele leven al steenkoude voeten en alles al geprobeerd.Die verwarmde sokken zijn het eerste wat echt heelgoed werkt.

Ik heb alleen koude voeten als ik stil zit of dus langere afstanden fiets.Lopend nooit last. Het heeft dus alles te maken met stilstaande voeten.

Ik heb het mijn buurman (van 80 verteld), die ook altijd steenkoude voeten heeft thuis. Die heeft nu zoń verwarmd dekentje voor zijn voeten gekocht.Dat is wel leuk want nu zit hij fijn avonds tv te kijken met warme voeten. :idea:

iroelho
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 sep 2013 20:46

iroelho 31 dec 2021 13:56

LethalP schreef: 30 dec 2021 16:52
iroelho schreef: 30 dec 2021 12:19 Recent een paar Northwave Celsius XC Arctic GTX winterschoenen aangeschaft. Had er hoge verwachtingen van, maar die zijn (nog?) niet bepaald ingelost. Bij ritten rond de 0-2 graden alsnog koude tenen na ca 1,5 uur fietsen. Fiets met Gripgrab merino wintersokken + Gripgrab CyclinGaiter enkelsokken om te voorkomen dat er koude wind via je enkels binnenkomt. Maar da's allemaal (voor mij althans) nog niet hét recept tegen koude tenen. Aanvullende tips zijn welkom!
Ik heb deze schoenen ook sinds een aantal jaar. Ik had hiervoor ook altijd last van koude tenen/voeten, maar deze schoenen i.c.m. merino wintersokken zijn voor mij echt de uitkomst.
Zitten ze soms te strak? Eventueel je voeten insmeren met Vaseline, of iets anders wat als extra laag functioneert.

Qua maat zitten ze helemaal goed (2 maten geprobeerd), dus daar ligt het alvast niet aan. Die vaseline deed ik idd bij mijn zomerschoenen, dat werkte behoorlijk goed. Had gehoopt daar vanaf te zijn (toch wat gedoe voor vertrek), maar blijkbaar niet. Overschoenen kan ik ook nog proberen, hoewel de ruimte daarvoor wel beperkt is, qua ruimte tussen schoen en crank/achterbrug. Enfin, we blijven proberen :-)

iroelho
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 sep 2013 20:46

iroelho 31 dec 2021 13:58

codex schreef: 31 dec 2021 11:26 https://www.comfort-producten.nl/nl/

Ik heb de Breschat verwarmde sokken en dan ben je er echt vanaf.

Er zijn nu modellen voor 129,- van 169,- ivm een nieuwere uitvoering.

Opgeladen ...kun je in dehoogste stand (er zijn 3 standen) ongeveer 3,5 uur vooruit.In de middelste stand natuurlijk meer uren.

Ik zorg wel ...voordat ik weg ga, altijd al warmevoeten heb.Dus goede dikke sokken aan thuis en warme schoenen en dan kun je dus uren fietsen met warme voeten.IK heb mijn hele leven al steenkoude voeten en alles al geprobeerd.Die verwarmde sokken zijn het eerste wat echt heelgoed werkt.

Ik heb alleen koude voeten als ik stil zit of dus langere afstanden fiets.Lopend nooit last. Het heeft dus alles te maken met stilstaande voeten.

Ik heb het mijn buurman (van 80 verteld), die ook altijd steenkoude voeten heeft thuis. Die heeft nu zoń verwarmd dekentje voor zijn voeten gekocht.Dat is wel leuk want nu zit hij fijn avonds tv te kijken met warme voeten. :idea:

Verwarmde sokken... die kende ik nog niet. Goeie tip, wie weet!
Heb nog een paar Only Hot teen warmers in de kast liggen, nog niet geprobeerd, benieuwd of het helpt, maar das enkel voor eenmalig gebruik.

Gebruikersavatar
VNEuros
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 apr 2012 20:59

Gebruikersavatar VNEuros 13 jan 2022 20:21

nijkie schreef: 08 dec 2021 09:03 Probeer dit eens. https://www.decathlon.nl/p/voetwarmers- ... 44EALw_wcB
+1 ideaal

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 13 jan 2022 21:12

Wel beperkte houdbaarheid. Die ik 2 jaar geleden had gekocht gaven vorige maand na opening 0,0 warmte meer.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 13 jan 2022 21:25

+1. En best bewaren op kamertemperatuur, dus niet in de schuur.
Afbeelding

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 13 jan 2022 23:09

Mijn kopvrouw gebruikt de Grabber voetverwarmers. Blijven lang warm, en blijven ook na enkele jaren in de voorraad hun ding doen. Beschikbaar in verschillende maten.
Zijn weliswaar duurder dan de decathlon exemplaren.

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 14 jan 2022 07:30

Ik koop ieder jaar bij decathlon een nieuwe voorraad. Blijven er een paar over dan gebruik ik die in de herfst, doen het dan inderdaad wat minder, maar is het ook minder koud. Nu (vanaf december) is het kouder en begin ik aan de nieuwe bestelling.
Heb ook de inlegzolen met accu, werken prima, maar is meer gedoe om ze in je schoenen te leggen, accu opladen, accu vastmaken aan enkels etc. Qua milieu is het wel beter dan die wegwerp spullen, anderzijds zijn de zooltje van decathlon geen “ chemische rommel”.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 14 jan 2022 09:21

Kwam deze tegen: https://www.theheatcompany.com/nl-nl/wa ... oetwarmers . T.o.v de Decatlon pads: zijn ongeveer 2x zo duur, maar werken 2x zo lang. Zijn volgens mij warmer en hebben maar een paar minuten nodig om geactiveerd te worden. Heb die lui een vraag gemaild over de houdbaarheid. (Edit: antwoord gehad, blijkt 2 jaar te zijn)

Trouwens, iemand ervaring met het toepassen van dergelijke pads *tijdens* de rit. Werken ze bijvoorbeeld (al is het maar een beetje) als je ze aan de onderkant onder een overschoen stopt en richting de punt van de schoen duwt? Ik sleur nu de hele tijd een paar van de pads mee in de hoop dat als mijn voeten echt te koud worden ik die dingen op een of andere manier tijdens de rit nog kan gebruiken.
Laatst gewijzigd door JazzHands op 14 jan 2022 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 14 jan 2022 15:18

ik doe ze altijd aan de bovenkant op mijn schoen en daaroverheen mijn overschoen. In de schoen zit het meestal niet lekker en wordt het wat mij betreft ook te warm. Eigenlijk heb je niet veel warmte nodig, maar als je voeten al koud zijn is het een ander verhaal.
Als die dingen 7 uur werken dan is het verstandiger om ze thuis al meteen te gebruiken er vanuitgaande dat je minder dan 7 uur onderweg bent.

Na het openen van het zakje heeft zo'n pad wat tijd nodig om te ademen en op tempertuur te komen. Dus onderweg doen is dat vaak lastig want je neemt er al snel te weinig tijd voor.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jan 2022 16:26

Ik heb ook die van Decathlon.
Vervaldatum 03/2021, vorige week nog gebruikt in de handschoenen en ze werkten nog goed genoeg.
I know myself like no one else
Nothing to defend

loonatik
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 mei 2008 01:33

loonatik 14 jan 2022 18:56

havana schreef: 08 dec 2021 08:02 Toevallig vorige week nog eens de proef op de som genomen en een rit met zomerschoen en overschoenen gemaakt (ik rijd in de winter altijd met winterschoenen).

Wat een verschil. Winterschoenen zijn zoveel warmer. Niet over nadenken, gewoon aanschaffen. Eén van mijn beste aankopen, de mijne gaan al bijna 10 jaar mee (Northwave). En als het écht koud is, kun je er nog overschoenen overheen doen (vrijwel nooit nodig voor mij in het Nederlandse klimaat).

Qua sokken: nothing beats wollen sokken. Kosten ook nog eens geen deuk. Kocht laatst 6 paar voor 20 euro op Amazon, maar bij de Welkoop of op de markt koop je ze ook voor weinig.

Verder belangrijk: warme benen! Immers het bloed gaat via je benen naar je voeten.
Welke sokken had je gekocht op Amazon?
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force

Plaats reactie