Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Overschoenen tegen kou. (En andere tips tegen koude voeten)

Gebruikersavatar
noah race
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015 10:19

Gebruikersavatar noah race 15 jan 2022 17:58

JazzHands schreef: 14 jan 2022 09:21 Kwam deze tegen: https://www.theheatcompany.com/nl-nl/wa ... oetwarmers . T.o.v de Decatlon pads: zijn ongeveer 2x zo duur, maar werken 2x zo lang. Zijn volgens mij warmer en hebben maar een paar minuten nodig om geactiveerd te worden. Heb die lui een vraag gemaild over de houdbaarheid. (Edit: antwoord gehad, blijkt 2 jaar te zijn)

Trouwens, iemand ervaring met het toepassen van dergelijke pads *tijdens* de rit. Werken ze bijvoorbeeld (al is het maar een beetje) als je ze aan de onderkant onder een overschoen stopt en richting de punt van de schoen duwt? Ik sleur nu de hele tijd een paar van de pads mee in de hoop dat als mijn voeten echt te koud worden ik die dingen op een of andere manier tijdens de rit nog kan gebruiken.
Ik gebruik deze ook maar dan de hele zooltjes, niet alleen voor de tenen. De action heeft ze soms ook. Ik leg ze wel in de schoen. Kwartier voor vertrek uit de verpakking halen, dan worden ze warm en blijven ook uren lang warm. 6/7 uur halen ze wel. Met deze temperaturen of lager leg ik ze in de winterschoenen en daaroverheen nog overschoenen. Dan is het voor mij te doen. Het enige nadeel is dat je wat hoger in de schoen komt te staan maar alles beter dan koude/pijnlijke voeten ;-)

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 15 jan 2022 22:06

JazzHands schreef: 14 jan 2022 09:21 Kwam deze tegen: https://www.theheatcompany.com/nl-nl/wa ... oetwarmers . T.o.v de Decatlon pads: zijn ongeveer 2x zo duur, maar werken 2x zo lang. Zijn volgens mij warmer en hebben maar een paar minuten nodig om geactiveerd te worden. Heb die lui een vraag gemaild over de houdbaarheid. (Edit: antwoord gehad, blijkt 2 jaar te zijn)

Trouwens, iemand ervaring met het toepassen van dergelijke pads *tijdens* de rit. Werken ze bijvoorbeeld (al is het maar een beetje) als je ze aan de onderkant onder een overschoen stopt en richting de punt van de schoen duwt? Ik sleur nu de hele tijd een paar van de pads mee in de hoop dat als mijn voeten echt te koud worden ik die dingen op een of andere manier tijdens de rit nog kan gebruiken.
Voor mij werken zet het beste door ze half aan de onderzijde van mijn tenen te plakken en omslaan zodat ze iets aan de voorkant van mijn tenen uitsteken. Dit past bij mij prima in mijn schoenen.
De accu zolen heb ik aan de onderkant van de inlegzool geplakt. Deze zet ik ongeveer 15 minuten voor vertrek aan.
In beide gevallen gaat de overschoen van glad neopreen over de schoen.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 16 jan 2022 09:27

Mijn ervaring: De juiste sokken zijn ook heel belangrijke. Had altijd wat dikkere merinowol sokken maar krijg daar uiteindelijk ijsklompjes van. Nu met iets dunnere sokken van grupetto. Nergens last van bij zelfde temperaturen.

Gebruik hierbij overschoenen van bbb van 32 euro dacht ik.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jan 2022 10:43

Grote probleem is dat dikkere sokken vaak niet passen in zomerschoenen.

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 16 jan 2022 17:35

Verwarmde zolen werkt prima voor mij.

Plaats reactie