Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Ventilator voor smarttrainer set-up

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2021 15:07

En hoeveel herrie maakt zo’n headwind?
Less is bore

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 21 nov 2021 09:52

Als het rustig draait is het nauwelijks hoorbaar maar op volle kracht is het minder dan een afzuigkap in de keuken.
Maar op volle kracht gebruik ik hem nooit want zoals al geschreven moet ik me dan aan het stuur goed vasthouden anders waai ik van de fiets.. :lol:
...

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 22 nov 2021 00:42

Naast goedkopebouwmarktventilatoropstandaardmetafstandbediening gebruik ik ook een luchtreiniger. In de wijk waar ik woon zeker geen luxe als ik het raam opengooi. Men is hier fan van de verontreinigende houtkachel. Fijnstof die je zeker niet wilt inademen als je je longen flink openzet tijdens een goede intervaltraining.

Overigens produceert zo’n luchtreiniger ook een heerlijke windje op standje turbo. Dus twee vliegen in een klap.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 16 dec 2021 10:11

br@m schreef: 16 nov 2021 20:44 Ik heb twee keer deze:

https://www.kabelshop.nl/Perel-Tafelven ... 8jEALw_wcB

Te bedienen met 1 AB, wat ik wel handig vind. Ze staan aan weerszijden van het voorwiel, schuin omhoog gericht. Voor mij prima, 's winters is standje 1 mooi, en als het warmer wordt 2 of 3.

Zijn deze beetje stil?
En zou 1 ook voldoende zijn of is van beide kanten wel erg prettig?

Heb nu een "zuil-ventilator " schuin voor me staan maar die is te hoog en blaast niet hard genoeg naar mijn zin.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 16 dec 2021 13:43

ric schreef: 16 dec 2021 10:11
br@m schreef: 16 nov 2021 20:44 Ik heb twee keer deze:

https://www.kabelshop.nl/Perel-Tafelven ... 8jEALw_wcB

Te bedienen met 1 AB, wat ik wel handig vind. Ze staan aan weerszijden van het voorwiel, schuin omhoog gericht. Voor mij prima, 's winters is standje 1 mooi, en als het warmer wordt 2 of 3.

Zijn deze beetje stil?
En zou 1 ook voldoende zijn of is van beide kanten wel erg prettig?

Heb nu een "zuil-ventilator " schuin voor me staan maar die is te hoog en blaast niet hard genoeg naar mijn zin.
Ik vind ze wel stil ja. Je hoort de luchtstroom maar de motor/lagers en zo hoor je niet. Ik had er eerst 1 maar dat beviel me niet, zet je m links naast t voorwiel dan blijft je rechterzijde te warm en andersom. En midden voor de fiets vond ik ook niet goed, het voorwiel is dan toch teveel windbreker. Dus heb ik er nog een bij besteld en dat bevalt me prima. Ik heb wel een paar keer geschoven zodat ze zowel in mijn gezicht blazen als op mijn bovenlichaam.

Voor de duidelijkheid, ze staan op de vloer.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 16 dec 2021 14:59

br@m schreef: 16 dec 2021 13:43 Ik vind ze wel stil ja. Je hoort de luchtstroom maar de motor/lagers en zo hoor je niet. Ik had er eerst 1 maar dat beviel me niet, zet je m links naast t voorwiel dan blijft je rechterzijde te warm en andersom. En midden voor de fiets vond ik ook niet goed, het voorwiel is dan toch teveel windbreker. Dus heb ik er nog een bij besteld en dat bevalt me prima. Ik heb wel een paar keer geschoven zodat ze zowel in mijn gezicht blazen als op mijn bovenlichaam.

Voor de duidelijkheid, ze staan op de vloer.
Dank.
Twijfel tussen deze en die van Honeywell.
Die zijn wat kleiner maar een afstandsbediening is ook wel erg handig.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 16 dec 2021 15:09

ric schreef: 16 dec 2021 14:59
br@m schreef: 16 dec 2021 13:43 Ik vind ze wel stil ja. Je hoort de luchtstroom maar de motor/lagers en zo hoor je niet. Ik had er eerst 1 maar dat beviel me niet, zet je m links naast t voorwiel dan blijft je rechterzijde te warm en andersom. En midden voor de fiets vond ik ook niet goed, het voorwiel is dan toch teveel windbreker. Dus heb ik er nog een bij besteld en dat bevalt me prima. Ik heb wel een paar keer geschoven zodat ze zowel in mijn gezicht blazen als op mijn bovenlichaam.

Voor de duidelijkheid, ze staan op de vloer.
Dank.
Twijfel tussen deze en die van Honeywell.
Die zijn wat kleiner maar een afstandsbediening is ook wel erg handig.
Ik vind de AB onmisbaar. 's Winters start ik met Zwiften zonder de ventilatoren. Als ik na een aantal minuten opgewarmd ben dan zet ik ze aan, met de AB. 's Zomers is het ideaal om de ventilatorsnelheid te kunnen aanpassen (deze Perel heeft drie standen). Ik heb een stukje klitteband achter op de AB geplakt zodat die op mijn zweetdoek 'plakt', altijd bij de hand dus, ik hoef niet af te stappen.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 16 dec 2021 15:34

br@m schreef: 16 dec 2021 15:09
ric schreef: 16 dec 2021 14:59
br@m schreef: 16 dec 2021 13:43 Ik vind ze wel stil ja. Je hoort de luchtstroom maar de motor/lagers en zo hoor je niet. Ik had er eerst 1 maar dat beviel me niet, zet je m links naast t voorwiel dan blijft je rechterzijde te warm en andersom. En midden voor de fiets vond ik ook niet goed, het voorwiel is dan toch teveel windbreker. Dus heb ik er nog een bij besteld en dat bevalt me prima. Ik heb wel een paar keer geschoven zodat ze zowel in mijn gezicht blazen als op mijn bovenlichaam.

Voor de duidelijkheid, ze staan op de vloer.
Dank.
Twijfel tussen deze en die van Honeywell.
Die zijn wat kleiner maar een afstandsbediening is ook wel erg handig.
Ik vind de AB onmisbaar. 's Winters start ik met Zwiften zonder de ventilatoren. Als ik na een aantal minuten opgewarmd ben dan zet ik ze aan, met de AB. 's Zomers is het ideaal om de ventilatorsnelheid te kunnen aanpassen (deze Perel heeft drie standen). Ik heb een stukje klitteband achter op de AB geplakt zodat die op mijn zweetdoek 'plakt', altijd bij de hand dus, ik hoef niet af te stappen.
Nog even eea nagemeten en deze besteld bij discountoffice.
Scheelt weer een 10-tje.

Bedankt @br@m
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie