Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb je voor het laatst geknutseld?

hayes

hayes 08 aug 2022 21:53

Eigenlijk gewoon een plug toch?
Ik heb die ook ooit eens besteld. Nog nooit meegenomen. En nog nooit nodig gehad eigenlijk.

Die zooltje svan isolatiemateriaal ga ik me ook eens aan wagen. Simpel en waarschijnlijk best efficiënt.

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 08 aug 2022 23:18

hayes schreef: 08 aug 2022 21:53 Eigenlijk gewoon een plug toch?
Ik heb die ook ooit eens besteld. Nog nooit meegenomen. En nog nooit nodig gehad eigenlijk.

Die zooltje svan isolatiemateriaal ga ik me ook eens aan wagen. Simpel en waarschijnlijk best efficiënt.
Heb ze voorbije winter in de schoenen gehad, scheelt wel, stellen het koud krijgen een tijdje uit maar 3 uur warme voeten houden was een utopie. YMMV.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 aug 2022 23:29

Ff voor de koude voeten mensen.
Er is nog altijd dat Hollandse grapje, als je koude voeten hebt, zet dan een muts op.
Zal wel stammen uit de tijd dat mensen thuis geen verwarming hadden en voor het slapen gaan een slaapmuts opzetten.

Fysiologisch gezien verlies je tot zo'n 50% van je lichaamswarmte via je hoofd en nek.
Zodra nek en hoofd te koud dreigen te worden gaat er automatisch minder bloed naar je ledematen.
Je merkt dit het eerst aan voeten en handen die koud aan gaan voelen en verstijfen.

Door bijvoorbeeld een helmmuts of een sjaaltje te dragen verlies je minder warmte en blijft er meer over voor je ledematen.
Ik heb tijdens vorst mijn eigen helm, voor dat ik een helmmuts kocht, wel eens een proef gedaan met huishoudfolie.
Het resultaat was direct merkbaar, geen koud hoofd meer.

Plaats reactie