Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Maratona dles Dolomites 2022

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 25 nov 2021 13:34

Ciao,

Even nieuw topic aangemaakt, doen elk jaar veel Nederlanders aan mee (de gelukkigen die ingeloot zijn). Plek om tips uit te wisselen en de voorpret te delen. Ook ik heb een weer een startplek weten te bemachtigen en nu al zin in dit fantastische evenement!

Grtz

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 25 nov 2021 14:26

Prachtige rit, aantal jaar geleden gedaan.
Mocht je voor een snelle tijd gaan, zorg ervoor dat je vooraan start want het gaat behoorlijk langzaam in het begin. Heb zelfs een aantal keer stilgestaan in de eerste klim

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 nov 2021 14:58

Wat gebeurt er eigenlijk als je vanuit startvak 2 of 3 een waanzinnig sterke tijd neerzet, zo goed zelfs dat je daarmee het podium op de schop gooit? Worrdt je dan alsnog de nummer een, twee of drie? Of telt die gemeten tijdchip daar niet voor?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 nov 2021 14:59

De tijd die de chip registreert telt. Dus als jij 4 minuten later over de startmat rijdt en 1 minuut achter de 1e finisher over de meet komt, heb jij gewonnen.

Echter is dit vrijwel onmogelijk: het is vooral een theoretische mogelijkheid.

In de Schleck van dit jaar is het trouwens wel gebeurd. Michiel Minnaert won die (in zijn categorie), terwijl hij pas later over de finish kwam.

@ 1094

Hoe zie jij dit voor je dan? Je wordt gewoon ingedeeld in een startvak, het enige wat je kunt doen is vooraan in dit vak gaan staan. Als je een hele snelle tijd rijdt (ik meen 5:30) dan mag je de volgende keer in het 1e vak starten. De organisatie erkent geen resultaten uit andere cyclo's, ook al heb je 100x de Marmotte gewonnen (in de praktijk zal de soep iets minder heet worden gegeten).

Als buitenlander en first timer sta je overigens standaard achteraan. Richting Corvara kun je normaal gezien nog wel flink opschuiven.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 25 nov 2021 15:26

havana schreef: 25 nov 2021 14:59 De tijd die de chip registreert telt. Dus als jij 4 minuten later over de startmat rijdt en 1 minuut achter de 1e finisher over de meet komt, heb jij gewonnen.

Echter is dit vrijwel onmogelijk: het is vooral een theoretische mogelijkheid.

In de Schleck van dit jaar is het trouwens wel gebeurd. Michiel Minnaert won die (in zijn categorie), terwijl hij pas later over de finish kwam.

@ 1094

Hoe zie jij dit voor je dan? Je wordt gewoon ingedeeld in een startvak, het enige wat je kunt doen is vooraan in dit vak gaan staan. Als je een hele snelle tijd rijdt (ik meen 5:30) dan mag je de volgende keer in het 1e vak starten. De organisatie erkent geen resultaten uit andere cyclo's, ook al heb je 100x de Marmotte gewonnen (in de praktijk zal de soep iets minder heet worden gegeten).

Als buitenlander en first timer sta je overigens standaard achteraan. Richting Corvara kun je normaal gezien nog wel flink opschuiven.
Was hier niet echt bekend mee, ik kwam destijds niet al te vroeg aan de start en toen kon je al met geen mogelijkheid meer naar voren komen. (Scheelde dat ik sowieso niet in aanmerking kwam voor een snelle tijd :mrgreen: ) Maar heb in die drukte een aantal keer mn voet aan de grond moeten zetten op de campalongo

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 26 nov 2021 09:25

Ik doe dit jaar voor het eerst mee (met een groep bekenden van 14 man). Heeft er toevallig nog iemand tips mbt tot slaapplaatsen. We zijn al weken aan het zoeken naar een is in de wijde omtrek helemaal niks te vinden voor een enigszins normaal bedrag.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 nov 2021 13:46

Wat heel goed werkt is via de site van Alta Badia accomodaties zoeken en aanschrijven. Het is dan niet real time boeken, maar binnen 15 minuten kun je wel een heel aantal aanvragen versturen.

14 man is natuurlijk niet zo eenvoudig. Dan is opsplitsen wellicht wel nodig.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 26 nov 2021 14:42

Zo heb ik het afgelopen zomer ook gedaan, binnen een kwartiertje heb je gemakkelijk 10-15 accomodaties een emailtje gestuurd, en over het algemeen had ik heel snel antwoord. Maar goed, ik zocht niet voor 14 man en niet voor de Maratona, wel kort tevoren.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 26 nov 2021 14:52

Ik wilde juist alleen een startbewijs en geen verblijf (wilde weer met de camper gaan), maar toen dat mislukte heb ik via Holomites toch een combipakket weten te bemachtigen.

@Havana: Klopt het dat jij ook ingeschreven bent?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 nov 2021 15:21

Ha, ik zie idd een naamgenoot. Maar die is een stukje ouder dan ik en woont in Voorschoten. Ik ben zelf van '82 en woon in Bilthoven.

Ik rijd dus niet mee, ik ben van plan op dezelfde dag de Engadin Radmarathon te gaan rijden.

Zo zijn er trouwens nog wel meer naamgenoten..


https://www.nu.nl/achterklap/6169475/fr ... -smit.html

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 03 jul 2022 20:56

Verslagje Maratona (kopie whatsapp): Ik had eigenlijk wel een lekkere Maratona. Ging makkelijk mee over de campolongo en Pordoi, afdalingen gingen natuurlijk weer messcherp hard maar traditioneel explodeerde het weer op de beklimming van de Sella. Vorig jaar daar min of meer alleen geraakt tot aan de Giau en dit scenario wilde ik dit keer zeker niet. Dus ik herkende de ellende en koos eerder voor eigen tempo en zat eigenlijk meteen in een prima groepje. Was moeilijk inschatten hoeveel er voor me zaten door renners die erdoorheen zakten en renners die wel de sprong naar de volgende groep wisten te maken. Maar met een man 7 het Sella rondje afgemaakt. Een voetje aan de grond om op de 2e maal campolongo 2 verse bidons op te rapen en we konden door. Ik nam de afdalingen van onze groep voor mijn rekening, waar een week transalp voor het nodige vertrouwen had gezorgd. Op het korte klimmetje voor de Giau reed Jürgen van Goolen uit onze groep weg en 2 anderen bleken de mediofondo te doen. Dus we begonnen met 4 man aan de Giau waar ik een keer aan de boom schudde maar er vielen geen appels uit. Onder andere een oud winnaar zat in mijn groep en toen ik merkte dat het niveau redelijk gelijk was ben ik de rest van de beklimming in het wiel gaan zitten. Zo ver ik voor en achter me kon kijken zag ik geen andere renners, dus ik wist dat het qua einduitslag al wel redelijk beslist voor me was. Vlak onder de top moest ik weer even stoppen voor mijn laatste bidon maar ik kon samen met Riccardo Zachi in de afzink het gat makkelijk dichten. Op de eerste meters van de Valparola moest Riccardo er direct vanaf. Ik riep nog dai dai Riccardo maar hij had kramp. 100 meter verder voelde ik ook wat krampen opkomen maar ik wist ze buiten de deur te houden door iets gas terug te nemen en te drinken. De 2 overgebleven mannen pakten 150m maar toen ik voelde dat het gevaar geweken was reed ik het vrij makkelijk weer dicht. Het tempo lag de rest van de beklimming niet heel hoog maar ik wist dat er niet meer veel te winnen was voor me en het ging ook weer niet zo langzaam dat ik dacht makkelijk weg te kunnen rijden van deze 2. In het wiel blijven dus maar. Boven op de Valparola kreeg ik weer met shifter gezeik te maken. Kon voor niet meer wisselen van voorblad (hij lag op het kleine) en achter niet meer lichter schakelen alleen nog maar zwaarder. Voor ik het wist lag hij dus op klein voor en klein achter, en kon verder niks meer. Daarmee dan maar aan de afdaling begonnen maar mijn mede-companen zaten nog steeds in mijn wiel. Tegen de tijd dat we door San Cassiano reden had ik ze duidelijk gemaakt dat ik toch wel met een groot probleem zat tav de Mur de Giat (250m a 15-20%) die er nog aan zat te komen. 100 meter voordat we eraan begonnen de fiets aan de kant gezet en handmatig met de achterderrailleur de ketting op de 25 gelegd. Hop die muur op en bovenop zwaarder geschakeld naar versnelling waar ik het dan tot aan de finish mee zou moeten doen. Al met al hier een kleine minuut mee verloren op de meet. Geen idee hoe ik het gedaan had…het bleek 2 minuten langzamer dan vorig jaar en goed voor een 14 of 15e plek. Maar de hele rit ging veel gemakkelijker. Vorig jaar echt afgezien als een hond en moest huilen toen ik binnen was. Nu eigenlijk de hele dag lekker gereden, soort van genoten en best fris over de meet. Had er dan meer in gezeten? Tja, met hoe het nu verliep weet ik niet hoe ik had kunnen doorschuiven. Op de Sella was ik niet goed genoeg en Jurgen was te sterk op de Santa Lucia en Giau. Al met al tevreden, 6 weken geleden lag ik nog op de operatietafel…

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 jul 2022 22:51

:like:

Plaats reactie