Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Verwachting voorraad 2022

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 mar 2022 20:39

Jullie zeggen dat altijd wel, maar hier in het Noorden is echt (bijna) geen korting mogelijk.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mar 2022 20:42

JPAR schreef: 22 mar 2022 20:39 Jullie zeggen dat altijd wel, maar hier in het Noorden is echt (bijna) geen korting mogelijk.
Pak hem beet Groningen - Breda is 250 km.
"Zo maar" eens over en weer rijden doet (bijna) niemand.
Maar als je het combineert met een "weekendje weg in eigen land" dan moet je er zelfs niet extra voor rijden.
En afhankelijk van de aanschafprijs is het weekendje dan misschien zelfs helemaal gratis. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 22 mar 2022 22:24

JPAR schreef: 22 mar 2022 20:39 Jullie zeggen dat altijd wel, maar hier in het Noorden is echt (bijna) geen korting mogelijk.
Maar jullie hebben al veel voordeligere tweedehands auto’s, goedkope(re) huizen en lange vrouwen. Je kunt niet alles hebben.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2022 22:36

En goedkoop gas van eigen bodem ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 mar 2022 07:07

JPAR schreef: 22 mar 2022 08:38 Ik heb nog gevraagd wat er mogelijk was qua aanpassingen op de Cube (pedalen, wielen, stuur, cassette en zadel). Nog niet eens een directe korting gevraagd. Maar er was alleen iets mogelijk tegen de volle prijs, weliswaar minus de waarde van de vervangen onderdelen. Werd gewoon gezegd dat ze schaarste hebben en het toch wel verkopen. De toon waarop het gezegd werd maakt dat ik er ook niet iets zou willen kopen. Ik hoef gelukkig ook niet, maar als je zo met klanten omgaat.....
De hoofdreden dat voor mij de Bassa Palto was afgevallen. De manier dat dealer deed over korting, het kwam er bijna op neer dat ze je niet nodig hadden als klant. (letterlijke woorden: ja mag blij zijn dat je de fiets aan de adviesprijs MAG kopen :roll: )

De Scott was ook zonder korting, maar heel wat diplomatischer gebracht (en de fiets was onmiddellijk beschikbaar, dat weegt de dag van vandaag nog het meeste door)
Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 2968
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 23 mar 2022 07:37

Lcsmet schreef: 22 mar 2022 20:42 "Zo maar" eens over en weer rijden doet (bijna) niemand.
Ik doe niet anders. Zodra ik meer dan pakweg €100 uitgeef aan iets ga ik het altijd halen. En dan moet je vaak ook nog bereid zijn om meteen in de auto te stappen. Dus vanuit Rotterdam een Caad ophalen in Meppel en een Supersix in Steenwijk. Die laatste zou ik nu met die krapte denk ik zo voor €500 meer in de markt zetten als ik Marktplaats zo bekijk.

Bij de eerste zaak waar ik de Look wilde kopen herhaalde ik nog maar eens wat ze altijd zeggen bij het tv-programma 'Van onschatbare waarde':

'een goede deal moet een beetje pijn doen aan beide kanten'.

Maar daar wilde deze zaak toch niets van weten. Het moest alleen 'pijn' doen aan mijn kant. Dus ja, dan geen deal. Simpel.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 mar 2022 08:13

Lcsmet schreef: 22 mar 2022 20:42
JPAR schreef: 22 mar 2022 20:39 Jullie zeggen dat altijd wel, maar hier in het Noorden is echt (bijna) geen korting mogelijk.
Pak hem beet Groningen - Breda is 250 km.
"Zo maar" eens over en weer rijden doet (bijna) niemand.
Maar als je het combineert met een "weekendje weg in eigen land" dan moet je er zelfs niet extra voor rijden.
En afhankelijk van de aanschafprijs is het weekendje dan misschien zelfs helemaal gratis. :)
Dat is altijd een optie.

Maar het maakt het er niet makkelijker op dat we hier in het noorden niet zoveel opties hebben.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 mar 2022 08:14

bakboord1 schreef: 22 mar 2022 22:24
JPAR schreef: 22 mar 2022 20:39 Jullie zeggen dat altijd wel, maar hier in het Noorden is echt (bijna) geen korting mogelijk.
Maar jullie hebben al veel voordeligere tweedehands auto’s, goedkope(re) huizen en lange vrouwen. Je kunt niet alles hebben.
Lol. Maar bovenstaande heb ik al. De nieuwe fiets nog niet ;)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 mar 2022 08:22

TL@ schreef: 23 mar 2022 07:07
JPAR schreef: 22 mar 2022 08:38 Ik heb nog gevraagd wat er mogelijk was qua aanpassingen op de Cube (pedalen, wielen, stuur, cassette en zadel). Nog niet eens een directe korting gevraagd. Maar er was alleen iets mogelijk tegen de volle prijs, weliswaar minus de waarde van de vervangen onderdelen. Werd gewoon gezegd dat ze schaarste hebben en het toch wel verkopen. De toon waarop het gezegd werd maakt dat ik er ook niet iets zou willen kopen. Ik hoef gelukkig ook niet, maar als je zo met klanten omgaat.....
De hoofdreden dat voor mij de Bassa Palto was afgevallen. De manier dat dealer deed over korting, het kwam er bijna op neer dat ze je niet nodig hadden als klant. (letterlijke woorden: ja mag blij zijn dat je de fiets aan de adviesprijs MAG kopen :roll: )
Zo'n zelfde reactie kreeg ik dus ook. Ben heel correct gebleven, maar niets gekocht.
TL@ schreef: 23 mar 2022 07:07 De Scott was ook zonder korting, maar heel wat diplomatischer gebracht (en de fiets was onmiddellijk beschikbaar, dat weegt de dag van vandaag nog het meeste door)
Ik heb op mijn Basso ook maar een klein beetje korting gekregen, maar wel met een eerlijke uitleg waarom. En op een goede en fijne manier geholpen. Het zadel dat ik graag wil wordt speciaal voor mij besteld etc. En als er iets is wordt dat altijd zonder gedoe opgelost. Dan is het verhaal hetzelfde maar de rest maakt dat je toch graag akkoord gaat. (Moet ik nu straks niet ineens een prijsstijging onder mijn neus krijgen als hij er is :? )
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 mar 2022 08:44

Waarom zou een bedrijf in tijden van schaarste überhaupt korting geven. Vraag gewoon om de beste prijs past dat bedrag je en heb je een goed gevoel bij de verkoper/het product: kopen zo niet dan gewoon verder kijken. Helaas zijn de tijden dat adviesprijzen standaard rekening hielden met ruimte voor de verkopende partij voorbij (en dan nog werkte dat enkel bij voldoende verkoopaantallen maar bij geen voorraad valt dat verdienmodel ook weg).
Kan me best voorstellen dat je onderhandelen leuk vindt maar dan wel op basis van eenmalige verkoop en nooit meer terugkomen. Heb je twee linker handen en of behoefte aan veel service dan zou ik (zeker in de huidige markt) mijn prioriteiten bijstellen (en niet ver weg kopen omdat het daar iets goedkoper is).
Maar eerlijk is eerlijk een dealer die aangeeft dat ze mij niet nodig hebben als klant gaat ook met mij geen deal sluiten.

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 23 mar 2022 08:58

Als gewone korting moeilijk is probeer ik accessoires te krijgen. En dat lukt eigenlijk altijd. Op die manier toch laatst een korting gehad van 5%.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 mar 2022 09:22

Wees een beetje reeel. Ik heb een vaste FM en ook wel afspraken over kortingen.
Soms zegt ie ook met met dit of dat lukt het even niet, andere keer kan hij weer wat extra's doen.

Prima toch! Maar je gaat nu echt niet zomaar even 20% krijgen op een nieuw model.
Dat het ergens lukt, nouja dat kan. Maar niet met het gemak waarmee het een paar jaar terug ging

Plaats reactie