Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 nov 2021 19:26

Orlok schreef: 13 nov 2021 16:02
t2300 schreef: 13 nov 2021 15:29
wasbeer2006 schreef: 13 nov 2021 13:52 Je doet niets verkeerd, alleen zullen ze nagaan of het geen fraude is in deze tijd. Dat gebeurt nogal met retouren. Google maar even.......
Ik zie in dit geval geen kwade bedoelingen in TS zijn handelen.
Besteld iets en retourneert het.
FuturumShop heeft het pakket, of in ieder geval PostNL, kwijt gemaakt. Het kan overal tussen het inleverpunt en FS verdwenen zijn.

Dit is iets anders dan dat ts een “lege doos” of gebruikt artikel retourneert en dan z’n geld niet terug krijgt en hier klaagt.
ultra_ivo schreef: 13 nov 2021 15:42 Als de online shop voor het verzendetiket heeft gezorgd dan hebben ze inmiddels al een onderzoek aangevraagd bij PostNL (of een andere relevante bezorgdienst). Daarna moet iedereen even afwachten tot dat onderzoek afgerond is. Op basis van het onderzoeksverslag zal dan een beslissing genomen worden. Geen ongebruikelijke procedure, maar deze kost makkelijk een week.
Stuur je zelf terug, dan moet jij dat zelf doen. Het is dus altijd handiger de retouroptie te kiezen die de online shop aanbiedt.
Moeilijk om het allemaal te begrijpen. :roll: :roll: :roll:
Bij een retourzending zonder problemen komt het retourpakket binnen bij de online winkel. Enkele uren tot enkele dagen later pakt een medewerker van de winkel het retourpakket en opent het. Dan kijkt de medewerker natuurlijk allereerst of het goede artikel in het pakket zit en of het artikel nog in goede (verkoopbare) staat is. is dat ok, dan vinkt hij het af en krijg je een mailtje van de winkel en je geld terug.
Er zijn 3 dingen waar het spaak kan lopen:
-het hele pakket is niet aangekomen
-er zit geen of een verkeerd artikel in het pakket
-het artikel is in een niet verkoopbare staat (vuil, gebruikt, kapot, incompleet etc.)

Bij situatie 3 ben je als koper de sjaak, je hebt je niet aan de retourvoorwaarden gehouden. Je krijgt het pakket terug en dat is het dan. Met een beetje pech mag je ook nog verzendkosten betalen.
Bij situatie 2 wordt het lastiger. Heb je via PostNL teruggestuurd dan is het gewicht geregistreerd op het moment dat je het afgaf. Dan is daarmee te controleren of je een pakket met een redelijk gewicht hebt teruggestuurd. Heb je een klein artikel gewoon in de PostNL brievenbus gemikt, dan ben je alsnog de sjaak. In de meeste gevallen krijg je je geld dan terug.
Zit het verkeerde artikel er in dan wordt dat in de regel aan je teruggestuurd en kun je opnieuw beginnen.
Betreft het een gevalletje fraude (je stuurt een baksteen terug) dan krijg je geen geld terug en grote kans dat je nooit meer mag bestellen bij die winkel.
Is het hele pakket niet aangekomen, dan hebben we de situatie die we nu bespreken.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 nov 2021 19:33

Vlgns mij begrijp jij iets niet: het pakket is n.l. wel aangekomen en er is voor (ontvangst) getekend, moeilijk hé.!

JPAR schreef: 12 nov 2021 21:05 De track and trace geeft aan dat het de 5e bezorgd is.

Opnieuw een onderzoek ingesteld, niet te vinden, maar er was wel voor getekend.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 13 nov 2021 21:45

ultra_ivo schreef: 13 nov 2021 19:26
(Knip)

Er zijn 3 dingen waar het spaak kan lopen:
-het hele pakket is niet aangekomen
-er zit geen of een verkeerd artikel in het pakket
-het artikel is in een niet verkoopbare staat (vuil, gebruikt, kapot, incompleet etc.)

Bij situatie 3 ben je als koper de sjaak, je hebt je niet aan de retourvoorwaarden gehouden. Je krijgt het pakket terug en dat is het dan. Met een beetje pech mag je ook nog verzendkosten betalen.
Dit zou zo moeten zijn, maar de grote webwinkels zullen de artikelen meestal zonder problemen retour nemen. Dit om maar geen negatieve recensies te krijgen. Vreemde wereld leven we in dat wij als klant hiermee weg komen.
Uiteraard is dit niet van toepassing op ts in deze, dat duurt gewoon iets langer, kan gebeuren, zeker in deze drukke periode. Waarschijnlijk staat het pakket gewoon onderop een kar en wordt eerdaags uitgepakt.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 nov 2021 22:16

Orlok schreef: 13 nov 2021 19:33 Vlgns mij begrijp jij iets niet: het pakket is n.l. wel aangekomen en er is voor (ontvangst) getekend, moeilijk hé.!

JPAR schreef: 12 nov 2021 21:05 De track and trace geeft aan dat het de 5e bezorgd is.

Opnieuw een onderzoek ingesteld, niet te vinden, maar er was wel voor getekend.
Nee, deze stelling klopt niet.
Er voor tekenen betekent niet dat het pakket ook daadwerkelijk is aangekomen. Er is getekend voor een vrachtwagen waarin het pakket zou hebben moeten zitten.
Voor TS van minder belang, hij kan bewijzen dat hij het heeft opgestuurd.
Nu is het even zwarte pieten tussen vervoerder en webshop. Voor TS is het nu een week achteroverleunen totdat dit zwarte pieten voorbij is.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 nov 2021 09:53

Ik kreeg zojuist de standaard mail van Futurum dat de retour afgehandeld is. Dus daar ben ik blij mee. Maar ik weet niet of dat nu komt doordat hij daadwerkelijk retour is of doordat ze hem zo geboekt hebben en in werkelijkheid nog steeds kwijt is? Uiteindelijk maakt het in dit geval voor mij niet uit, maar toch ben ik daar nieuwsgierig naar :D

Al met al is het dus opgelost door Futurum, zoals verwacht.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Chefske
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 14 nov 2021 11:49

Klasse, maar had stiekem ook niet anders verwacht van Futurum!
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 nov 2021 14:03

JPAR schreef: 14 nov 2021 09:53 ........Al met al is het dus opgelost door Futurum, zoals verwacht.
Futurum is al lang niet meer de goedkoopste maar van hun klantendienst kunnen heel veel anders shops iets leren.
- Iets verkopen aan een normale prijs kan iedereen.
- Het de volgende dag laten leveren kan ook (bijna) iedereen.
- Een ruim assortiment aanbieden is ook nog te doen.
Het is hoe je handelt als het een keer fout gaat en daarin is Futurum niet te kloppen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 15 nov 2021 06:34

FS heeft het logistieke leveringsproces goed voor elkaar. Hun retourproces mag wat mij betreft wel verbeterd worden. Ook al is mijn ervaring maar van 1 keer, ik herken wel wat TS meemaakt.

Had een fietsbroek ontvangen met een scheur erin. Retour gestuurd. PostNL bevestiging ontvangen van aflevering. Daarna werd het stil........ Na een week ben ik gaan bellen met FS. Ze hadden het druk op de afdeling retouren. Achterstand. Na enkele dagen ben ik weer gaan bellen. De medewerker heeft toen tijdens het telefoongesprek de levering van een nieuwe broek geregeld. Ik was blij, maar snap het proces niet.

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 27 nov 2021 16:33

Ik nu na vele fijne aankopen ook een pakket wat volgens postNL is aangekomen maar volgens FS niet.
Zit toch een aardig bedrag aan kleding in.. Ben al wat heen en weer aan het mailen maar nog geen uitsluitsel.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 nov 2021 20:04

@supermatt, ook bij jou gaat dat gewoon goed komen hoor.
@stillekracht
Ze verzenden op één dag zonder kosten.
Je mag terugsturen zonder kosten.
Het is superdruk met black friday.
Geef die firma's dan ook even tijd, of wil je ook de retour op één dag geregeld hebben.

Een beetje realistisch zijn, geduld is een schone deugd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 28 nov 2021 19:19

Ik heb zeker geduld. Het pakketje was echter al ruim een week geleden gearriveerd volgens PostNL (voor de BF drukte). Dus toen heb ik er maar eens een mailtje aan gewaagd. Net vandaag de retour mail ontvangen.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 29 nov 2021 09:33

Lcsmet schreef: 27 nov 2021 20:04 @supermatt, ook bij jou gaat dat gewoon goed komen hoor.
@stillekracht
Ze verzenden op één dag zonder kosten.
Je mag terugsturen zonder kosten.
Het is superdruk met black friday.
Geef die firma's dan ook even tijd, of wil je ook de retour op één dag geregeld hebben.

Een beetje realistisch zijn, geduld is een schone deugd.
Kijk even naar de datum van mijn bericht. De ervaring was nog een paar maanden eerder, ver voor Black friday

Plaats reactie